Septembra je namreč Evropska komisija odgovorila na predlog za oblikovanje novega razreda majhnih avtomobilov z manj varnostnimi zahtevami, ki bi bili cenejši in bi ustvarili manj emisij v v življenjskem ciklusu, ki sta ga predlagala Stellantisov predsednik John Elkann in Renaultov šef Luca de Meo.
Odgovor evropske komisije je bil predlog za oblikovanje nove kategorije električnih avtomobilov, ki bi bili cenovno dostopnejši in bi pripomogli tudi k ohranjanju evropske avtomobilske industrije, saj bi bil pogoj, da so avtomobili izdelani v Evropi. Pri predlogu so se v grobem zgledovali po japonskem razredu "kei car", ki obsega kar 40 odstotkov japonskega avtomobilskega trga. Natančne specifikacije nove kategorije sicer še niso znane, vendar bodo morda znane že prihodnji mesec, ko bi novi razred avtomobilov lahko bil potrjen.
Šef Renaultove skupine Francois Provost je novinarjem povedal, da bi si želel, da v okviru nove kategorije evropski odločevalci za 10 do 15 let ustavijo uvajanja vedno novih obveznih varnostnih tehnologij. Če bi se to zgodilo, je dodal, bi se inženirji lahko posvetili izboljšavam trenutnih avtomobilov in zmanjšali stroške razvoja, kar bi pomenilo tudi cenejše avtomobile za končne kupce.
Poudarja, da ne zahteva, da se varnostne regulative ukine, ampak si želi le 10 do 15 let brez vedno novih odlokov. Po njegovih besedah je v Evropi trenutno načrtovanih 107 novih regulativ do leta 2030. Trenutni zakonodajni pristop je, da se nove varnostne ureditve dodaja na letni ravni, kar pomeni, da je treba nove avtomobile in tiste, ki so že v prodaji, opremljati z množico novih varnostnih tehnologij, da ostanejo v skladu s predpisi.
Na vprašanje, kateri avtomobili bi lahko bili primerni za novi razred, je Provost odgovoril, da bi bilo idealno, če bi bili dolgi do 4,2 metra, proizvajali manj kot 15 ton ogljikovega dioksida v življenjskem ciklusu in bili izdelani iz lokalnih komponent, vključno z baterijami.
V praksi bi to pomenilo, da bi kriterijem pri Renaultu ustrezali renault 4, renault 5 in renault twingo. Provost je povedal, da je njihov namen, da bi namesto razvoja novih avtomobilov, raje znižali cene tem modelom, saj z njimi že ciljajo "jedro evropskega trga" v segmentih A in B. Vprašanje pa je, kako bi to dosegli, saj avtomobile že zdaj prodajajo z nizkimi maržami.
Provost pravi, da so oddelek za zagotavljanje učinkovitosti Ampere že zadolžili, da stroške proizvodnje zmanjša do 40 odstotkov. Pri twingu jim je že uspelo doseči 25 odstotkov, zato meni, da lahko cene znižajo za 10 do 15 odstotkov in jim še ostane nekaj razlike za dobiček.
Renault bi torej v novi evropski razred poskusil vstopiti z že obstoječimi modeli, kar pa ne velja za njegovo sestrsko znamko Dacio, ki bi lahko v njem ponudila serijsko izvedbo hipsterja, študije, s katero je prikazala radikalni koncept mestnega električnega avtomobila za manj kot 15.000 evrov. Provost sicer ni povedal, kdaj in če bo omenjeni avtomobil zapeljal na ceste.
Zavrnil je tudi možnost, da bi v novo kategorijo vključili tudi avtomobile s termičnimi motorji. Pravi, da mora biti novi razred električen, saj ima dekarbonizacija prometa prednost in Renault od nje ne bo odstopil. Dodal je, da so električni avtomobili za stranke dobri in da se tisti, ki se odločijo za nakup električnega avtomobila, nikoli ne ozrejo nazaj.
In to svinjarijo bom plačal jaz ! Preko davkov neposredno in preko inflacije posredno. Hvala podpornikom bruseljskih novodobnih idiotizmov.
Še en nateg kako povečati dobičkonosnost EV. Nujno je to, saj sicer politiki, ki imajo delnice ne bodo dobili dovolj …
Ceneje a ne na račun tovarniške garancije in na splošno kvalitete. Bolje bi bilo dvignit jamstva in izboljšat poprodajne storitve, …