Novo življenje v novih podobah za Oplove težake

Foto: MatijaJanežič
Foto: MatijaJanežič
Opel, ki doslej ni bil močno prisoten na slovenskem trgu, z novo generacijo lahkih gospodarskih vozil nastopa bolj suvereno in povečuje tržni delež, ki bi ga radi v prihodnjih letih izenačili z osebnimi avtomobili.
Oglej si celoten članek

Opel namreč trenutno izvaja nekakšno ofenzivo lahkih gospodarskih vozil, ki so vedno bila pomemben del njegovega prodajnega programa. Kot je povedal direktor podjetja Opel Slovenija Borut Gazvoda, je Opel že od samih začetkov proizvajal tudi lahka gospodarska vozila, saj je že leta 1899 na osnovi prvega osebnega vozila patent wagen lutzman naredil gospodarsko vozilo.

Več, kot si mislite Ne boste verjeli, kaj pomeni kratica CHIO?

Naslednji mejnik so bili tovornjaki iz tridesetih let prejšnjega stoletja, ki so jim dali ime opel blitz. Izbrali so ga, ker so Oplova dostavna vozila bliskovito hitro poskrbela za dostavo blaga. Blitz se je ohranil zelo dolgo, pozneje pa so se mu pridružili še karavani, ki so jih marsikje predelali v lahka gospodarska vozila. Pozneje so lahko gospodarsko paleto predstavljali avtomobili, ki so jih razvijali z različnimi dobavitelji in uveljavila so se imena combo, vivaro in movano.

Foto: MatijaJanežič opel, lahka gospodarska vozila, lgv, vivaro, movano, combo, zafira life, zafira

Zadnji dve leti je Opel del skupine PSA, ki je ena vodilnih skupin na področju lahkih gospodarskih vozil na evropskem trgu, in v tem času poteka tudi v segmentu lahkih gospodarskih vozil tranzicija na platforme skupine PSA. V začetku leta so tako predstavili novi combo cargo, ta trenutek na ceste pelje vivaro, prenovljen pa je tudi opel movano, ki še naprej nastaja v dogovoru z Renaultom.

Opel prevzema razvoj celotnega portfelja lahkih gospodarskih vozil skupine PSA. V Rüsselsheimu je bil v preteklosti drugi največji razvojni center koncerna General Motors, zato je v njem ostalo precej inženirskega potenciala in testne infrastrukture, kar bodo izkoristili tudi pri razvoju lahkih gospodarskih vozil.

Opel veliko pozornosti posveča tudi profesionalizaciji servisno-prodajne mreže. V razgovorih s strankami namreč ugotavljajo, da je ta del ponudbe v tem primeru morda še bolj pomemben kot na področju osebnih vozil. Za večino uporabnikov je lahko gospodarsko vozilo orodje, zato mora biti prilagojeno specifičnim zahtevam. Trudijo se, da bi vzpostavili vsaj nekaj regijskih centrov programa Opel Professional, kjer bi storitve ponujali na višji ravni. V pretklih letih so bila lahka gospodarska vozila rezervirana zgolj za izbrane trgovce, danes pa jih prodajajo vsi trgovci in jih tudi vzdržujejo. Do lonca leta bo v Evropi predvidoma na voljo več kot 2.500 servisno-prodajnih mest, kjer bo mogoče kupiti in vzdrževati LGV. Opel Slovenija sicer razpolaga z dvajsetimi prodajnimi in dvaindvajsetimi servisnimi lokacijami, kjer so dobrodošla tudi lahka gospodarska vozila.

Foto: MatijaJanežič opel, lahka gospodarska vozila, lgv, vivaro, movano, combo, zafira life, zafira

Nova strategija že prinaša rezultate tudi v Sloveniji. V prvih devetih mescih je bilo v Sloveniji registriranih malo manj kot 6.500 lahkih gospodarskih vozil. Z 41-odstotnim deležem največji segment predstavljajo veliko furgoni , kjer Opel nastopa z movanom, v katerem vidijo velik potencial za rast.

Avto Lastniki psov so letos prišli na svoj račun

Opel vivaro je s 13-odstotnim tržnim deležem na ugodnem položaju in v novi generaciji prinaša tudi nekaj različic, ki jih doslej ni bilo. Napredoval je tudi opel combo, ki je z enega odstotka tržnega deleža napredoval na 3,5 odstotka, a kljub rasti je njegov delež še majhen. Pri Oplu Slovenija bi sicer v letu 2020 radi podvojili tržni delež v prodaji lahkih gospodarskih vozil in ga izenačili s tržnim deležem osebnih avtomobilov, ki se giblje pri sedmih odstotkih.

Na predstavitvi Oplovih lahkih gospodarskih vozil smo se lahko popeljali tudi z novo zafiro life, ki je nasledila zafiro, a gre dejansko za precej večji avtomobil. Pri Oplu ugotavljajo, da je s spremembo modnih trendov v avtomobilski industriji povpraševanje po klasičnih enoprostorcih močno padlo na račun križancev. A ostaja nekaj voznikov, ki so cenili praktičnost in prostornost enoprostorcev in se ji nočejo odpovedati. Ti posegajo po potniških različicah dostavnikov, pa naj gre za combo ali večje enoprostorce, kjer bo zafira life verjetno našla svoj prostor. Gre za uporabnike, ki si želijo praktičnosti velikega enoprostorca v kombinaciji z udobjem in lahkotnostjo vožnje osebnega avtomobila.

Prednost vidijo tudi v tem, da imajo najmlajšo ponudbo v segmentu in z njo pokrivajo celotni razpon lahkih gospodarskih vozil. Combo je na trgu že od lani, z letošnjim letom pa sta prenovljena tudi oba večja kombija. Novi vivaro je pripeljal v začetku letošnjega leta, novi movano pa bo prvim kupcem na voljo konec leta.

Foto: MatijaJanežič opel, lahka gospodarska vozila, lgv, vivaro, movano, combo, zafira life, zafira

Kaj zna novi vivaro

Novi vivaro, ki v nasprotju s svojimi predhodniki, ki so bili iz Oplove naveze z Renaultom, prihaja iz skupine PSA, je na videz bolj kompakten od predhodnika, vendar pa mu je dimenzijsko dejansko zelo blizu. Na voljo bo v treh dolžinah, ki bodo označene kot S,M in L, z višino 1,90 metra pa omogoča tudi vstop v nizke garaže, kar je pomembno predvsem v mestnem okolju.

Avto Dizelski motor še ni pozabljen, a pri Oplu se bliska

Za doplačilo bodo na voljo električno pomična bočna vrata, ohranja pa tudi sistem flex cargo, ki z dvigom sopotnikove klopi omogoča prevoz tovora do dolžine 4,02 metra. Vivaro bo kot osnovni furgon cargo van, ki bo omogočal prevoz dveh evropalet, na voljo za najmanj 18.270 evrov plus DDV, poleg tega pa bo mogoče naročiti še različice crew cab z dvema vrstama sedežev, foldable crew van s prilagodljivo predelno steno med osebnim in tovornim predelom ter kombi z do devetimi sedeži. Na voljo bo tudi platforma za različne nadgradnje, ki jih bodo nekatere naredili pri Oplu, druge pa pri pogodbenih partnerjih.

Foto: MatijaJanežič opel, lahka gospodarska vozila, lgv, vivaro, movano, combo, zafira life, zafira

Pri Oplu poudarjajo tudi vrsto odlagalnih vdolbin v potniški kabini in izčrpen nabor asistenčnih sistemov, ki bodo združeni v dveh paketih. Med drugim bodo na voljo tudi ksenonski žarometi, pomoč za speljevanje v klanec, radarski tempomat in sistem za pomoč pri vožnji na slabših terenih intelligrip. Za pogon bosta skrbela dva tubodizelska štirivaljnika, 1,5-litrski z močmi 75 ali 88 kilovatov ter 2-litrski z močmi 90, 110 ali 130 kilovatov. Najmočnejši bo na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Naslednje leto prihaja tudi pravi štirikolesni pogon, ki ga bodo izdelali pri partnerju skupine PSA Dangelu.

Za leto 2020 Opel pripravlja tudi električni vivaro-e, ki ima potencial predvsem v urbanih središčih, kjer ni velikih razdalj, je pa veliko postankov, poleg tega pa jih mestne oblasti vse bolj zapirajo za avtomobile z motorji na notranje zgorevanje.

Konec leta v Slovenijo prihaja tudi novi opel movano, ki je dobil posodobljeno obliko, poleg tega pa so motorji usklajeni z novimi emisijskimi zahtevami. Na voljo bo z različnimi potniškimi različicami, kot različni furgoni s štirimi dolžinami in tremi višinami, in kot platforme za nadgradnje, že iz tovarne pa bo lahko prišel v več kot 150 izvedbah.

Posodobljena potniška kabina je urejena kot mobilna pisarna, v njej je 22 vdolbin za shranjevanje in celo mizica za malico, nov je info-zabavni sistem z navigacijo, na voljo je tudi brezžočno polnjenje mobilnega telefona, izčrpen pa je tudi nabor asistenčnih sistemov. Za pogon skrbi novi 2,3-litrski bi-turbo dizelski motor, ki je z močnejšimi motorji na voljo tudi s 6-stopenjskim robotiziranim menjalnikom, na voljo pa sta sprednji in zadnji pogon.

Foto: MatijaJanežič opel, lahka gospodarska vozila, lgv, vivaro, movano, combo, zafira life, zafira

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.