Novi porsche 911 je v Sloveniji. In to je njegova cena ...

Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911 Foto: Saša Despot Porsche 911
V Slovenijo je prišla nova generacija avta, za katerega med drugim velja, da jih po cestah vozi še 70 odstotkov vseh proizvedenih v zadnjih 60 letih.
Oglej si celoten članek

Novi porsche 911 s kodno oznako 992 je torej nekaj mesecev po svetovni premieri že dospel v deželo pod Alpami. Zaenkrat smo ga smeli občudovati le parkiranega, čeprav prva vožnja z njim ni daleč. 

A tudi parkiran je 911 resnično nekaj posebnega, vredno dolgega občudovanja z vseh zornih kotov. Neverjetno se zdi, kako je osem generacij po nastanku izvirnika neki avto lahko še vedno tako oblikovno zvest svojim koreninam in da lahko še tak nepoznavalec takoj ve, kateri avto stoji oziroma se pelje pred njim. Brezčasna podoba, ki ji ne more priti do živega noben predpis in noben trend. Oziroma povedano bolje - 911 se vsemu prilagodi, vse zelo nadgradi, a po duši in bistvu ostaja isti - športni avtomobil, po katerem se zgledujejo praktično vsi tekmeci.

Foto: Saša Despot Porsche 911

Ko boste drug poleg drugega videli parkiranega prejšnjo generacijo 991 iz leta 2011 in novo 992, vam bo jasno, kako prefinjena je vsakokratna oblikovna nadgradnja, da o tehnični ne govorimo. Ena od novosti je, da je sedaj "vstopna" različica postala kar carrera S, ki je bila v prejšnji generaciji že druga stopnička med številnimi izpeljankami. Razlika med njima pa je tudi v ceni, in to precejšnja.

Ste vedeli?

  • Lani so pri Porscheju izdelali milijontega 911, kar je za športni avto izjemen rezultat. 70 odstotkov vseh proizvedenih 911 od leta 1963 dalje še vedno vozi po cestah.
  • V zadnjih 40 letih je v 911 v povprečju vgrajen za 70 odstotkov močnejši pogon, ki pa je hkrati za 30 odstotkov varčnejši.
  • Osnovni 992 carrera je tako močan kot je bil prejšnji 911 GTS - 331 kW (450 KM), ki jih zagotavlja 3,0-litrski turbo motor. 
  • Pospešek do 100 km/h je za 0,4 sekunde hitrejši od prejšnje generacije carrere S. Osnovni 911 carrera S tako pospeši do stotice v 3,6 sekunde. 
  • Če vas zanima poraba - 8,9 litra po starem NEDC ciklu.
  • Različica 4S s stalnim 4x4 pogonom je nekoliko širša spredaj in zadaj. 
  • Cena za carrero S se začne pri 147.171 evrih, za kabriolet pri 164.382 evrih. Model carrera 4S starta pri 156.525 evrih.
  • Za primerjavo - carrera S predzadnje generacije je ob prihodu v Slovenijo leta 2011 stala od 117.656 evrov.

Novi 992 seveda ohranja značilno silhueto. Med izbočenimi prednjimi žarometi z novim dnevnim štiritočkovnim podpisom je ravni pokrov prednjega prtljažnika, ki ima v primerjavi z predhodnikom bolj oglate linije. 

Še največja opazna razlika pri novem 911 se je zgodila zadaj, z bolj izrazitimi svetili, ki ponoči spuščajo markantno LED svetlobo neprekinjeno od enega do drugega boka. Tik pod LED črto se je preselil tudi izpis imena Porsche. 992 je mogoče prepoznati tudi po večjih izpušnih ceveh, ki sta nekoliko bolj narazen.

Foto: Saša Despot Porsche 911

Če je bil 991 začetnik digitalizacije, je 992 storil v notranjosti še nekaj velikih korakov naprej. Ohranja izvrsten občutek športno nizkega sedenja v znanem okolju, ki pa je bilo vseeno preoblikovano, saj desno stran voznikove instrumentalne plošče zdaj zaseda velik izbirni digitalni zaslon. Še en zaslon je seveda svoje mesto našel na armaturni plošči med potnikoma. Za začetno izbiro smeri 8-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko skrbi pokončni vzvod, ročno pretikanje je seveda omogočeno prek obvolanskih ročic. Vsekakor pa tudi znotraj ostaja tipični 911 - čiste linije, kakovost, športnost.

Foto: Saša Despot Porsche 911

Dodanih pa je nekaj gumbov ter funkcij, ki jih doslej v 911 še ni bilo. Ena izmed novih funkcij je možnost nočne IR kamere. Druga dobrodošla novost pa je t. i. wet mode, torej način za vožnjo v mokrem. Avto je sposoben sam od sebe prepoznati, da se pelje po spolzkem cestišču in takrat prilagodi delovanje svojih pogonskih sistemov za čim boljši oprijem.

Foto: Saša Despot Porsche 911

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.