Nekaj povsem drugačnega

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Žurnal24 Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 Foto: Žurnal24 Mazda CX-5 Foto: Andrej Leban Mazda CX-5 Foto: Žurnal24 Mazda CX-5
Mazda CX-5 si je na izboru za Žurnalov avto leta v kategoriji poslovno-družinski avto prislužila tretje mesto. Bralci, ki so jo preizkusili so najbolj cenili vozne lastnosti in uporabnost, v primeru testnika z bencinskim dvolitrskim motorjem in ročnim menjalnikom pa jim lahko le pritrdimo.
Oglej si celoten članek

Mazda CX-5 je uporaben avtomobil, ki nas kljub hvaljeni tehnologiji Skyactiv, s katero naj bi vozniki prihranili na gorivu, v kombinaciji bencinskega motorja in samodejnega menjalnika ni izkazal z najnižjo porabo.

Omenjena kombinacija za pospeševanje zahteva visoke vrtljaje, kar deluje mučno in glasno. Poraba zlahka preseže devet in še več litrov, le z veliko mero zadržanosti smo jo v kombinirani vožnji ustavili pri 8,8 litra. Vseskozi smo imeli občutek, da šeststopenjski samodejni menjalnik ne more izvleči vsega potenciala, zato smo si želeli preizkusiti še ročni šeststopenjski menjalnik.

Prava kombinacija

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 In pristoji ji. CX-5 nam je bil bližje kot po prvem testu. Atmosferski bencinski motor ne bi pripisali sodobnemu SUV vozilu takšne velikosti, a je treba v primeru testnika predsodke pustiti drugje. Dvolitrski  Skyactiv-G motor razvije 118 kilovatov moči (160 KM) in 208 Nm maksimalnega navora, kar je tudi v kombinaciji z vsekolesnim (AWD) pogonom, ki deluje povsem samodejno, dovolj za dobre vozne lastnosti.

Porabo zlahka obdržimo pod osmimi litri, v mestih pa hvalimo tudi skoraj neopazno delovanje sistema start & stop in udobnost volanskega mehanizma. K nižji porabi veliko prispeva lahka gradnja (1.425 kilogramov) in prestavna razmerja, ki so po drugi strani dovolj kratka, da se ga vozi dinamično, „elastični“ motor pa po drugi strani omogoča veliko vrtenja, v kombinaciji z natančnim podvozjem in zelo informativnim volanom pa tudi dirkaške užitke. Nagibanja v ovinkih je malo.

Foto: Gregor Prebil Mazda CX-5 V redko kateremu SUV vozilu boste med ovinki bolj samozavestni kot v CX-5. Kljub visoki karoseriji  je sposoben zadovoljiti izzive voznika na ovinkastih hribovitih odsekih, z veliko mero udobja pa se izkaže tudi na avtocestnih križarjenjih. V vseh pogledih je dober konkurent VW tiguanu in drugim predstavnikom svojega razreda.

Podatki o vozilu: (Mazda CX-5 2.0 AWD Attraction)
Motor: štirivaljni, bencinski
Prostornina: 1.998 cm
Najvišja moč: 118 kW (160 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 208 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 7,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 197 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.555 x 1.840 x 1.710; medosna razdalja: 2.700
Prtljažnik (v litrih): 503-1620
Cena (v evrih): 22.590/29.940 (osnovni/testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.