Preizkusili smo prenovljeno Oplovo uspešnico

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka
Eden najbolj uspešnih modelov znamke Opel je letos doživel pomladitev. Lahko rečemo, da so se Nemci posodobitev lotili previdno. Predvsem, kar zadeva lepotne popravke. Test.
Oglej si celoten članek

Mokka nastopa v razredu B-SUV, ki je med najbolj prodajanimi avtomobilskimi razredi pri nas in širše po Evropi. Aktualni model je na trg zapeljal leta 2020. Od takrat so se v segmentu zgodili tehnološki premiki naprej, ki jim po prenovi mokka sledi. Več kot očitno so bili z dizajnom Nemci zadovoljni, zato prevelikih razhajanj z originalom ni bilo.

Prenova je subtilna, oblikovalci pa so se v bistvu igrali le s sprednjim delom. Mokka je bil prvi Oplov model, ki je z masko opel vizor s sredinsko nameščenim logotipom in svetlobno grafiko, ki je ustvarila motiv Oplovega kompasa, prinesel nov slogovni jezik. Mokka je dobila nekoliko posodobljen videz z novim logotipom in LED svetlobnim podpisom.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Nova maska ima praktično enako obliko, vendar je vsa črna. Tako je tudi tipična obroba, ki se razteza od pokrova motorja do zadnjih stebričkov, črna. Kroma ni. Grafika luči je ostala originalna, zdaj pa obliko vodoravne črke L tvorijo trije ločeni LED segmenti. Zadnje kombinirane luči so sprejele enako rešitev. Novi sprednji odbijač je mokki prinesel svež videz, po zagotovilih tovarne pa tudi boljšo aerodinamiko. Pravijo, da so bila tudi kolesa aerodinamično optimizirana.

V notranjosti je pomembna novost informacijsko-razvedrilni sistem s podporo ChatGPT. Na srečo se Opel še vedno zaveda smisla in vgrajuje fizične kontrole za ogrevanje in klimatsko napravo ter za glasnost stereo sistema, pa tudi nekaj bližnjic na zaslonu na dotik, kar vse olajša in poenostavi uporabo avtomobila.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Zabavno-informacijski sistem, ki deluje na izboljšani programski opremi, kar pomeni hitrejše zaznavanje ukazov s tipkanjem in premikanje med meniji, sestavljata povezana 10-palčna zaslona. Upravljanje zaslona na dotik je olajšano s pripomočki in novimi ikonami, ki so nadomestile nekatere strojne gumbe. Glavna sprememba pri mokki je dodatek programske opreme za umetno inteligenco ChatGPT za zaslon na dotik, ki naj bi omogočala naravno govorjenje z digitalnim glasovnim asistentom »Hej, Opel« v avtomobilu. Teoretično ga lahko prosite, naj opravi običajna opravila v avtomobilu, kot je spreminjanje nastavitev ogrevanja ali vnos navigacijskega cilja, lahko pa vam – spet teoretično – pripravi tudi prilagojena priporočila za hrano ali zabavo v okolici.
Iskreno povedano, sistem ni tako impresiven, prav tako kot katerikoli sistem glasovnega upravljanja v drugih vozilih tega cenovnega segmenta. Vsak, ki upa na avtomobilsko različico računalnika iz Zvezdnih stez, bo razočaran.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

V resnici proizvajalci avtomobilov želijo na vsak način popularizirati glasovno upravljanje, a to še ni na nivoju, da bi to v resnici tudi počeli. Vsaj, dokler bo treba govoriti perfektno angleško, da vas bo avto takoj razumel in ne bo treba ponavljati ukazov. Dobra plat je, da sistem omogoča prepoznavanje voznikovega profila na podlagi povezanega pametnega telefona in nastavitev njegovih osebnih konfiguracij. Navigacija na primer vključuje brezplačne posodobitve. Opazili smo nove priključki USB-C, dobro deluje tudi povezava telefona z brezžičnim vmesnikom Apple CarPlay in Android Auto. Med posebnostmi bi sami izpostavili novo visoko resolucijsko 180-stopinjsko vzvratno kamero, ki je pripomoček, ki mora biti danes že nuja v avtomobilu, saj je zares uporabe. Bi si pa želeli še nekoliko boljše slike, ko vzvratno vozimo ali zavijamo v temnem delu dneva. 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Kabina je zagotovo prostornejša kot v corsi in spredaj se lahko udobno namestita dve visoki osebi, vendar je prostora na zadnjih sedežih veliko manj in s 350 litri je prtljažnik le povprečen. Je pa v sprednjem delu kabine nekaj uporabnega prostora za shranjevanje.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Dizajnersko privlačna, pa tudi na otip prijetna novost je volanski obroč z obliko, ki spominja na Oplovo masko vizor. Medtem ko na zunanjosti prevladujejo bleščeče črni okraski, se je Opel za obrobo sredinske konzole odločil za mat srebrno površino. To tudi pomeni, da ne boste več stalno brisali prstnih odtisov na črni plastiki. Uporabljeni materiali so zelo dobri za cenovni razred, v katerem konkurira. Ne gre za cenen avto niti za premijski izdelek. Točno to, kar od Opla pričakujemo. 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Opel na izbiro ponuja povsem električno različico, izključno bencinsko različico s trivaljnim 1,2 -litrskim turbo motorjem, kombiniranim z ročnim menjalnikom, ali samodejnim menjalnikom, mi pa smo preizkusili blagi hibridni hibrid trivaljni bencinski 1.2 turbo motor z močjo 100 kW (136 KM), ki mu na pomoč priskoči še elektromotor. V paleti bi moral nadomestiti tudi dizelski motor, ki je bil v začetku na voljo pri mokki. Blagi hibrid ne uporablja le 48-voltnega zaganjalnika-generatorja, temveč tudi 21 kW elektromotor, ki je integriran neposredno v novi 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko eDCT. Kaj to pomeni? 

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Gre za blago elektrifikacijo, ki pa ima pomembnejši učinek na vožnjo in uporabo, saj v teoriji – predvsem v mestih - omogoča tudi več kot 50 odstotkov vožnje na elektriko. Gre za kombinacijo znanega 1,2-litrskega bencinskega motorja, ki lahko deluje samostojno, ali pa v korist več moči in navora skupaj z dodatnim manjšim električnim motorjem in posebnim e-DCT šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom z dvojno sklopko, ki sta prilagojena električni oziroma hibridni vožnji. Sistemska moč je 107 kW (145 KM), tudi navora je veliko (230 Nm). Pogon lahko v določenih razmerah, ko je majhna baterija - skrita je pod prednji sedež in se zato ne zažira v prostor za potnike ali prtljažnik (volumen je 352 l/1163 l) - dovolj napolnjena, deluje tudi v le električnem načinu.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

V praksi predvsem pri speljevanjih in obračanjih na parkirišču, kar v seštevku vozniku prinaša prednosti v smislu več prevoženih kilometrov s polno posodo goriva in nekaj privarčevanih evrov vsak mesec. Baterija se hitro izprazni, pa tudi hitro napolni, dovolj je že spust po klancu, ko ne pritiskamo na stopalko za plin. Na avtocesti je prednosti manj, predvsem gre za pomoč pri pospeševanju in uglajenem delovanju. Programska oprema samodejno uravnava preklope in voznik pri tem nima nikakršnega dela. Zato je predvsem bolj uglajen od bencinske klasike, ponuja boljše pospeške in tudi na avtocesti pri 130 km/h se trivaljni motor ni naprezal. 
V praksi je testni krog sestavljen in avtocestne vožnje, vožnje po podeželju in vožnje v mestu pokazal na povprečno porabo bencina 5,6 l/100 kilometrov, kar je ugodno. A to je poraba pri umirjeni vožnji. Blagi hibrid ni avtomobil, ki je namenjen tistim, ki radi vozite zelo dinamično, čeprav zmore tudi zelo soliden pospešek (8,2 sekunde od 0 do 100 km/h in tudi največjo hitrost 209 km/h). Vtem primeru naraste tudi poraba goriva. A glede na vedno večjo gnečo na avtocestah, ki zmanjšuje povprečno hitrost, vedno manjše omejitve hitrosti v naseljih in številne nove radarje, bo za večino voznikov, ki vozijo umirjeno, poraba s tem kompaktnim SUV-jem zelo ugodna. Tudi na avtocesti smo zabeležili porabo, manjšo od 7l/100 km, kar je ugodno. 1,2-litrski hibrid bo torej za mnoge zelo smiseln. 
Volan je sicer nekoliko prelahek za pravo navdušenje nad dinamičnim vijuganjem, vendar je podvozje dobro nadzorovano, z udobno vožnjo in splošnim občutkom okretnosti. Mokka je bila vedno eden boljših kompaktnih SUV-jev za vožnjo in to se s posodobitvijo ni spremenilo.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Mokka je zagotovo med bolj všečnimi in unikatnimi izdelki, zato izstopala v pozitivno smer v B SUV razredu. Nekaj slabša v primerjavi z glavnimi konkurenti je pri uporabnosti, predvsem ciljamo na udobje na zadnji klopi in prostor za kolena, pa tudi povprečno velik prtljažnik. Ima pa zato uporabna odlagališča, tudi ergonomsko je med prijetnejšimi, enako velja za vgrajene materiale, kar na koncu vpliva tudi na dobro počutje potnikov.

Foto: Anže Petkovšek Opel Mokka

Mokka z opremo GS v blago hibridni različici na ceniku stane 26.590 evrov, kar je slaba dva tisočaka več od zmogljivejše bencinske različice z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Blagi hibrid ponuja boljše pospeške in predvsem bolj uglajeno vožnjo, tudi na avtocesti, tako, da je premislek kljub višji ceni na mestu. Testirana mokka je imela še cel kup dodatne opreme, od celotne ponudbe varnostno asistenčnih sistemov, do paketa udobje, ki prinaša ogrevane elemente, uporabne pripomočke, kot je deljivo dno prtljažnika, pa tudi oblikovne poudarke, kot je nova modra barva in posebno oblikovana 18-palčna platišča. Končna cena z dodatki je 30.640 evrov, oziroma 29.340 evrov v primeru nakupa s financiranjem.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 08:42 14. Avgust 2025.

    Malo lima, malo žice, evo vam kola opelice .... pove vse

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.