Opel želi kupcem naliti čistega vina

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Opel je kot ena prvih znamk in kot prva nemška sploh pričel za svoje modele objavljati neodvisne teste porabe po najnovejšem standardu WLTP, ki simulira realne razmere v prometu.
Oglej si celoten članek

Afera Dieselgate je spodbudila regulatorje, pa tudi proizvajalce vozil, da se prične kupcem nalivati čistejšega vina glede dejanske porabe in emisij novih atomobilov. Trenutno še vedno veljavni standard z imenom "Novi evropski vozni cikel" (NEDC) je svojo najnovejšo posodobitev doživel danes daljnega leta 1997, star pa je že prek 45 let.

S prihodnjim septembrom bo za nova vozila v EU vendarle stopil v veljavo Worldwide Light vehicles Test Procedure - WLTP. Ta bo omogočil veliko bolj realistične meritve CO2 emisij in porabe pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih v testnih laboratoriji, ki bodo morali upoštevati veliko več spremenljivk in pogojev kot doslej. 

Pri Oplu so sporočili, da so pričeli na svojih spletnih straneh objavljati vrednosti porabe tudi po WLTP ciklu in sicer za modela astra in astra sports tourer. Te vrednosti so praviloma nekoliko večje od meritev po NEDC, saj je znano, da je mogoče dosedanji porotokol razmeroma enostavno in legalno prikrojiti v prid nižji izmerjeni porabi. Glede na objavljene podatke je vidno, da je razpon porabe pri WLTP pri posameznih motorjih lahko velik in celo do tri litre presega tistega, ki ga obljublja NEDC. Bolj standardni odmik je med litrom in dvema litroma.

Razpon vrednosti, ki jih objavlja Opel, je določen na naslednji način: vsako kombinacijo motorja in menjalnika preizkusijo z najbolj ekonomično opremo in z opremo, ki najbolj intenzivno porablja gorivo. Spodnja vrednost predstavlja najnižjo meritev med štirimi fazami cikla WLTP s porabo goriva vozila z najbolj ekonomično opremo pri ustrezni kombinaciji motorja in menjalnika. Zgornja vrednost predstavlja najvišjo meritev med štirimi fazami cikla WLTP z ustrezno porabo goriva vozila z opremo z največjo porabo. 

“Opel je zavezan k zagotavljanju preglednosti,” pravi William Bertagni, podpredsednik evropskega inženiringa vozil pri Oplu. “Prav zato poleg obveznih podatkov o porabi in emisijah v skladu s ciklom NEDC prostovoljno objavljamo tudi razpon podatkov, ki temeljijo na voznem ciklu WLTP. Začeli smo z novo Astro s petimi vrati in Sports Tourerjem, sčasoma pa bomo objavili podatke, pridobljene v fazah cikla WLTP z najnižjo in najvišjo meritvijo za vsako kombinacijo motorja in menjalnika.”

Za podoben korak objave WLTP vrednosti so se že pred časom odločili tudi pri francoskem koncernu PSA. Vzporedno z WLTP bo pričel čez dobro leto veljati še Real driving emissions test (RDE), ki predvideva meritve v pogojih realnega prometa in bo namenjen predvsem spremljanju meritev škodljivih NOx. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.