Nižja poraba ne odtehta visoke cene

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4
"Kako gre tale hibrid?,“ me je vprašal neznanec na parkirišču pred nakupovalnim centrom, ki mu je v oči padel napis, da vozim dizelski hibrid? „Poraba je za tako zmogljiv in težak res presenetljivo nizka, sem odgovoril.“ Koliko pa stane,“ me je še vprašal. „Dobrih 38 tisočakov“, se je glasil moj odgovor. Takrat se je najin pogovor zaključil.
Oglej si celoten članek

Zanimanje nad hibridi med vozniki je tudi pri nas vse večje, a so njihove cene ta hip še precej visoke. Ob vse večji konkurenci in ponudbi, je Peugeot predstavil kombinacijo elektromotorja in dizelskega pogonskega agregata, ki smo jo preizkusili v model 3008 Hybrid4, ki ponuja tudi možnost pogona na vsa štiri kolesa.

Od standardnega brata se na zunaj bistveno ne razlikuje. Še vedno je privlačen crossover, ki so ga obogatili z LED svetili, številnimi kromiranimi dodatki na vzvratnih ogledalih, maski motorja, prepoznali pa ga boste po logotipih, ki opozarjajo na prisotnost hibrida, pa tudi po neslišnem premikanju, kadar se ga vozi zgolj na elektriko.

Prtljažnik ostaja uporaben

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Znotraj ostaja „vesoljska ladja“ s številnimi stikali. Testnik pa je imel povrhu vsega številne dodatke, tudi prestižne, od velike panoramske strehe do navigacije in head-up displaya, manjkala nista niti integrirana ekrana v vzglavnike prednjih sedežev, s katerimi lahko otroke z ogledom risank zamotite na poti na dopust. Za razliko od navadnih bratov so mu dodali še merilnike za hibridni pogon, hvalimo pa to, da kljub paketu baterij prtljažnik s 432 litri ostaja uporaben, potniki na zadnji klopi pa na ta račun niso oškodovani prostorskega udobja.

Zakaj dizel in elektrika?

Bolj kot to nas je zanimala nova tehnologija, ki jo ponuja testnik. Pri Peugeotu so hibrid razvijali dolgih šest let, za osnovo pa jim je služil model 307. Delo so opravili dobro, a je veliko stranskih učinkov, ki postavljajo pod vprašanje smiselnost, zakaj z elektriko kombinirati dizla, ki bi moral biti že sam po sebi varčen motor?

Pojdimo od začetka. Zagon s pomočjo klasičnega ključa je neslišen. Da je hibrid v stanju pripravljenosti, opozori napis na prikazovalniku pred voznikom, pokonci pa se postavi tudi head-up display, ki prikazuje stanje tempomata, omejevalnika hitrosti in samo hitrost vozila. Na osrednjem zaslonu, ki se prav tako po koncu vožnje pospravi, lahko voznik spremlja stanje baterije in porabo po časovnici.

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Ob pomiku ročice šeststopenjskega samodejnega menjalnika se vozilo v popolni tišini zapelje iz parkirnega prostora. V tem pogledu je v primerjavi s hrupnimi dizli vožnja prava poezija. Na ravni cesti smo ob polnih nikelj-metal-hibridnih baterijah s kapaciteto 1,1 kWh prevozili štiri kilometre zgolj z elektromotorjem z močjo 27 kilovatov (37 KM) in to pri hitrosti 55 km/h, preden se je vklopil dizelski HDi 1,6-litrski agregat, ki razpolaga s 120 kilovatov (163 KM). Dizel še dlje „počiva“ ob vožnji po klancu navzdol, medtem, ko se pri vožnji navzgor vklopi že takoj.

4WD dobrodošel pomočnik

Z zasukom vrtljivega gumba na sredinskem mostu desno od voznika lahko poleg režima auto in EV izbiramo tudi režim sport, kjer oba pogona delujeta na polno, dodatno moč pa voznik ob pritisku stopalke za plin občuti nemudoma. Tu je še režim 4WD, v katerem se na spolzki podlagi v pogon dejavneje kot sicer vklaplja tudi zadnji par koles, s čimer se avtomobil prelevi v mehkega terenca, a se je sistem izkazal za uporabnega, še bolj pa se bo pozimi, ko bo na cesti sneg.

Menjalnik moteč faktor

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 3008 Hybrid4 Ena od težav hibridov je teža. 3008 tehta kar 1,8 tone s čimer je za 200 kilogramov težji od večje mazde CX-5. Kljub vsemu je skupnih 200 konjskih moči povsem dovolj za solidne pospeške. Pri tem mu dovolj ne pomaga samodejni šeststopenjski menjalnik, ki v avtomatskem načinu preklaplja pozno, kar ustvarja precejšen, že nadležen hrup. Nekaj bolje je, če s pomočjo obvolanskih prestavnih ročic preklapjlamo sami, a zaključek je, da je hibrid bolj pisan na kožo tistih, ki vozijo z občutkom in ne sunkovitih voznikov.

Spoj elektromotorja in dizla se najbolje obnaša v mestih, kjer prepriča s tiho in tudi varčnejšo vožnjo, saj se batetrije ob zaviranju in upočasnevanju stalno polnijo, zato lahko vožnjo na elektriko uporabljamo dokaj pogosto, porabo pa omejimo na 5,5 litra. Ne manjka niti uporaben stop&start sistem. Dober je tudi na avtocesti, kjer je prava križarka. Na ovinkasti cesti sicer dobro zapelje iz zavoja, a kakšnega uživanja, tudi zaradi trdote in poskakovanj, ni za pričakovati.

Poraba že res nizka, a na račun visoke cene

Največji plus  je poraba. 6,8 litra dizla smo v povprečju porabili na 100 prevoženih kilometrov, kar je za avtomobil z 1,8 tone in 200 konjskimi močmi res ugodno. A po drugi strani le štiri decilitre manj, kot smo izmerili porabo pri dizelski mazdi CX-5, ki ima že res 50 konjskih moči manj, a je večjih dimenzij in nižje mase, hkrati pa je bistveno cenejša, a z opremo nič skromnejša.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 Hybrid4 Dizelski hibrid proti navadnemu dizlu prinaša prednosti, ki letijo predvsem na ugaljenejšo delovanje in vožnjo, a bo poraba težko toliko nižja, da bo s finančnega vidika upravičila nakup, saj je 38 tisoč evrov, kolikor stane testnik za šest tisočakov več od dizelske različice in v trenutno težkih razmerah na slovenskem trgu, velik zalogaj.

Podatki o vozilu: (Peugeot 3008 Hybrid4)
Motor: kombinacija štirivaljnega dizelskega in elektoromotorja
Prostornina (dizelski motor): 1.997 cm
Skupna Moč (dizel + elektrika): 147 kW (200 KM)
Navor (dizelski motor): 300 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 104 g CO2/km
Zmogljivosti: 191 km/h, 8,5 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.365 x 1.837 x 1.639, medosna razdalja 2.613
Prtljažnik (v litrih): 432–512
Cena (v evrih): 36.000/38.700

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.