Oglaševana poraba vozil bo realnejša

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo (UN/ECE) je najavila uvajanje novih standardov za testiranje in merjenje količine izpustov ogljikovega dioksida in porabe goriva v avtomobilih od leta 2017.
Oglej si celoten članek

Proizvajalci vozil nižjo porabo na testih zagotavljajo z različnimi triki, od uporabe specialnih maziv do prilagajanja tlaka v gumah za zmanjšanje kotalnega upora, odstranjevali so celo vzvratna ogledala.

Odstopanja že 25-odstotna

V povprečju so uradni podatki o porabi goriv novih avtomobilov okoli 25 odstotkov nižji kot tisti, ki jih vozniki dosegajo med vožnjo, je ugotovila organizacija International Council on Clean Transportation (ICCT). Da se razkorak med uradnimi testnimi rezultati po zdajšnjih standardih (NEDC), sprejetimi leta 1996, in dejansko porabo goriva med vožnjo iz leta v leto povečuje, ugotavljajo tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). "Avtomobili na zdajšnjih testih ves čas vozijo v optimalnih razmerah, ki pa so v realnem življenju zelo težko dosegljive. Težava je, da proizvajalci elektroniko vozila prilagajajo testiranjem, kjer je poraba povsem drugačna, kot jo zazna uporabnik. Potem iz 4,5 litra dobimo porabo 7,5 litra," zastarele standarde graja Boštjan Okorn iz ZPS in pozdravlja uvedbo novih, a se hkrati sprašuje, zakaj bodo začeli veljati šele leta 2017 in ne že danes.

Iz laboratorija na testno stezo

Novi standardi (WLPT) bodo bolj ščitili uporabnike in onemogočili zavajanja. Vožnja na testni stezi bo za razliko od današnje laboratorijske bolj dinamična, vrtljaji motorja in hitrosti bodo višji, med testom bo morala biti prižgana klimatska naprava. Testi bodo bolj podobni tistim, ki jih danes izvajajo avtomobilistični novinarji.

"Med našimi preizkusi opazujemo porabo goriva in opažanja največkrat zapišemo, vendar nikoli kot trdno pribito dejstvo. Na dejansko porabo goriva pri vsakdanji uporabi vozil vpliva vse preveč dejavnikov, da bi lahko kdorkoli verodostojno zatrdil: poraba je takšna in nič drugačna," pravi Marko Krautberger, urednik revije Mehanik in voznik ter dodaja, da je treba na tovarniške podatke o porabi goriva vedno gledati le kot na informativni podatek.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 15:54 26. Marec 2014.

    Ubistvu je bil to samo izgovor, kako nekomu ki nima za nov avto (večina) pokrasti še več denarja (obesiš se …

  • 12:35 26. Marec 2014.

    Po mojem obstaja en politični trenutek, ko so porabe postale nerealne. Ko se je začel resnejši boj s CO2. Avtomobilske …

  • STF
    12:22 26. Marec 2014.

    Govorim o povprecju voznje. Verjetno ne bom podru rekord na 5km zastoju kajneda?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.