Passat alltrac avto je omikan, a zmogljiv tudi izven asfalta

Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac Foto: Saša Despot VW passat alltrac
Passat alltrack kot križanec med karavanom in suvom združuje najboljše iz obeh svetov, hkrati je poln serijskega udobja in tehnologije, namenjene dobrim in slabim cestam. Dodajte mu še najmočnejši, bi-turbo dizelski motor, in tak passat lahko postane zavidanja hiter in vsestranski stroj.
Oglej si celoten članek

Dejstvo je, da je passat zadnje generacije sposoben konkurirati avtom v premium segmentu. Alltrack pa pomeni vrh te ponudbe in je hkrati tudi najdražji. Z imenom, različnimi dodatki in zaščito ter skoraj tri centimetre višjo postavo passat alltrack nakazuje, da se ne ustraši nobene podlage. A hkrati se v njem združuje tudi uglajena in elegantna podoba, ki s črnimi obrobami in svetlim kromom izgleda enako fino tako pred skladovnico hlodov kot pred operno hišo. Všeč mi je, ker alltrack z videzom ne pretirava v nobeno smer in vsega dozira ravno prav. Če bi še vedno snemali serijo Gozdarska hiša Falkenau, bi revirni nadzornik Markus Rombach danes verjetno vozil kar passata alltracka.

Alltrack je seveda vseeno predvsem passat za na cesto in ne kolovoz. Od klasičnega passata se z voznikovega sedeža niti ne razlikuje bistveno, če pustimo vnemar napise, ki nas neprestano spominjajo, v čem sedimo. Oziroma je tudio za alltraca na voljo izredno pester seznam dodatne opreme in tehnologij, zato je končna stopnja opreme zelo odvisna od osebnih preferenc kupca. Med tistimi dodatki, ki so najbolj vredni premisleka, so gotovo LED žarometi in digitalni informacijski zaslon, ki se še posebej dobro izkaže v navezi z multimedijsko napravo Discover Pro.

Takrat se neposredno pred voznikovimi očmi intuitivno prikazuje zemljevid z napotki, tudi sicer avto deluje za razred nad tekmeci. Omenjena navigacija sicer terja zajetno doplačilo prek 1.700 evrov, a dejstvo je, da v zameno nudi morda največ, kar je trenutno na voljo na trgu - izredno intuitivnost, preglednost, naprednost (MirrorLilnk in Apple CarPlay), hitrost in - kar je dandanes še vedno bistveno, a marsikateri proizvajalec zapostavlja - odličen sprejem radijskih postaj.

AEB samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev je serijsko. Zadnja kamera je vedno čista, saj je med nedelovanjem skrita v logotipu.

V redu, alltrac je napreden in udoben, kako pa kaj vožnja?

Nekoliko višjo postavo dobro zataji, saj kljub temu ostaja v ovinkih suveren, le z minimalno povečano stopnjo nagibanja. Prav tako ostajata na asfaltu zvesta nos in zadek, seveda še vedno dolžini avta primerno. Vožnja po avtocesti ni prav nič “terenska,” temveč prej spada v kategorijo “poslovnega” udobja. A po potrebi zna alltrac pokazati še svojo bolj “blatno” plat. Med petimi izbirnimi nastavitvami je tudi off-road program, ki prilagodi delovanje motorja in pomožnih sistemov, kot so ABS, ESC, stop&start sistem …

Ko je potrebno, avto skoraj vseh 100 odstotkov navora pošilja na zadnji kolesni par, hkrati elektronska zapora diferenciala v hipu prepošlje navor na nasprotno kolo. Da gre za na pol terenca, daje slutiti tudi po elektronskih terenskih merilnikih, ki simulirajo nagibe vozila po vzdolžni in prečni osi. 

Off-road program je zelo primeren za razrite makadamske poti, saj ABS takrat deluje tako, da pri zaviranju pred kolesi ustvarja “klin” iz materijala, plin pa pridobi daljši hod, kar omogoča bolj natančno doziranje. Tudi Continentalove pnevmatike so prilagojene zahtevnejši podlagi, menjalnik v omenjenem programu deluje drugače, na razpolago je še zmogljivi asistent za spust (2 - 30 km/h). Voznik ima torej pri vsem skupaj le minimalno dela, večino opravi avto.

Omejitev, da bi z alltracom zapeljali na pravo brezpotje, sta na koncu koncev le njegova še vedno ne ravno terenska oddaljenost od tal z dolgim medosjem ter dolg zadnji previs. Z vsem ostalim alltrac suvereno opravi.

START OF CODE
VW passsat alltrac 4MOTION avt. (176 kW)

Motor:1.968 ccm, 176 kW (240 KM), 500 Nm pri 1.750 vrt./min


Poraba na testu:6,0 l/100 km, 150 g CO2/km


Zmogljivosti:234 km/h, 6,4 sek 0-100 km/h


Cena:41.149 € (testni 49.734 €)

AvtoTest


Zmogljivosti na cesti in terenu, udobje.


Tunel med sedeži, končna cena.

Udobje.

Kakovost materialov v potniški kabini je zelo dobra, ergonomija stikal prav tako, tudi zadnja vrsta je prostorno skrojena, moti le tunel med sedežema, posledica 4x4 pogona. Passatu je tudi v detajlih težko karkoli očitati - enostavno dosegljiva isofix pritrdišča, zmogljiva triobmočna klima, zelo uporaben prtljažnik z dvojnim dnom in pregrinjalom, ki se odpira dvostopenjsko … Asistenčni sistemi passata prav tako uvrščajo v vrh, saj delujejo zelo dobro in nemoteče za voznika, še posebej to trdim za radarski tempomat, ki deluje mehko in denimo ne prehiteva po desnem pasu, če je na levem avtu. 

 
Pogon.

V testnem passatu sem se znova srečal z njegovim najzmogljivejšim dizlom, biturbo štirivaljnikom, ki zmore zajetnih 176 kW. Odveč je verjetno omenjati, da je passat po zaslugi takšne konjenice lahko izjemno hiter, tudi navora je ogromno. Le v redkih in kratkih trenutkih voznik morebiti zazna, da vendarle ne gre za šestvaljnika, tudi drdrati ne more tako mogočno. Na testnem krogu je poraba znašala 6,0 litra, ob pritiskanju za plin hitro poskoči za dva litra. Se razlika skoraj 3.500 evrov, kolikor je cenejši še vedno povsem dovolj močni 140-kilovatni dizel izplača? Le najbolj zahtevnim.

 
Konkurenti.

V razredu “cross” karavanov tega razreda je zelo pičla. Opel insignia country tourer s 4x4 pogonom je še najbližje, a tudi cenovno je ob opremsko primerljivi izvedenki passat zelo konkurenčen. Svoj čas so “skavtsko” različico poznali pri škodi superb, a v zdajšnji generaciji ni bila predstavljena in vprašanje je, če sploh bo. Je pa znotraj VW družine na voljo tudi novi audi A4 allroad, čeprav za precej zajetnejšo ceno. A4 ima dva šestvaljna dizla v ponudbi, zanimivo je eden od njiju celo šibkejši od najmočnejšega passata. Med japonci izbiro dopolnjuje subaru outback.

 
Vrednost.

Osnovna cena za passata alltracka je dobrih 33 tisočakov, z najmočnejšim motorjem pa prek 41 tisoč evrov, seveda pa je sedemstopenjski DSG serijski. Še nekaj nujne opreme, pa je cena pri testnem vozilu že znašala tik pod 50 tisočaki. Rang premium razreda torej. Da, passat alltrac tudi po tej plati povsem dobro sodi v Gozdarsko hišo Falkenau.

 
END OF CODE
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 16:40 3. Julij 2016.

    Tvoj tretji svet toliko zasluži v 1 letu.

  • 13:01 3. Julij 2016.

    Pa kdo bo dal 50k€ za avto?! A jaz kaj ne vem, ampak nazadnje je bila plača v Sloveniji balkanskih …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.