Novi yaris je bil rojen v nenavadnih okoliščinah

Foto: Toyota Toyota yaris Foto: Toyota Toyota yaris Foto: Toyota Toyota yaris Foto: Toyota Toyota yaris Foto: Toyota Toyota yaris Foto: Toyota Toyota yaris
Četrta generacija modela Yaris je v salone zapeljala v drugi polovici leta 2020. Pri Toyoti pa so razkrili, kako je bil rojen, kot trdijo sami so bile okoliščine precej nenavadne.
Oglej si celoten članek

Vsak peti evropski kupec avtomobila Toyota se odloči za model yaris, ki je, če niste vedeli, sploh prvi avtomobil kompaktnega razreda, ki je standardno opremljen s sredinsko zračno blazino. 

Promo Ekskluzivno: Med prvimi pokukajte v novo Toyoto Yaris

Toyota yarisa izdeluje v tovarni Toyota Motor Manufacturing France (TMMF). Slednja je bila na veliki preizkušnji. "V sredini marca lani se je po Evropi začel širiti virus COVID-19. Zato smo 18. marca 2020 sprejeli odločitev, da simultano ustavimo proizvodne aktivnosti. Pet tednov kasneje je bila tovarna TMMF prva v Evropi, ki je pod strogimi zdravstveno-higienskimi ukrepi spet začela z obratovanjem. Prav vsi smo si prizadevali, da bi se proizvodnja novega Yarisa začela pravočasno," razlaga Marvin Cooke, izvršni podpredsednik TME.

Foto: Toyota Toyota yaris

Jeseni pri nas Novost, ki prinaša spremembe v razred kompaktnih mestnih vozil

Poseben izziv je predstavljala vzporedna proizvodnja zadnjih primerkov yarisa tretje generacije in prvih vozil četrte generacije. "Tega izziva smo se lotili v duhu načela kaizen. Vseskozi smo imeli v glavi misel, kako izdelati še boljši avtomobil. To smo dosegli s kombinacijo šolanja, avtomatizacije človeškega dotika in novih produkcijskih tehnik," še dodaja Cooke.

Kot pojasnjujejo pri največjem svetovnem prozvajalcu vozil je bila ena izmed bistvenih izboljšav, ki ima neposreden vpliv na vozniško dinamiko, togost karoserije. Število zvarov se je povečalo za 9 odstotkov. Pri samem postopku varjenja je bilo več kot 70 odstotkov dela zaupanega robotom. Nekateri varilni postopki se izvajajo, medtem ko se avtomobil pomika po tekočem traku, kar še pospešuje samo izdelavo.

Foto: Toyota Toyota yaris

Video Mala Toyota zasijala na testu vseh testov

“Ko govorimo o avtomatiziranih postopkih, ima Toyota precej jasno stališče. V to področje investira le takrat, kadar ugotovi, da je to pametno. Roboti niso vedno na prvem mestu, saj osrčje produkcijskega sistema predstavljajo ljudje. Držimo se načela, da raje uporabljamo možgane kot denar," pravi Cooke.

Foto: Toyota Toyota yaris

Pri novem Yarisu je več plastičnih delov izdelanih v sami tovarni. Na ta način so lahko povečali nadzor nad kakovostjo in zmanjšali logistične stroške. S tem so občutno nižje tudi emisije transporta. 

Avto Še letos pri nas eden najbolj športnih malih avtomobilov

Novosti so se zgodile tudi pri izdelavi in barvanju plastičnih delov. “90-odstotni nanos barve je precej bolj prijazen do okolja, saj kar za 30 odstotkov znižuje porabo energije. Le to po novem pridobivamo s pomočjo grelnih črpalk, ki so precej bolj učinkovite. Načrtujemo, da bo tovarna TMMF že leta 2040 dosegla ničelno stopnjo emisij CO2, kar je deset let pred rokom, ki smo si ga zastavili v sklopu Okoljskega izziva 2050," še razlaga Marvin Cooke.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.