Od astre do gallarda

Foto: Žurnal24 Z leve proti desni Boštjan Furlan, Christof Droste in Tomaž Jurejevčič (Foto: An
Z vodilnimi pri slovenski Helli Saturnus smo govorili o tem, kaj vse bodo zmogli žarometi prihodnosti, o uspehih tega podjetja, njegovi prihodnosti in vlaganjih v razvoj.
Oglej si celoten članek

Naši sogovorniki so bili Christof Droste, generalni direktor, Tomaž
Jurejevčič
, direktor razvoja, in Boštjan Furlan, direktor
programskega centra Žarometi.

Kako bi opisali splošno stanje Hella Slovenije v teh težkih časih za avtoindustrijo?

Bistveno je, da s stranko tesno sodelujemo in smo z njo vedno odkriti.
Christof Droste

Christof Droste: Naše stanje je popolnoma drugačno kot pri večini proizvajalcev v avtomobilski industriji. Smo prezasedeni z naročili, tako da moramo določene komponente proizvajati celo s pomočjo naših partnerjev znotraj skupine Hella. V največji meri gre zasluga za tako dobre rezultate subvencijam, ki so jih uvedli na nekaterih glavnih evropskih trgih, v prvi vrsti Nemčiji, Franciji ... Zenit je bil septembra in oktobra, spomladi, ko bodo prodali še že zakupljene avtomobile po tej shemi, bo verjetno sledil padec.

Katerim avtomobilskim znamkam dostavljate žaromete za vozila?

Droste: Poglavitni partnerji za glavne žaromete so Opel, Volkswagen in Renault-Nissan, izdelujemo pa jih recimo tudi za Lamborghini (model gallardo). Naš obrat je sicer še bolj kot po glavnih žarometih znan po proizvodnji meglenk. Te izdelujemo skoraj za celotno paleto VW vozil, stoodstotno zalagamo Seat, vse bolj smo prisotni pri Audiju. Vse bolj sodelujemo tudi z BMW, prodajamo Fordu, Toyoti ...

Kakšne pogoje morate izpolnjevati, da lahko proizvajate za tako priznane znamke?

Droste: Prvi pogoj je certifikat kakovosti ISO 16949, ki je osnova za kakovost v avtomobilski industriji. Prav tako pomemben pa je sistematični pristop h kupcu. Avtomobilski sektor je najbolj napredna industrija na svetu glede industrializacije, projektnega menedžmenta, izpolnjevanja standardov ...

Prevladuje trend, da so glavni žarometi postavljeni čim bolj proti tlem vozila, obenem pa so temni na pogled.
Boštjan Furlan

Izpolnjevanje zahtev naših partnerjev zahteva veliko izkušenj, pa tudi podpore z naše krovne družbe Hella. Bistveno je, da s stranko tesno sodelujemo in smo z njo vedno odkriti, torej da jasno povemo, to je mogoče narediti, tega ni mogoče narediti. Pomoč in servis stranki sta zelo pomembna, če tega nimaš, boš kmalu ostal brez dela. Pri tem pa je treba seveda tudi obvladovati stroške.

Kaj so trenutne novosti in trendi s področja tehnologije?

Foto: Žurnal24

Boštjan Furlan: Trenutno prevladuje trend, da so glavni žarometi postavljeni čim bolj proti tlem vozila, obenem pa so temni na pogled. Tako avtomobil deluje bolj agresivno. Novost pri žarometih so dnevne luči, ki jih danes uporabljajo že številne znamke in bodo v EU obvezne od prihodnjega leta. Te luči dajo v primeru LED-svetil vsakemu avtomobilu t. i. dnevni podpis, markanten videz, če imamo v mislih le zadnje Audijeve in Oplove modele. Zlasti Opel ima pri oblikovanju teh svetil jasno strategijo, kakšen pečat namerava z njimi dati svojim prihodnjim avtomobilom.

Kaj pa drugi proizvajalci, so na tem področju nekoliko zaspali?

Tomaž Jurejevčič: Ne, nikakor, tudi drugi bodo v prihajajočih modelih pri dnevnih svetilih uporabljali LED-tehniko. Vendar o tem še ne smemo govoriti.

Kakšne posledice bo imela vpeljava obveznih dnevnih luči v avtomobile?

LED-dnevnih luči bo na cesti vse več.
Tomaž Jurejevčič

Jurejevčič: Slaba stran dnevnih luči je zagotovo uporaba energije, a po drugi strani močno povečajo varnost na cestah. Trend zato teži k proizvodnji čim bolj vidnih, a hkrati varčnih svetil, to pa je trenutno le LED-tehnika. LED-dnevnih luči bo zato na cesti vse več.

Dnevne luči se od zasenčenih precej razlikujejo, saj je pri njih bistvena kar najboljša vidnost čez dan. Zasenčene luči imajo na drugi strani to slabost, da prek določene točke ne svetijo, da ne zaslepijo nasproti vozečega voznika. Zaradi te lastnosti so zasenčene luči manj vidne in jih bodo dnevne luči učinkovito nadomestile.

Vaši prilagodljivi žarometi AFL z različnimi programi delovanja so tehnično zelo izpopolnjeni. Je sploh še mogoč razvoj pri razvoju optike svetil?

Jurejevčič: Ti žarometi so zelo specializirani in trenutno predstavljajo vrhunec serijske ponudbe. Vendar pa že pripravljamo žaromete, ki bodo sposobni dinamičnega prilagajanja roba osvetljenosti ceste, tako da se bodo sposobni točkovno "izogibati" osvetljevanju predela ceste, po katerem se z nasprotne smeri pelje drugo vozilo.

Žarometi bodo samodejno dvignili snop, ko se boste znašli pod klancem.
Christof Droste

Droste: Novi žarometi bodo tudi sami od sebe prilagajali višino snopa glede na podlago, po kateri vozite. Žarometi bodo tako samodejno dvignili snop, ko se boste znašli pod klancem, in ga znižali ter osvetlili v dolino, ko boste prišli na vrh. Nekoč v prihodnosti bodo morda delovali tudi v navezi z GPS-napravo.

Bo mogoče prilagodljive žaromete AFL, ki so zaščitni znak insignie in nove astre, videti tudi v cenejših modelih, recimo corsi?

Furlan: Prilagodljivi žarometi so še vedno domena cenovno višje postavljenih modelov, tudi v primeru astre so rezervirani le za najvišje stopnje opreme. Trenutno so stroški proizvodnje še preveliki.

Kakšno prihodnost napovedujete glavnim LED-žarometom, ki jih nekateri proizvajalci že ponujajo za svoje najdražje modele?

Foto: Žurnal24

 

Droste: Vse je odvisno od kupca, ali jih želi. Znotraj skupine Hella že proizvajamo LED-glavne žaromete, recimo za model cadillac escalade. Za zdaj je to še precej draga rešitev, ki po mojem mnenju še ne upravičuje siceršnjih prednosti v primerjavi z uveljavljenimi rešitvami. Seveda LED-tehnologija ponuja veliko več možnosti pri razvoju t. i. prilagodljivih žarometov. Vendar pa se mora tehnologija v določenih stvareh, predvsem glede zmogljivosti na eni in cene na drugi strani, še dodatno razviti, zato je težko napovedati, kdaj in kakšen bo rezultat.

Smo na istem, kot smo bili z uvajanjem GSM-telefonov pred dobrim desetletjem.
Christof Droste

Sem pa prepričan, da bo to nekoč splošno uporabljena rešitev. Če karikiram, smo trenutno na istem, kot smo bili z uvajanjem GSM-telefonov pred dobrim desetletjem, ko si ni nihče predstavljal, da bodo v nekaj letih povsem nadvladali stacionarne telefone.

Jurejevčič: Vse je odvisno od stopnje napredka. Največji trenutni problem LED-žarometov je stabilnost optike. Mislim, da bo splošni razvoj tovrstnih žarometov še bolj kot po zunanjem videzu potekal glede stabilnosti optike, trajnosti, manjše porabe energije in cenejše izdelave.

Furlan: Ko pa bomo dosegli določeno stopnjo razvoja, bo LED-tehnologija omogočila povsem nove oblike svetil, tako da lahko mirne duše pozabimo na današnji sprednji videz avtomobilov in trenutno pozicioniranje žarometov.

Kaj pa razvoj zadnjih svetil?


Droste: To težko komentiramo, saj jih pri nas ne razvijamo. Bo pa razvoj podoben kot pri prednjih svetilih, poudarek bo na dizajnu. Bolj kot bo naša branža fleksibilna z rešitvami, bolj različne izdelke lahko pričakujemo.

Kakšen razvoj so v zadnjih 10 letih doživele meglenke, vaš poglavitni proizvod?

Jurejevčič: S stališča oblike morda na prvi pogled ni prišlo do bistvenih sprememb, čeprav smo pri meglenkah v tem času dosegli precej na področju cenejše in stabilnejše izdelave, nižanja delovne temperature ...

Pred desetimi leti so imele meglenke le eno vlogo, torej za svetenje v megli.
Boštjan Furlan

Droste: Pri inovacijah ne smemo govoriti le o obliki, temveč tudi o konkurenčnih rešitvah. Pri tem smo pri Hella Saturrnus zelo uspešni in imamo po mojem mnenju trenutno enega najbolj naprednih asortimentov na avtomobilskem trgu tako s stališča cenovne konkurenčnosti kot po zmogljivostih in zanesljivosti.

Furlan: Pred desetimi leti so imele meglenke le eno vlogo, torej za svetenje v megli. Danes pa smo jim dodali še druge vloge, ko zavrtimo volan, služijo za osvetljevanje ovinkov, prav tako v njihovo ohišje velikokrat dodamo še smernike, kar je dodaten oblikovni napredek.

Lahko namignete, kateri novi avtomobili v letu 2010 bodo uporabljali vaše izdelke?

Droste: Na žalost lahko le potrdimo že znane izdelke, med njimi sta opel astra in prenovljeni nissan qashqai.

Veliko vlagate v nove tehnologije?

Droste: Da, pri nas veliko vlagamo v prihodnost, predvsem v raziskovanje meglenk, medtem ko pri glavnih žarometih vlagamo le v razvoj. Še posebej pri meglenkah smo zelo napredni, tudi v času krize smo zaposlovali nove inženirje, tesno sodelujemo z univerzo, štipendiramo in omogočamo izdelavo zaključnih nalog. Nismo pozabili niti na investicije v opremo, kar je omogočilo rast proizvodnje, čeprav smo morali, kot že omenjeno, zaradi stopnje naročil za določne komponente iskati pomoč pri naših partnerjih.

Naše poslovno leto teče od junija do maja. Letos beležimo visoko rast, v prvih petih mesecih letošnjega bilančnega leta smo 55 odstotkov nad našimi načrti, oziroma kar 90 odstotkov nad rezultati, ki smo jih dosegali v enakem obdobju lani.

Torej je vaš položaj znotraj skupine Hella močan?

Droste: Da, prepričan sem v to, naši rezultati to dokazujejo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.