"Nihče več ne more reči, da so hibridi dolgočasni"

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Iz prve roke o trenutno enem najbolj vročih avtomobilov v nižjem srednjem razredu.
Oglej si celoten članek

Ime corolla, oziroma avtomobili s tem imenom krožijo po našem planetu že pol stoletja. Marsikdo je v Evropi na to podznamko že tudi pozabil, saj se je zdelo, da niti corolla niti njen evropski "alias" auris tukajšnjih kapric po angažirani vožnji in vsakdanji uporabnosti ne moreta povsem zadostiti. Pa čeprav je corolla zaradi množične prodaje drugod uradno najbolj prodajan avto na svetu in je auris v prejšnji generaciji tehnološko avantgardo dokončno utemeljil na hibridnem pogonu.

Mlačen sloves okoli corolle pa utegne v prihodnjih letih precej pridobiti na temperaturi. Nova corolla v treh zelo različnih izpeljankah (po novem oz. po starem se tako imenujeta tudi Evropejcem ljuba kombilimuzina in karavan) se končno zdi avto, pri katerem bodo imela v prodajnih salonih veliko vlogo sedaj tudi čustva. Pod všečno obliko pa se skrivajo še številne druge novosti. V Španiji na evropski premieri avtomobila nam jih je pomagal razkrivati Frank Vanderbeke, ki je kot projektni vodja evropske ekipa razvijalcev corolle. Začne se že z imenom ... 

Vozili smo jo! Vozili smo toyoto corollo, avto, ki lahko sedaj premika meje

Odločili ste se vrniti k imenu corolla, kaj je botrovalo tej odločitvi?

Lahko si predstavljate, da smo imeli ogromno diskusij na to temo, še ob lanski predstavitvi v Ženevi smo ga imenovali auris. Odločili smo se vrniti k imenu corolla, ker je to v skladu z našo globalno strategijo, s katero želimo še okrepiti naš imidž.  Corolla je že dolga desetletja sinonim za trpežen in trajen avto, njeno ime ima veliko veljavo. Ko smo raziskovali trg, je pri anketirancih ime corolla dosegalo zelo visoke odzive prepoznavnosti. Zato je bil sedaj pravi čas.

Pet poudarkov iz prve vožnje z novo corollo:

1. Trije različni avti z različnimi karakterji: corolla hatchback (kombilimuzina), corolla touring sports (karavan) in corolla sedan (limuzina).

2. Zgrajeni na platformi, ki zagotavlja veliko prilagodljivosti in zelo dobre vozne lastnosti.

3. Prvič v ponudbi izbira med dvema različnima hibridoma, tudi športni s 132 kW. Ne gre pa spregledati niti malega turbobencinarja.

4. Dobro sedenje na prednjih sedežih, veliko prostora v karavanu in limuzini. 

5. Cena vstopnega in dobro založenega hibrida pri 18.990 evrih se zdi zelo konkurenčna. 

Je corolla tudi nadomestek za avensisa, ki ste ga medtem ukinili?

Po imenu sicer ne, ampak vsaj v primeru karavana touring sportsa je to prav gotovo naš nadomestek. To se opazi pri notranji prostornosti in po vgrajenih tehnologijah, s katerim smo avto odkrito potisnili proti D segmentu. Ta segment se je medtem na trgu zmanjšal prav na račun "manjšega" C segmenta.

Na kaj ste najbolj ponosni pri novi corolli?

Če sem lahko malce sebičen, je to prav gotovo dejstvo, kako nam je na podlagi TNGA platforme uspelo v Evropi samostojno razviti in izdelati karavanskega touring sportsa. Gre za derivat kombilimuzine in limuzine. In prav pri razvoju limuzine nam je v Evropi uspelo doseči, da so imeli glavni japonski razvojniki v mislih tudi karavansko različico. Karavana smo v celoti razvili v Evropi, od dizajna dalje, in na rezultat sem resnično ponosen.

Lahko naštejete tri lastnosti corolle, zaradi katerih je napram konkurenci v golfovem razredu tako posebna?

Kot prvo, je to vpeljava 2,0-litrskega hibridnega motorja, ki je pripeljal nazaj visoke emocije. Sedaj nihče več ne more reči, da so hibridi dolgočasni, hkrati pa ima zelo majhen okoljski odtis. Druga stvar je varnost corolle, saj smo v C segmentu z njo prav gotovo vodilni. Tretja lastnost pa je njen videz. Prepričan sem, da ima zelo atraktiven izgled.

Opazil sem, da imajo nekatere hibridne corolle zadaj dvojno cev. Je to unikatno za dvolitrski hibrid?

Tako je. Tudi na ta način smo želeli narediti ločnico med hibridoma in pokazati, kam sodi močnejši.

Prepričan sem, da ima zelo atraktiven izgled.

Corolla je predstavnik tradicionalnega C segmenta. Kakšne so Toyotine projekcije glede nadaljnega razvoja tega segmenta in ali bo sploh obstal, glede na ofenzivo suvov in križancev, ki smo ji priča?

Kombilimuzinska oblika bo prav gotovo ostala tudi v prihodnosti, to kažejo vse naše projekcije. Morda bo delež tega tipa oblike nekoliko manjši, a še vedno zelo visok. Glede karavanov v C segmentu pa smo pri raziskavi ugotovili, da ni med konkurenčnimi modeli nobenega jasnega zmagovalca. In zato smo toliko bolj pripravljeni, da kupcem ambiciozno sporočimo: 'Hej, poglejte, imamo najboljšega karavana v tem hipu!'

Avto Corolla, avto, s katerim je Toyota obnorela svet

Malce provokativno vprašanje: dobro vemo, da je po prodaji nesporni vodja v segmentu kombilimuzin v Evropi VW golf. Zakaj mislite, da bi moral nekdo, ki se odloča za nakup avta, na vsak način vsesti se in se poskusiti peljati tudi s corollo, ter se morda tudi odločiti zanjo?

Prav gotovo je prvi razlog dizajn, ki vas že od daleč vabi, da si avto ogledate pobliže. Ko pa enkrat sedete vanjo, bi moral vsakdo opaziti jasno povezanost med sedenjem, obračanjem volana, pritiskanjem stopalk, nastavitvijo podvozja ... Torej, najprej opozoriti nase z dizajnom, nato pa prepričati s homogenostjo vožnje.

Nastavitve podvozja se verjetno med kombilimuzino in karavanom razlikuje?

Zadaj pri vseh različicah uporabljamo zmogljivo večvodilno vpetje, kar je kar posebnost v tem segmentu. Pri karavanu smo skušali malce več poudarka dati udobju. Sta pa tudi pri kombilimuzini dve vrsti nastavitev, za 15- in 16-palčna kolesa eno, za 17- in 18-palčna drugo. Prvič doslej pa imamo tudi opcijo adaptivnih nastavljivih blažilnikov.

Ko pa enkrat sedete vanjo, bi moral vsakdo opaziti jasno povezanost med sedenjem, obračanjem volana, pritiskanjem stopalk, nastavitvijo podvozja ...

Kdo bodo kupci 2,0-litrskega karavanskega hibrida?

Predvidevamo, da bodo to 30- in 40-letniki ter mlajši pari in družine, ki potrebujejo praktičen avto, a po drugi strani tudi radi pokažejo moč in zmogljivosti pri avtu.

Takšna corolla je torej potem že kar avto, primeren za hvaljenje …

Ne, to pa ne. Premium da, ne pa bahaški. Mi skušamo vedno delovati zadržano, saj smo vendar Toyota. Jasna čustva …

Foto: Toyota Toyota corolla

Bo sledil tudi priključni hibrid?

Ne, to pa ne. Priključni hibridi so pri drugih proizvajalcih velikokrat namenjeni predvsem flotnemu zniževanju emisij. Nam pa to zelo dobro uspeva že z našimi osnovnimi hibridi. Prav tako pa pri novi corolli že danes velik del poti prevozite povsem brez emisij. Naše raziskave kažejo, da je to pri mestni vožnji mogoče 63 odstotkov razdalje oziroma 73 odstotkov časa. Zgolj na elektriko! Zato v tem trenutku ne potrebujemo priključnega hibrida.

Premium da, ne pa bahaški. Mi skušamo vedno delovati zadržano, saj smo vendar Toyota.

Toyota je več kot očitno trdno zavezana hibridom. Številni proizvajalci pa so v zadnjem času nakazali namero, da bodo hibridno tehnologijo v veliki meri preskočili in z motorjev z notranjim izgorevanjem prešli kar na baterijska električna vozila. Zakaj se Toyota obira, če lahko tako rečem?

Ne, pri Toyoti se prav gotovo ne obiramo. Če nečesa nimamo v prodaji, še ne pomeni, da se temu ne posvečamo. Tako imamo na prodaj priključne hibride in vozilo na vodik. Ne prodajamo sicer električnih vozil, a verjemite, da delamo na njihovem razvoju. Težava ostalih proizvajalcev je, da morajo narediti tako velik preskok naprej zaradi njihove trenutne ponudbe vozil. Nam pa tega preprosto še ni treba.

Avto Sosed nam je razkril skrivnost golfovega goniča

Foto: Toyota Toyota corolla

Je mogoče narediti primerjavo glede stroškov lastništva in uporabe med prejšnjim aurisom in novo corollo oziroma s trenutnimi konkurenti?

Glede konkurence težko rečem, naš cilj je, da smo najboljši v razredu in mislim da nam je uspelo. Glede primerjave z aurisom je bil naš cilj, da ohranimo stroške proizvodnje in tudi lastništva na enaki ravni. Morda so pri corolli malce višji stroški popravila v primeru nesreče, a po drugi strani smo naredili velik napredek pri samem preprečevanju trkov.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 13:43 19. Marec 2019.

    Ali se bomo lahko z avti bahali, če bo v prihodnosti lastništvo deljeno med več uporabnikov kot tako radi napovedujete? …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.