Od tisoč električnih soulov v Slovenijo le en

Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Foto: Gregor Prebil Kia soul EV
Na kratki vožnji smo preizkusili električni kia soul, edini primerek v Sloveniji in verjetno eden redkih primerkov, ki ga boste lahko srečali na slovenskih cestah. Kia jih je Evropi namenila le tisoč.
Oglej si celoten članek

Kia v Sloveniji v zadnjem času ne beleži najboljših prodajnih rezultatov, zato pa v ZDA komaj zadovoljuje potrebam kupcev. Nič čudnega, da naj bi pri Kii kar 80 odstotkov letne količine nenavadnega modela soul namenili ameriškim kupcem.

Edinstvena oblika za EV

Mi smo na prvi vožnji preizkusili električno različico soul EV, ki je prvi SUV B segmenta v Evropi. Električni model v primerjavi s klasičnim soulom prinaša edinstveno obliko z vtičnico skrito v maski vozila, posebnimi 16-palčnimi platišči za nižji kotalni upor, dvobarvno karoserijo s kontrastno streho …

Dva zaslona

Tako kot pri izvedenkah z motorji z notranjim izgorevanjem so v potovalni kabini kakovostnejši materiali in večina najbolj modernih tehnologij ter asisntenčnih varnostnih sistemov.

8-palčni avdio-navigacijski sistem je enak kot pri klasičnemu modelu, a z dodatkom prikazovanja podatkov o dosegu in stanju napolnjenosti baterije. Navigacijski sistem podpira tudi funkcijo iskanja polnilnic. Pred očmi voznika se informacije prikazujejo na 3,5-palčnem OLED zaslonu.

Doseg večji od 200 kilometrov

Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Za pogon soula EV je zadolžen električni motor z močjo 81 kilovatov in 285 Nm navora. Energija je shranjena v litij-ionskih bateriji s kapaciteto 27 kWh. Pri Kii trdijo, da je energije dovolj za 212 kilometrov poti, vozilo pa zmore najvišjo hitrosti 145 km/h ter pospešek od 0 do 100 km/h v maj kot dvanajstih sekundah.

Posebnost baterije je visoka zmogljivost v razmerju na težo, hkrati pa bistveno ne krati prostora v potniški kabini. Gabariti so, z izjemo nekaj manj prostora za noge na zadnji klopi, identični klasičnemu modelu.

Baterijo se lahko polni na klasični hišni vtičnici, kjer polnjenje traja 12 ur, na 6,6 kW AC polnilnemu priključki se polnjenje skrajša na pet ur, na hitrih polnilnicah se baterija do 80 odstotkov napolni v 25 minutah.

Sistemi za manjšo porabo energije

Foto: Gregor Prebil Kia soul EV Pri Kii so v soula vgradili številne sistem in tehnologije za povečanje dosega z enim polnjenjem. Poleg aerodinamične karoserije, lahko z dvema načinoma vožnje „Drive in Brakes“ voznik s pomočjo regenerativnega sistema zaviranja obnavlja energijo v bateriji.

V načinu Eco mode sistem prilagaja učinkovitost hlajenja in gretja. Namesto standardnih grelcev je vgrajena toplotna črpalka, ki zbira odvečno toploto iz klimatske naprave in električnih sistemov ter jo nato uporablja za sistem ogrevanja in hlajenja. Sistem gretja baterije je posebej prilagojen potrebam električne vožnje, saj s toplotno izolacijo hladi ali ogreva baterijo ter tako zmanjšuje škodljive vplive nizkih temperatur (pod ničlo), kjer je baterija najbolj občutljiva.

Evropska priporočena prodajna cena za električni soul EV je 32.000 evrov brez upoštevanja subvencij. Slovenski zastopnik za znamko ne more potrditi kdaj, če sploh bo avtomobil na prodaj pri nas.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:38 10. November 2014.

    Ne pretiravaj z nemci. Če primerjaš golfa in cee'da ter golfa opremiš še s čim več kot zgolj kolesi in …

  • Orb
    22:49 8. November 2014.

    Kia beleži slabšo prodajo predvsem zato, ker ni več med cenejšimi znamkami kot je bila pred leti ampak so njihove …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.