Odličen družinski član, ki ga najbolj ovira popust

Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier
Ford spada med tiste avtomobilske proizvajalce, ki so v preteklosti in tudi v sedanjosti na trg lansirali vrhunska gospodarska vozila. Zdaj so se prilagodili trendu in na platformi gospodarskih vozil ponudili tudi manjše potnike različice.
Oglej si celoten članek

Ta za razumno ceno ponujajo veliko prostora za krepko nižjo izhodiščno ceno v primerjavi s klasičnimi enoprostorci, kot so pri Fordu C-max, S-max in večji Galaxy, a ... o tem ob zaključku testa.

Desetletja izkušenj s tovrstnimi vozili se poznajo na novincih, kot je najmanjši tourneo courier, ki je narejen na platformi modelov fiesta in b-max.

Na prvi pogled, zaradi višine in dolžine, ki je krepko čez štiri metre, ne bi sodili, da je soroden mali fiesti, a prav to je tisto, kar ga naredi odličnega. Njegova prednost je veliko prostora, agilnost in nižji stroški, kot, če bi posegli po večjih enoprostorcih.

Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier

Dovolj velik tudi za selitev

Moj vtis po druženju z njim je, da ni primeren le za družine, čeprav primarno temu prikimavam, ampak je odlična alternativa za aktivne pare, saj preseneti s prostornostjo. Če je B-max v prvih mesecih po rojstvu otroka skoraj premajhen za voziček in vso kramo, ki jo moramo vseskozi voziti s seboj, to za tourneo courier ne velja. Ima vse atribute, da zadovolji mlade družine in druge, ki za zmerno ceno iščejo prostoren avtomobil.

Zmotijo dolga peta vrata za dostop do prtljažnega dela, ki jih poznamo pri kombijih. Še posebej v garažnih hišah in ozkih parkiriščih. Treba je upoštevati, da preblizu zidu ne parkirate vzvratno. Zadnja klop je uporabno deljiva v razmerju 40/60, sedeži se podirajo s pomočjo vzvoda, kar je manj udobno, a dobimo velikanski tovorni prostor, v katerem lahko iz trgovine s pohištvom pretovorite marsikaj. Nakladalno dno prtljažnika je tako nizko, da lahko služi kot klop, ko se preobuvamo pred odhodom na planinsko turo, prtljažnik pa je v osnovi dovolj globok. Se pa stekla na zadnji klopi ne odpirajo električno, ampak so preklopna, kar morda komu ne bo všeč. V hrbtišču zadnjih sedežev je priročna zložljiva mizica, je pa prostora v širino dovolj le za dva otroška sedeža.

Voznikov sedež je dovolj prostoren in udoben. Nastavljiv je tako po globini, kot višini. Ponuja nadpovprečno veliko prostora v višino, tudi zaradi naprej pomaknjenega in nagnjenega vetrobranskega stekla je občutek prostornosti precej večji, kot v fiesti ali B-maxu.

Ureditev korak za osebnim programom

Armaturna plošča ne povzema najmodernejših smernic, kot novi focus ali mondeo, pač pa je po njej razporejenih veliko gumbov, tudi ekran je majhen. Testnik je bil opremljen z navigacijskim sistemom, zato bi si želel večji zaslon. Tudi naslon za roke je ozek, drugačen, kot v modelu C-max, kjer služi še kot prostoren odlagalni prostor. Nov je električni servovolan, ki je za vožnjo manj naporen ter natančnejši od hidravličnega.

Foto: Gregor Prebil Ford tourneo courier

Čeprav ne gre za vozilo iz programa osebnih vozil, pa ponuja razmeroma veliko užitkov v vožnji, a ne toliko kot B-max ali C-max in bistveno manj kot focus. V zakup je treba vzeti, da je to druge vrste vozilo. Tudi pogon si deli z fiesto in B-maxom. To v priemru testnika pomeni 1.0-litrski trivaljni turbobencinski agregat ecoboost s 74 kilovati moči (100 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom, ter zmogljivejši od obeh dizelskih agregatov, 1,6-litrski TDCi s 70 kilovati moči iz družine Duratorq.

Litrski trivaljnik se mu odlično poda

Testik je bil opremljen z litrskim motor, ki se mu tako kot B-Maxu, poda odlično, pa čeprav ni na izbiro v močnejši 125 konjski različici in z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Na avtocesti mu ni bila »v napoto« niti višja karoserija.

Dober je praktično v vseh režimih vožnje, še najmanj mu po pričakovanjih ustreza avtocesta, najbolj pa primestna in mestna vožnja. Poraba je bila, odvisno od načina vožnje in trase, med 5,5 in osmimi litri. 170 njutn-metrov navora v nizkih vrtljajih mu v mestih omogoča solidne pospeške, zvok trivaljnika je prej športen, kot utrujajoč.

 

avtomat

Motor:999 ccm, 75 kW (100 KM), 170 Nm pri 1.400 vrt./min


Poraba na testu:6,6 l/100 km


Zmogljivosti:173 km/h, 12,3 sek od 0 do 100 km/h


Cena:16.840 € (osnovni testni)/17.130 € (testni z dodatki)

AvtoTest


Pogon, drsna vrata, prostornost;


Velika vrata prtljažnika, številni gumbi na armaturki

Udobje.

Enoprostorci so zaradi praktičnosti in potovalnega ter tovornega prostora, ki krepko prekaša volumne v klasičnih modelih, postali vse bolj zaželena družinska izbira. Še posebej zato, ker so proizvajalci, kot je Ford, tovrstna vozila tehnično, v prid udobja in varnostno, opremili po receptu palete osebnih vozil. V udobju notranjega prostora ne zaostaja bistveno za C-maxom. Vožnja z njim je udobna, tudi na avtocesti piš vetra bistveno ne načenja udobja, tako kot tudi ne zvok trivaljnika, ki so ga dobro uglasili. Okna na preklop zadaj in ogromna vrata prtljažnika se ne morejo kosati s klasičnimi enoprostorci, kjer je že skoraj standardno odpiranje prtljažnika s pritiskom na gumb na ključu ali migljajem z nogo pod odbijačem. Tisti, ki jih pri C-maxu pri udobju moti to, da nima drsnih vrat, B-max pa jim je premajhen, je tourneo courier prava rešitev.

 
Pogon.

Trivaljniki so še vedno tabu tema. Sam sem mnenja, da so odlični. Litrski motor se je od vseh Fordovih modelov do zdaj najbolje obnesel v fiesti in B-maxu, le malo slabše pa sodeluje z "visokoraslim" tourneo courierjem. Če tudi ni na voljo v kombinaciji z motorjem z 88 kilovati moči (125 KM), kot focus ali C-max, in ima ročni menjalnik pet prestav, se dobro kosa celo z avtocesto, kjer sem porabil do osem litrov bencina, po drugi strani pa na primestnih vožnjah porabi komaj dobrih pet litrov. 170 njutn-metrov navora v nizkih vrtljajih mu v mestih omogoča solidne pospeške, zvok trivaljnika je prej športen, kot utrujajoč. Dizelski motor sicer pije manj, vsaj liter, a predvsem na račun vožnje na avtocesti. Sistem start / stop deluje brez vibracij in se vklaplja in izklaplja hitro ter nemoteče. Čeprav je enoprostorec, pa še iz gospodarskega programa, je lahko prav športen avtomobil.

 
Konkurenti.

Trojček – peugeot bipper, citroën nemo in fiat qubo, so dimenzijsko in oblikovno najbolj konkurenčni, vozno in opremsko pa so to povsem nepremirljivi avtomobili. Tudi občutek prostornosti je boljši pri Fordu. Tourneo courier je edini pravi približek osebnim vozilom, zato ga raje vzamem kot alternativo drugim Fordovim enorostorcem. Ford C-max se kljub vsemu pelje občutno bolje, podvozje je bolje kos ovinkom, ki jih je treba odpeljati hitreje, tudi na avtocesti se pelje mirneje. Kar pa ne pomeni, da se tourneo courier pelje slabo, prav nasprotno. S C-maxom se kosa v prostornosti, porabi manj, ima dvoje drsnih vrat z široko odprtino, kar dodatno olajša odlaganje otrok v otroške sedeže. Po drugi strani morajo biti kupci tournea courier veliko bolj prilagodljivi, saj je izbire opreme nekoliko manj, še bolj bo to izrazito, ko se bo proti koncu leta pridružil prenovljeni C-max, kateremu v prid govori tudi cenovna politika.

 
Vrednost.

Materiali in izdelava so kakovostno na ravni B-max, ki pa ga tourneo courier prekaša z uporabnostjo. Pod sovoznikovim sedežem je odlagalni predal, uporabna novost je držalo MyFord dock, ki omogoča shranjevanje, namestitev in polnjenje naprav, kot so pametni telefoni in navigacija. Družinskemu vozilu so namenili že uveljavljene tehnologije, kot je najnovejša generacija Sync za glasovno povezovanje z mobilnimi napravami in glasovno upravljanje s sistemi vozila, kot sta multimedijski sistem ali klimatska naprava, Fordov sistem pa v primeru prometne nezgode lokacijo nesreče s pomočjo klica na pomoč sam javi reševalcem. Še največji pomislek imam okoli cene, saj Ford zanj trenutno ponuja zgolj 1.200 evrov popusta, za C-maxa z zimskim paketom (ogrevan volan in sedeža) pa 4.550 evrov, kar pomeni, da je z enakim pogonom C-max celo cenejši za 550 evrov, B-max pa za 1.600 evrov.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.