Med vožnjo z optimo sem se na parkirišču po naključju ustavil poleg lagune zadnje generacije. Francoz je sicer že v zrelih letih, a vizualni prepad med obema predstavnikom D-segmenta je vseeno presenetil, odgovor, kako pomemben je dizajn pri prodaji avtomobila, pa še toliko bolj očiten.
Pravzaprav bi optimo s svojo nizko silhueto, dinamičnim zadkom in markantnim nosom, v najvišji opremi TX vision pa še se poudarjenimi športnimi odbijači in masko, LED trakovoma ter črnimi platišči in B stebričkom, postavili ob bok prav vsakemu tekmecu še tako zvenečega imena. Da je to res, je dokazovalo neprestano vrtenje vratov in le malokdo od radovednežev je brez potrebe po ponovitvi odgovora verjel, da gre za kio.
Zunanjost pusti posledice v notranjosti
Nizka streha daje vtis, da je avto še daljši od siceršnjih 4,8 metra, celotna zunanjost pa pusti precejšen pečat v notranjosti. Na sedežih se namreč celo v najnižjem položaju z glavo zelo približamo stropu, dolgini ga tudi dosežejo. Na drugi strani preseneti prostornost tako spredaj kot še posebej zadaj, kar optimo po tej plati približuje prostornosti v kakšni škodi superb. Le povprečno oceno glede uporabnosti pa si zasluži prtljažnik, saj prostor za vpetje koles zelo posega v njegovih 505 litorv, tudi luknja pri podrtih sedežih je ozka. To bo, upajmo, nekoč odpravila karavanska različica. Sedeži so sicer udobni, voznikov celo hlajen, zadnja dva stranska pa ogrevana.
Volan zelo dobro sede v roko, stikala so tam, kjer morajo biti, glede na opremo pa je precej zmotila prevelika razlika v kakovosti materialov. Po eni strani imamo tako kromiran prag z rdeče osvetljenim imenom in delno v usnje odeto armaturno ploščo, na drugi strani pa cenene ročice za odpiranje vrat, medtem ko tipamo po trdi industrijski plastiki med stikali tam, kjer bi pričakovali kakšen svetel detajl, vsaj imitacijo aluminija ali lesa.
Ozvočenje Infinity, ki je vključeno v opremo, je primerno zmogljivo, zaslon za spremljanje ostalih funkcij infotainmenta je občutljiv na dotik, a s 3,5-palca (8,9 centmetra) diagonale le povprečno velik, snovalci programske opreme so popolnoma pozabili na uporabno uro, saj je ta vidna le v redkih izbranih funkcijah na zaslonu.
Konjenice primanjkuje, doplačil ni
1,7-litrski dizel je edina izbira. V našem primeru je bil povezan s samodejnim menjalnikom z naperki ob volanu. Za udobna križarjenja je sicer kombinacija prav dobra, menjalnik deluje uglajeno. Slabše je pri dinamičnejših potrebah. Takrat je 100 kilovatov odločno premalo za pariranje primerljivim tekmecem, menjalnik pa je premalo odziven na voznikove ukaze, še posebej pri zbijanju prestav. Tudi pri vožnji v prvem opisanem načinu je poraba znatna, blizu 7,5 litrov.
Na žalost pa Korejci vgrajeno udobje neposredno povezujejo z avtomatiko, kar pomeni, da se ji v najvišje postavljenih paketih opreme sploh ne morete odpovedati. Tudi sicer izven teh paketov lahko s seznama "doplačil" izberete le barvo.
Optima k sreči ne razočara s podvozjem, ki se sicer še vedno ne more primerjati z mondeom, passatom ali da, laguninem, a je v ovinkih zanesljivo, po zaslugi natančnega volana zlahka obvladljivo. Hrupnejše pa je prek neravnin.
Še pomnite kio magentis? Verjetno ne, saj ni tekmecem dajala zgleda praktično v ničemer. Z optimo bo gotovo precej drugače, ta evropska korejka se je namreč pompozno pomešala med glavne favorite razreda. Tudi z razmerjem vloženo-dobljeno. 32.990 evrov je cena, ki prinaša zelo všečen dizajn in veliko udobja ter tehniko, ki naj bi delovala vsaj sedem let, kolikor traja garancija.
Podatki o vozilu (Kia oprima 1.7 CRDi TX Vision A/T)
Motor: štirivaljni, dizel
Prostornina: 1.685 cm3
Najvišja moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 330 Nm med 2.000 in 2.500 vrtljaji na min.
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 158 g CO2/km
Zmogljivosti: 197 km/h, 11,6 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.845 x 1.830 x 1.455, medosna razdalja: 2.795
Prtljažnik (v litrih): 505
Cena (v evrih): 32.990