Ozadje slovesa od Revoza po 17 letih

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Eden najbolj markantnih avtov zadnjih 30 let se bo moral uradno posloviti. Iz Revoza so nam povedali, kdaj.
Oglej si celoten članek

Prejšnji teden so iz Renaulta potrdili, da zdajšnja tretja generacija modela twingo ne bo več dobila naslednika. Izdelava malih mestnih avtov ni donosen posel, iskanje pravšnje opremljenosti, nizkih proizvodnih stroškov in sledenje vedno novim varnostnim in ekološkim zahtevam so iz tako imenovanega A segmenta pognali že večino nekoč uveljavljenih proizvajalcev. 

Slovenski Revoz je že od leta 2007 edina tovarna na svetu, kjer izdelujejo twinga. Model je svojo pot začel leta 1992, uradna prodaja pa spomladi 1993. Le malo ljudi ve, da so ime sestavili iz treh plesnih zvrsti twist, swing in tango, in že na ta način napovedali njegovo mladostno raznolikost. Takrat je bil šef Renaultovega oblikovanja legendarni Patrick Le Quemont, twingo pa je bil načrtovan kot duhovni naslednik neponovljivega modela renault 4.

Foto: Renault Renault twingo

Foto: Renault Renault twingo

Pri Renaultu so šli s twingom na vse ali nič in si zamislili za takratne čase in konkurente zelo drzno oblikovan avto z nekaterimi lastnostmi, ki se jih ne bi sramovali vsaj številko večji in dražji modeli. Velik poudarek so poleg zunanje prikupne oblike dali na notranji prostornosti in občutku mladostne svobode, kar so dosegli s kolesi na robu karoserije, velikimi stekli in možnostjo platnene ali steklene strehe. Posebnost avta za tisti čas je bil digitalni merilnik, nameščen na sredino armaturne plošče, pa tudi vzdolžno pomična zadnja klop. Po kar treh prenovah so prvo generacijo v Evropi nehali izdelovati šele leta 2007, do takrat so jih skupno izdelali skoraj 2,5 milijona. In to čeprav je bil postavljen na tehnično osnovo že zdavnaj upokojenega renaulta 5.

Foto: Renault Renault twingo

Druga generacija twinga je postala zelo pomembna za Slovenijo, saj so proizvodnjo v celoti prenesli v novomeški Revoz. Z varnostnega stališča je bil avto velik korak naprej, zelo čislana je bila njegova RS različica z 1,6-litrskim atmosferskim motorjem, izdelovali so tudi številne dodatne opremske in oblikovne različice. S prenovo leta 2011 oziroma "fazo 2" je twingo začrtal oblikovne smernice, ki so jih prevzeli naslednji Renaultovi modeli.

Foto: Renault Renault twingo i feel slovenia

Tretji twingo je debitiral leta 2014 in bil velik posebnež v svojem razredu. Motor so namreč skupaj s pogonom prestavili zadaj, posledično pa mu lahko zelo zmanjšali rajdni krog, ker se prednji kolesi zasučeta pod nenavadno velikim kotom. Nastal je kot plod sodelovanja z Daimlerjem, zato si številne tehnične rešitve deli s smart forfourjem, s katerim nastajata na isti lokaciji. Trivaljna bencinska motorja so razvili pri Renaultu, menjalnike pa pri Daimlerju. Čeprav je na zunaj manjši od predhodnika, se to znotraj ne pozna, poleg tega je za razliko od prvih dveh generacij petvratnik. Zaradi svojih mestnih sposobnosti in uporabnosti je twingo III prejel kar nekaj nagrad. V Revozu so leta 2020 začeli izdelovati tudi električno različico twinga, ki ga je omogočil tudi nov obrat za sestavo baterij. Tako kot pri drugi generaciji je Revoz ekskluzivo proizvodnje ohranil tudi pri tretji.

Uradno konec čez tri leta, kaj potem?

Zgodba s twingom se bo v njegovem 32. letu obstoja, leta 2024 dokončno zaključila. To so za Žurnal24 potrdili v Revozu in dodali, da v tem trenutku še ni znano, s katerim modelom bodo zapolnili sproščene kapacitete. Prav tako v tem trenutku nimajo nikakršnih informacij glede možnosti, da bi v Revozu morda izdelovali kakšen model druge blagovne znamke. Odločitev o tem bodo sprejeli v centrali v Parizu, kjer je lani vajeti v roke prevzel Luca de Meo in napovedal korenite spremembe v modelski in poslovni strategiji koncerna. 

Twingo je bil v zadnjih 13 letih za Revoz ključni model, ki je tovarni prinašal glavni delež dohodkov, ostalo so prispevali ostali modeli, ki so se v tem času zvrstili na proizvodnjih trakovih (wind, clio II, clio IV, smart for four, clio V). V zadnjih letih, ko se je v Novo mesto spet vrnila proizvodnja modela clio, se je pomen twinga začel zmanjševati.

A podatki iz zadnjega javno dostopnega poročila za leto 2019 kažejo, da so v Revozu tega leta izdelali še dobrih 92 tisoč twingov, kar je skoraj polovica vseh od dobrih 199 tisoč izdelanih avtov. 

Foto: Revoz Revoz in twingo

V Sloveniji je ostala le pešica izdelanih twingov, veliko večino pa so prodali na največji zahodnoevropskih trgih, kjer so zaradi velikih mest s pomanjkanjem parkirišč tudi najbolj dovzetni za to vrsto prevoza.

Foto: Revoz Revoz in twingo

Zgodbo s twingom je treba jemati tudi v širšem kontekstu oziroma vplivu, ki ga ima za Revoz in tudi širše slovensko gospodarstvo. Revoz je že vrsto zadnjih let največji slovenski izvoznik, ki je leta 2019 izvozil vozila v skupni vrednosti kar 1,77 milijarde evrov. Tudi po njegovi zaslugi je v Sloveniji kar 7,4 odstotka vseh zaposlitev v proizvodnji neposredno povezanih z avtomobilsko industrijo, kažejo podatki evropskega združenja ACEA, medtem ko Slovenija po številu proizvedenih vozil na enega zaposlenega v avtomobilski industriji v evropskem merilu z deležem 13,2 zaostaja le za Španijo, kar je dvakrat več od povprečja v EU (podatki ACEA za 2018).

Foto: ACEA Statistika proizvodnja avtov ACEA

andrej.leban@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.