Novost, ki prinaša spremembe v razred kompaktnih mestnih vozil

Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris Foto: Toyota Toyota Yaris
Toyota je lani jeseni razkrila novega yarisa. Ta stavi na športno obliko in v prvi vrsti povsem novo generacijo varčnega hibridnega pogona. Četrta generacija bo kmalu zapeljala tudi na slovenske ceste. Razkrivamo cene.
Oglej si celoten članek

Leta 2000 predstavljeni yaris je že prvo leto po prihodu "na svet" postal evropski avto leta. Do danes so jih po svetu v skoraj dveh desetletjih prodali okoli štiri milijone. Če so sprva prevladovali bencinski yarisi, je danes okoli polovica vseh yarisov v Evropi hibridov, dizla boste iskali zaman.

Avto Najbolj luksuzna toyota po 15 letih spet v Sloveniji

Nova, četrta generacija, je prilagojena za aktualne izzive časa, v katerih izdelavo avtov diktirajo želje kupcev po atraktivnem in pametnem avtu na eni, ter ostre okolijske smernice na drugi strani.

Foto: Toyota Toyota Yaris

Toyotini inženirji so si pri snovanju malega kompaktnega avtomobila zadali naslednje cilje: energijska učinkovitost, varnost, prostornost, uporabnost in zmogljivost.

Manjši, a kljub temu prostornejši

Yaris je postavljen na novo TNGA arhitekturo, posebej prilagojeno novi generaciji manjših avtov. Odlikujejo jo posebne ojačitve na bistvenih mestih in želja po neposrednem odzivu na volanske ukaze. Novo je vzmetenje, zadaj uporabljajo posodobljen torzijski drog. Rezultat je boljša lega, a udobnejša vožnja.

Foto: Toyota Toyota Yaris

Ena najbolj zanimivih lastnosti novega yarisa je njegova dolžina, saj je s 3,94 metra celo krajši od predhodnika. Krčenje zunanjih gabaritov je v B razredu malčkov nekaj, česar res nismo vajeni. A je pomembno, da je medosna razdalja večja za pet centimetrov, kar prinaša več notranjega prostora, hkrati je bolj uporaben, saj je za pet centimetrov širši in tudi nekoliko nižji, kar se pozna pri agilnosti. Pri Toyoti pa pravijo, da ima najmanjši obračalni krog med tekmeci.

Rezultat je torej zelo dinamično oblikovan avto. Sprednji del zaznamuje velik zračnik motorja z osrednjim zaščitnim logotipom proizvajalca. Oblikovalci so stebriček A pomaknili nekoliko nazaj, s čimer so izboljšali voznikov pregled nad cesto in povečali dolžino pokrova motorja. Nove so luči, v katere so nameščeni tudi smerokazi in so opremljene s tehnologijo LED. Luči se raztezajo proti sprednjim kolesom, kar optično skrajšuje sprednji previs. Glede na pogonski sklop in paket opreme so na voljo 15-, 16- in 17-palčna platišča. Atraktivnost na cesti pa mu povečujejo dvobarvne karoserije.

Foto: Toyota Toyota Yaris

Slovenec V Amsterdamu nam je Toyota predstavila veliko novost, ki prihaja tudi v Slovenijo

Voznik se bo počutil zelo drugače

Notranjost je sodobna, iz višjih razredov je med malčke prinesel nekaj zanimivih tehnologij, recimo HUD projekcijo podatkov na steklo. Sedenje v notranjosti je znižano za več kot tri centimetre, da je položaj za volanom bolj "vozniški", znižali so tudi težišče. Oba sprednja sedeža sta pomaknjena navzven, kar med voznikom in sopotnikom ustvarja več prostora. Informacije na 10-palčnem projekcijskem zaslonu so prikazane tako, da jih voznik zazna že z bežnim pogledom,« razlagajo pri japonskem proizvajalcu vozil. 
Precej pozornosti je bilo posvečene snovanju velikih površin, ki so mehke na otip. To velja za obloge vrat in površino nadzorne plošče. Svojo vlogo pri celostnem vtisu ima tudi športni volan nekoliko manjšega premera. Prtljažni prostor pa ponuja 700 milimetrov globine in 286 litrov prostornine. 

Foto: Toyota Toyota Yaris

Do 130 km/h na elektriko

Yaris je dobil povsem nov hibridni pogon. Sestavljajo ga trivaljni 1,5-litrski bencinski motor (Atkinsonov cikel), ki je dejansko "4-1 valj" iz corolle. Sistem je dobil litij-ionsko baterijo, kar je precejšnja novost v primerjavi s staro NiMH sestavo. V številkah to pomeni okoli 20 kilogramov prihranka pri masi, v praski pa naj bi prineslo s seboj zelo hitro regeneracijo energije in do 80 odstotkov vse mestne vožnje opravljene le na elektriko.

Avto Toyota nam je razkrila kaj pripravlja za prihodnja leta

Pri Toyoti trdijo le, da so prihranki pri učinkovitosti v primerjavi z zdajšnjim yarisom hibridom, že tako enem najbolj varčnih in čistih malih avtov, "več kot 20 odstotni". To pomeni Emisije CO2 po ciklu WLTP 85 g/km, kombinirana poraba pa 3,7 l/100 km. Motor je hkrati močnejši za 16 odstotkov in ponuja 116 konjskih moči (85 kW), pospešek od 0 do 100 km/h je izboljšan za 15 odstotkov in je 9,2 sekunde. Menjalnik ostaja CVT, a je bil tudi deležen izboljšav. Poleg tega je odzivnejša tudi stopalka za plin. Izboljšane so tudi električne zmogljivosti avtomobila. V električnem načinu se je mogoče voziti do hitrosti 130 km/h.

Foto: Toyota Toyota Yaris

Avto Toyota presenetila z novim malim SUV-jem

Zavira v križiščih

Pri Toyoti samozavestno trdijo, da bo to najbolj varen mali kompaktni avto, saj premore kopico asistenčnih sistemov zbranih pod kratico ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), kot je sistem za ohranjanje voznega pasu, asistenco za krmiljenje in sistem za zaznavanje prečnega prometa. Sistem za zaznavanje trka podnevi in ponoči zaznava pešce, kolesarje pa zaznava podnevi. Novi yaris je opremljen tudi s sistemom Intersection Turn Assistance, ki zaznava možnost morebitnega trka pri zavijanju v križišču. Poleg tega je yaris sploh prvi avtomobil znamke Toyota, ki je opremljen s sredinsko zračno blazino, ki pri bočnem trčenju preprečuje, da bi voznik in sopotnik poškodovala drug drugega.

Foto: Toyota Toyota Yaris

Znane cene

Nova toyota yaris bo k nam, sprva s hibridnim pogonom, zapeljala oktobra, bencinar sledi mesec kasneje. Cene se začnejo pri 12 tisoč evrih za vstopni model s trivaljnim 1,0-litrskim motorjem, za 1,5-litrsksega bencinskega yarisa z opremo sol bo treba odšteti 14.300 evrov, za enako opremljenega hibridnega yarisa pa 17.300 evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.