Novi podatki: Slovenija je med slabšimi

Foto: Profimedia
Evropska agencija za okolje EEA je objavila seznam povprečnih emisij novih avtomobilov, ki so bili registrirani v Evropi. Podatki kažejo, da so se emisije leta 2020 glede na leto poprej zmanjšale.
Oglej si celoten članek

Potem, ko so se emisije ogljikovega dioksida v obdobju med letoma 2017 in 2019 v primerjavi s prejšnjim obdobjem rahlo povečale na 122,3 grama na kilometer, so leta 2020 padle na 107,5 grama na kilometer, kar je dobrih 12 odstotkov manj.

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

Kot glavni razlog za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida so navedli močan porast registracij elektrificiranih vozil, ki so se s 3,5 odstotka leta 2019 več kot potrojila na 11,6 odstotka leta 2020. Med elektrificiranimi vozili je bilo sicer 6,2 odstotka baterijskih električnih in 5,4 odstotka priključnih hibridov. Najbolj se je delež elektrificiranih vozil povečal v Norveški, Islandiji in Švedski, ki imajo tudi sicer največji delež elektrificiranih vozil. Na Norveške ta znaša 75 odstotkov, na Islandiji 46 odstotkov na Švedskem pa 33 odstotkov.

Največ bencinskih

Električni avtomobili pa še vedno predstavljajo majhen delež vseh registriranih avtomobilov v Evropi. Leta 2020 je bila največ novih registriranih avtomobilov v Evropi bencinskih, dosegli so skoraj polovični delež, sledili pa so jim dizelski, ki so dosegli 27-odstotni delež, kar je 4 odstotke manj kot leta 2019. Ko gre za tipe avtomobilov, še vedno narašča trend športnih terencev, ki jih je bilo leta 2020 med novimi avtomobili v Evropi kar 42 odstotkov. V tem segmentu električni avtomobili dosegajo 10-odstotni delež.

Poleg dokončnih podatkov za leto 2020 so objavili tudi začasne podatke za leto 2021, ki kažejo, da se je zmanjševanje emisij ogljikovega dioksida spet ustavilo. Ko so upoštevali 9,88 milijona novih registriranih vozil, so povprečne emisije namreč narasle na 114,7 odstotka, kar je povprečno povečanje za 7 gramov na kilometer. To je sicer še vedno bolje od leta 2019.

Slovenija v slabši polovici

V tem pogledu se v Sloveniji ravno ne moremo pohvaliti, saj se s povprečnimi izpusti 133,9 grami ogljikovega dioksida na kilometer uvrščamo v zgornjo polovico najslabših držav v EU.  S tem smo tik za Madžarsko s 133 grami in Hrvaško s 129 grami, ter tudi za Avstrijo in Italijo, torej nas vse sosede prehitevajo.

Foto: MatijaJanežič Je voda iz izpuha nevarna?

EEA je objavila tudi razvrstitev novih registriranih vozil po vrsti goriva. Gotovo ni presenetljiv podatek, da se je najslabše odrezalo gorivo E85, torej mešanica bencina in etanola, med bencinskimi in dizelskimi motorji pa je le dobrih 10 odstotkov razlike. Veliko niže so se seveda uvrstili priključni hibridi, vendar z rezervo. Tudi v agenciji namreč priznavajo, da priključnih hibridov skoraj nihče ne uporablja na tak način, kot potekajo meritve. Večina se jih namreč namesto na elektriko večino časa vozi na bencin ali dizel. Eden od vzrokov za to je počasno polnjenje, zaradi katerega večina lastnikov svoje priključne hibride redko priključi na polnilnice.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 08:18 9. Oktober 2022.

    Proizvajalci so ubrali napacno smer razvoja. Iz nisne proizvodje terencev za ribice in gozdarje so razvili sminkerske terence ki so …

  • 20:49 8. Oktober 2022.

    Ne primerjati slovenije z neko razvito državo kot je nemčija ker smo še vedno na balkanu po razvoju in mentaliteti. …

  • 17:06 8. Oktober 2022.

    Bil bi že čas da novinarji ne napenjate zgodb, eko, bio, ekološko in še ne vem kaj. Svet se uničuje …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.