Peugeot 208 je v mat barvi in s samodejnim menjalnikom zelo zabaven

Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208 Foto: Saša Despot Peugeot 208
Na prvi pogled nesmiselna kombinacija malega peugeota 208 s samodejnim menjalnikom in prisilno polnjenim trivaljnim bencinskim motorjem se je na testu izkazala za prav zabavno in ne pretirano potratno z gorivom, pika na i je posebna mat barva.
Oglej si celoten članek

Peugeot 208 - dober videz, veliko opreme, bogat nabor možnosti personalizacije in širok nabor ekonomičnih motorjev, pa vendarle je manjkala pika na i. Predvsem ročni petstopenjski menjalnik je bil manj športen, „raztegnjen“, vožnja pa zato manj zabavna. A so Francozi potegnili aduta iz rokava.

Kombinacija 1,2-litrskega turbo bencinskega motorja in samodejnega klasičnega šeststopenjskega menjalnika ni najcenejša izbira, je pa, vsaj zame, najbolj zabavna izbira, ki hkrati omogoča udobno in dinamično vožnjo.

Dober pospešek, dobro preračunana prestavna razmerja

Foto: Gregor Prebil Peugeot 208 1,2-litrski trivaljni bencinski motor podrprt s turbino ponuja 81 kilovatov moči in dovolj navora, ki je na voljo v nizkem območju vrtljajev. Dobro vleče že od samega štarta na semaforju, zato bo všeč tistim, ki imajo radi okretno mestno vozilo. Pri tem pa ga samodejni klasični šeststopenjski menjalnik prav nič ne omejuje. Prestavljanje z njim je tudi v samodejnem načinu hitro, natančno, ne prestavlja v visokih vrtljajih, kar pomeni tudi, da s hrupom ne načenja udobja v kabini. Bolj glasen je zgolj na avtocesti, ko se mora mali turbomotor bolj naprezati.

Vznemirljivejši je v mestih, manj razumljivo na avtocesti, saj je avtomobil narejen za mestno okolje, svoje prispeva tudi majhen volan, ki ga poznamo že vse od uvedbe nove generacije in se je uspešno zasidral tudi v številko večjem modelu 308 in križancu 2008. S kombinacijo učinkovitega motorja, hitrega samodejnega menjalnika in malega volana so se Francozi približali gokard občutkom, h katerim stremi večina proizvajalcev malih avtomobilov. Nagibanja med ovinki ni veliko, stabilen občutek ponuja tudi pri avtocestnih hitrostih.

Foto: Saša Despot Peugeot 208

1450 evrov doplačila na dolgi rok vredno premislek

Povsem razumna je tudi poraba goriva, saj sem v mešanem ciklu v povprečju porabil 6,2 litra, tudi ob športni vožnji pa poraba ne bo bistveno presegla številke sedem pri porabi potovalnega računalnika.

Najšibkejši člen kombinacije turbo trivaljnik – samodejni menjalnik je cena, saj kombinacijo ročnega petstopenjskega menjalnika, ki pa ima precej razvlečene hode med prestavami, presega za 1450 evrov, to pa le ni zanemarljivo. A pri nakupu na dolgi rok velja premisliti, v avtomobilu vseeno preživimo veliko časa in pri tem ne gre spregledati, da se moramo tudi zabavati.

Zaradi barve so se obračale glave

Foto: Saša Despot Peugeot 208 208-ica po prenovi ponuja še eno posebnost. Gre za posebno tekturirano barvo, t. i. mat barvo. Model 208 je edini model pri katerem Peugeot ponuja to barvo, po zagotovilih uvoznika pa si jo je do zdaj izbralo okoli pet odstotkov kupcev modela 208.

Tako kot samodejni menjalnik, za mala mestna vozila ni značilna niti mat barva, ki jo vidimo ponavadi pri večjih, prestižnih avtomobilih, če se zanjo odločimo nakndano pa lahko „preobrazba“ avtomobila stane tudi več tisoč evrov.

Ni prvič, da smo na test prejeli vozilo v mat barvi. Pred leti smo vozili BMW serije 6, a so nam, ko so nam izročili ključe, dejali naj ga ne peremo v avtomatskih avtopralnicah s krtačami. Pri Peugeotu je drugače, saj kakšnih posebnih zahtev glede vzdrževanje vozila, oziroma pranje v določenih avtopralnicah ni. Vzdrževanje take barve je podobno kot za klasične barve, s tem, da je strogo prepovedano vroče voskanje in poliranje, saj s tem odločilno vplivamo na izgled pobarvane površine. V deževnih dneh se je izkazalo, da se avtomobil umaže hitro kot pri klasičnih kovinskih barvah.

180 evrov več kot klasična kovinska barva

Na Peugeot Slovenija sem povprašal, kdo sploh izbere tako barvo vozila - predvideval sem, da predvsem mlajši vozniki, a sem bil nad ogodovorom presenečen, saj barve ne povezujejo s starostjo, ampak gre predvsem za kupce, ki želijo biti drugačni. Sam bi, glede na poglede mimoidočih na barvo vozila, ki jo redko vidimo, rekel, da si jo omislijo tisti, ki želijo izstopati in za to ne potrebuješ avtomobila za 50 tisoč evrov ali več. Cena tekturirane barve je enaka kot za posebno belo barvo in znaša 597 evrov, to je 180 evrov več kot klasična kovinska barva.

Foto: Saša Despot Peugeot 208

Cena testnega vozila je precej visoka, predvsem na račun številnih dodatkov za udobje in varsnot (kamera za vzvratno vožnjo, navigacija, električne nastavitve, nalepke za personalizacijo, posebna teksturirana barva, sistem za samodejno zaviranje, posebna 16-palčna platišča ...) v skupni vrednosti 2.567 evrov. Z vsemi dodatki se cena iz osnovnih 17.270 evrov povzpne na 19.837 evrov. Pri Peugeotu ponujajo storitev Peugeot financiranje - v tem primeru je cena 15.96 evrov.

Podatki o vozilu: Peugeot 208 1,2 Pure Tech 110 EAT 6 Stop & Start (Allure)
Prostornina motorja: 1199 ccm
Moč motorja: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor 205 Nm pri 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 194 km/h, 9,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,2 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 104 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 17.270/19.837 (tesni/z dodatki).

Plus: Dinamična vožnja, motor in menjalnik, materiali, možnosti personalizacije;

Minus: Končna cena, odlagalna mesta;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.