Passat se je odlepil in dohitel premium rang

Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant
Nova generacija passata variant je sposobna združiti doslej na videz dva težko povezljiva svetova - s ceno za vstopno opremo je še vedno lahko uporaben ljudski avto za mase, z brutalnim dizlom, dodanim udobjem in vsemi tehnološkimi dodatki pa spravlja v zadrego precej bolj eminentne avtomobile.
Oglej si celoten članek

Volkswagnov passat zadnje generacije pozitivno preseneti. Doslej je namreč veljal predvsem za preverjeno izbiro, kjer je kupec stežka brcnil v temo, če je želel avto, ki je družinsko praktičen, je glede stroškov primeren za flotnega konja in bo ohranil vrednost tudi za čas odprodaje. Dokaj prepričljiv je bil tudi glede nemške trpežnosti in tehnike. Passat pa ni veljal za najbolj agilnega v ovinkih, niti za najbolj prostornega, držal se ga je tudi sloves VAG-ovsko uniformirano-dolgočasnega na pogled.

Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Časi kritik so mimo. Pogled na passata pred hišo poleg pokošene zelenice in z razposajenim družinskim psom na njej ni bil še nikoli lepši. Všeč mi je, da avto ni prav nič zrasel v dolžino, nasprotno, celo za odtenek krajši je, kar ga na svoj način postavlja v prednost pred novim fordom mondeom. Zraven pa deluje precej agilnejši zaradi krajših previsov in občutno daljšega medosja, nos je nižji, ozka svetila (zaradi najmočnejše kombinacije pod pokrovom serijsko polni LED) lepo dopolnijo športni pogled. Še najmanj vznemirja karavanski zadek, saj na njegovem izklesanem pročelju ni moč opazovati kaj dosti dramatičnega zapleta. Testno vozilo je dodatno izstopalo z velikim platišči in dvojnimi izpušnimi režami.

Digitalizacija nujna

Tudi znotraj je avto prepričljiv. Uporabljeni materiali so razred nad trenutnim povprečjem v razredu, ob katerem se zdijo videz armaturne plošče in uporabljeni materiali v insigniji, P508 ali hyundaiju i40 kar malce ubogo. Tudi mondeo znotraj ni tako lep, še za odhajajočega audija A4 ali BMW 3 bo bolje, da modro pomolčita. Le mercedes-benz C si lahko še naprej samovšečno nastavlja ogledalo.

Passat že z vstopno opremo daje vtis kakovosti, če je postavljen višje na ceniku, še toliko bolj. Če za kaj, bi pri passatu doplačal za digitalizirane glavne merilnike. Resda to v zakup zahteva tudi naprednejšo navigacijsko napravo, a rezultat je resnično impresiven. Digitalni merilniki avto peljejo vštric z modernimi “ipad časi”, so pregledni, ponujajo številne funkcije prikazovanja, ki jih je mogoče seveda dodobra personalizirati. Odpravljajo potrebo po HUD zaslonu, saj je med drugim mogoče navigacijsko karto z osrednjega zaslona enostavno “prestaviti” pred voznikove oči, takrat se merilnika vrtljajev in hitrosti diskretno zmanjšata. 

Najboljši prijatelj prikolic

Prtljažnik ima skoraj 600 litrov osnove (premium povprečje krepko pod 500 litri), naslonjala se podirajo prek prtljažnih vzvodov, ima tudi uporabno "klet", kamor lahko izgine rolo z integrirano zadrževalno mrežo, v bokih sta zagrajena prostorčka za malenkosti iz trgovine. Vse korektno, čeprav denimo BMW 3 in zdaj že praktično odpisana renault laguna poznata ločeno odpiranje tudi zgolj stekla, rešitev samoodmika roloja bi prišla prav, medtem ko je kakšna dodatna rešitev za razparceliranje skorajda nujna, saj se sicer predmeti prosto kotalijo sem in tja po prostornem prtljažniku.

Foto: Saša Despot Volkswagen passat variant Kar z gumbom iz prtljažnika je mogoče sprostiti tovarniško nameščeno vlečno kljuko, v navezi z aktivno parkirno asistenco ter kamero pa passat omogoča tudi edinstveno funkcijo nadzorovanega parkiranja prikolice s pomočjo joysticka, ki je prvenstveno namenjen nastavitvi ogledal. O sistemu smo pisali v predstavitvi. Manj prepričljiv je običajni aktivni parkirni asistent, saj je med testom večkrat spregledal prosta mesta, tudi sicer deluje manj všečno in enostavno kot denimo nova generacija Fordovega sistema. Vsaj moški voznik mu bo torej stežka prepustil volan.

Med vožnjo se počiva

Na cesti je passat boljši kot kadarkoli. Zaradi daljšega medosja je udobnejši na avtocesti, volan pa odziven, čeprav ne z ostrino britve. Dodajmo še mehko delujoči radarski tempomat in aktivnega asistenta za držanje smeri, ki samodejno popravlja volan skozi zavoje, pa smo v normalnih okoliščinah že blizu ideala, ki si ga je moč želeti.

Po zaslugi 4x4 pogona bi lahko zapisal, da je bil testni avto tudi izredno zanesljiv med ovinki, a je vtis pokvarila prigoda, ko se mi je ob načrtnem pretiravanju v enem od ovinkov pripetil težko razložljivi pobeg zadka. Hitrost je bila razmeroma nizka (50 km/h), asfalt suh, a zvožen. Avto sem takoj ulovil, pa vendar je ostal priokus, saj sem pričakoval prve znake upora spredaj in ne zadaj, pa tudi hitrejše ukrepanje zadnjega pogona.

Volkswagen passat variant (highline 2.0 TDI 4Motion 176 kW)

Motor:1.968 ccm, 176 kW (240 KM), 500 Nm pri 1.750 vrt./min


Poraba na testu:8,4 litra/100 km


Zmogljivosti:238 km/h, 6,3 sek od 0 do 100 km/h


Cena:40.979 € (osnovni)/49.058 € (testni)

AvtoTest


Videz in stas, napredna tehnika, udobje.


Doplačilo 8,69 evra za kamero pri testniku?

Udobje.

Položaj za volanom je po “ius standardu”, ergonomija stikal takisto, za premium dodatek poskrbi še sicer slabše pregledna analogna ura. Glede prostornosti za potnike bo le malokatera kritika upravičena, razen če bi želeli zadaj stlačiti tri standardne otroške sedeže. V nasprotnem je prostora več kot dovolj, štirje odrasli potniki ne bodo nikoli v prisiljeni drži, kar gre zahvala osem centimetrov daljši medosni razdalji. Je pa kar visok tunel med zadnjimi sedeži. Prednja, odeta v kombinacijo alkantare in usnja, sta bila športno udobna. 

 
Pogon.

V novem rodu passata je debitiral 176-kilovatni štirivaljni dizel. Dve turbini sta uspešno nadomestili dva dodatna valja, ob polnem pritisku na plin se pod pokrovom zasliši rezek zvok hurikana, avto pa se izstreli naprej v resnično impresivnem stilu, za katerega je bilo doslej potrebno posegati po premium modelu z najmanj tremi litri prostornine. DSG menjalnik deluje prepričljivo pri neprekinjeni vleki proti visokim hitrostim, malce bolj obotavljiv je le pri parkirnih manevrih. Poraba pri tem motorju ni v prvem planu in tudi ni majhna.

 
Konkurenti.

Dosedanjim zasledovalcem v “ljudskem” razredu je z novim passatom še težje, saj gre za zelo uravnotežen avtomobil, ki po pravici nosi krono najboljšega evropskega avta leta. Opel insignija, peugeot 508, toyota avensis, hyundai i40 ali mazda 6 so tako bolj kot ne obsojeni na ostanke, kjer bodo morda konkurirali s ceno, z vsebino težko. Najbližje mu je trenutno bržkone ford mondeo, škoda superb se mora še izkazati, medtem ko je polno opremljeni passat (tudi s ceno) lahko hud protiudarec nekaterim premium tekmecem, ki so zadnja leta silili po lestvici navzdol.

 
Vrednost.

Cena dvolitrskega dizelskega passata je med najvišjimi v razredu, a to verjetno ne bo razlog, da ne bi bil karavan zelo popularen. 110-kilovatni motor se mi zdi povsem zadovoljiva izbira za družinsko in flotno rabo, bi-turbo dizel je predvsem eksces, namenjen razkazovanju. Nekaj doplačil je nujnih, cena je takrat hitro pri 35 tisočakih, še vedno pa globoko pod kar 49 tisoč evri, kolikor je bil vreden sicer vrhunsko motoriziran in z udobjem napolnjeni testnik. Res pa je tudi takšna številka še vedno precej manj kot pri podobno zmogljivih, a precej manj prostornih premium karavanih.

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 13:00 23. Maj 2015.

    Ja, in SAMO "zaplankani Slovenčki" so očitno glasovali za evropski avto leta, ali kako? Mimogrede pa, ti nisi Slovenec? Torej …

  • 12:57 23. Maj 2015.

    Tvoja logika je precej nenavadna. Vedno nekdo začne orati ledino, ki jo je z elektronskimi merilniki pravzaprav začel orati Audi …

  • 12:55 23. Maj 2015.

    Če bi prebral, bi ti bilo jasno, KAKO lahko avtor zagovarja ceno in ostalo, kar je napisal. NOVI Passat se …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.