Outlander PHEV zapeljal v nov zeleni krog

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV
Prenovljeni mitsubishi outlander PHEV v svet elektrificiranih vozil prinaša še manjšo porabo in več udobja ter varnosti.
Oglej si celoten članek

Pri znamki Mitsubishi so slovenskemu trgu predstavili prenovljeni model outlander PHEV. Gre za priključnega hibrida, kar je še vedno razmeroma redka različica vozila, tem bolj gre v osnovi za športnega terenca. Nekaj podobnega sicer že nudijo določene premium znamke, medtem ko Mitsubishi orje ledino pri bolj ljudskih znamkah. 

Prav ljudski sicer outlander PHEV v Sloveniji bržkone ne bo niti poslej, saj gre za specifičen pristop avta, namenjenega predvsem tistim uporabnikom med fizičnimi osebami in podjetji, ki želijo še posebej poudariti svojo ekološko pripadnost in tudi čut za drugačno naprednost. Tako vsaj za letos pri znamki računajo na kakih 10 Slovencev, ki si bodo lastili ključ outlanderja PHEV, medtem ko je avto na nekaterih tujih trgih, denimo na Nizozemskem ali Veliki Bitaniji tudi ob pomoči radodarnih državnih spodbud prava uspešnica. 

Kako je PHEV drugačen od klasičnega dizla?

Na zunaj je razlik še najmanj, tudi PHEV nosi posodobljen videz, ki je občutno bolj všečno in možato skrojen od predhodnika. Loči se po malce drugačni bočni letvi, platiščih in napisih PHEV ter seveda dodatni loputi za priklop na elektriko. Tudi v notranjosti so Japonci avto precej obdelali, kar se čuti v novih materialih in pomagalih. Še posebej so se posvetili zatesnitvi avta, ki naj bi bil sedaj precej tišji med vožnjo. Pri dizlu, ki smo ga testirali nedavno, jim je to slišno uspelo, zato jim verjamem.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV Največ sprememb pa je v pogonskem sklopu. Outlander PHEV sicer v osnovi ohranja enak pogon kot pred prenovo, vseeno pa so z različnimi dodelavami uspeli še za deciliter zmanjšati porabo (kombinirano sedaj 1,8 litra na 100 km) in emisije (42 namesto 44 gramov CO2 na km). Pogon sestavljajo bencinski motor in dva elektromotorja, od katerih je eden nameščen zadaj za pogon zadnjega para koles, tisti na prednji osi pa je hkrati glavni generator za polnjenje baterije. Avto popolnoma samostojno skrbi za vrsto in pretok energije na kolesa. Izbira med enim od treh režimov. Pri povsem električnem režimu kolesa poganjata zgolj elektromotorja, ki se napajata iz baterije. Doseg s polno baterijo je do okoli 50 kilometrov in to vse do hitrosti 120 km/h. 

Drugi režim je zaporedni hibrid, ko dvolitrski bencinski motor (89 kW/121 KM) služi kot pogon za generator v primeru nizkega nivoja napolnjenosti baterije. Tretji režim pa tehnično ustreza vzporednemu hibridu, torej ko pri pogonu sodelujejo tako bencinski motor kot oba elektromotorja. Ta režim je največkrat v uporabi pri višjih, avtocestnih hitrostih ali pri vožnji v klanec. Za prenos skrbi brezstopenjski menjalnik, ima pa tudi obvolanske naperke, s katerimi je moč upravljati s petimi različnimi stopnjami “motorne” zavore.

Krajši preizkus v praksi je dokazal, da outlander PHEV dejansko zmore veliko večino krajevnih in medkrajevnih poti opraviti zgolj na elektriko, saj se je med vožnjo bencinski pogon prižgal le enkrat, pri naglem pospeševanju. Prazno baterijo je moč napolniti v roku 4 do 5 ur, če je priklopljen na 230-voltno vtičnico. V primeru hitre polnilnice zadostuje pol ure uporabe kabla.

Foto: Saša Despot Mitsubishi Outlander PHEV PHEV sicer ohranja vse prvine klasičnega outlanderja. Je nadpovprečno prostoren športni terenec, čeprav so mu malce zmanjšali prtljažnik v primerjavi z dizlom. Tudi z maso jim je uspelo ostati v mejah normale, od štirikolesno gnanega dizla je težji za dobrih 70 kilogramov, medtem ko je moč z njim vleči tudi do 1.000 kilogramov težke prikolice. Pri znamki izpostavljajo sistem 4x4, ki zmore pri vožnji v ovinke prilagajati razporejanje navora med kolesa, da ostane vožnja kar najbolj dinamična, nagibanja pa manj. 

Med novimi varnostnimi sistemi velja omeniti asistenco proti nenamernemu pospeševanju. Pri znamki so ugotovili, da stranke elektrificiranih avtov lahko preseneti hipni polni navor, zaradi katerega avto lahko preseneti voznika, če ta do konca pohodi plin. V ta namen avto spremlja štiri metre pred seboj in za seboj, da lahko še pravočasno prepreči nezaželjene situacije. 

Outlander PHEV je tako kot dizelski outlander na voljo v treh opremskih paketih - intense, instyle in instyle+. Vstopni paket (47.490 evrov) je več kot solidno obložen, srednji paket (49.900 evrov) pa ima denimo LED žaromete, usnjeno oblazinjenje, 360-stopinjski pogled kamer, elektrificiran prtljažnik … Intense+ (50.990 evrov) doda še napredne asistenčne sisteme, tudi radarski tempomat. Da je cena bližje kupcu, je moč poskrbeti s subvencijo  Ekosklada, ki za priključne hibride znaša 4.500 evrov.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.