Našli smo najbolj atraktiven službeni avto tega trenutka

Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018
Limuzina je mrtva, naj živi 508.
Oglej si celoten članek

"Radikalen, dinamičen, uporaben." Tako je novega peugeota 508 za Žurnal24 v treh besedah opisal eden njegovih očetov Bernard Hesse, sam pa sem že preizkusil njegove sedeže in iskal dokaze, ali je mični francoz glede občutka kvalitete res presegel nivo VW passata.

Še ena klasična srednje velika limuzina? Nikakor ne, skočijo v zrak pri Peugeotu, takšnih sploh nima smisla več izdelovati! Če so bili še dobro desetletje nazaj limuzinski VW passat, ford mondeo, peugeot 407, citroën C5, honda accord in podobni modeli zelo zaželeni družinski avti, so danes stvari povsem drugačne - družine veliko raje posegajo po športnih terencih, klasične limuzine so dobre kvečjemu še za flotne kupce. Nekaterih od zgoraj naštetih ni več med živimi.

Neverjetni podatki Super avto "made in Croatia“ zablestel v Ženevi

Pri Peugeotu niso obupali nad vedenjem kupcev, želijo se jim prilagoditi in jim ponuditi nekaj uporabno svežega, saj v D segmentu sicer nima smisla vztrajati zgolj zaradi tradicije, je pojasnil produktni vodja peugeota 508 Bernard Hesse. V živo je novi 508 dejansko drugačen od konkurenčnih izdelkov, spominja me na duh, ki ga je pred leti izžareval dvovratni model 407 kupe, pod katerega se je podpisal Pininfarina. Le da ima novi 508 vrata tudi v drugi vrsti, pa ena še zadaj. Galec namreč sledi “fastback” trendu, ko so zadnja vrata skrita v limuzinski zadek, hkrati pa zagotavljajo enostaven dostop in boljšo izkoriščenost prtljažnika.

Posebnosti

Kaj: peugeot 508, staro ime, a povsem nova vsebina.

Za koga: kot limuzina v največji meri za poslovne kupce, družinski karavan pride jeseni.

Posebnosti: oblika, ki je zahtevala posebne tehnične rešitve, krajši, a prostornejši.

Zakaj se primerja z nemci: visoka raven obdelave, kakovostni materiali, skrb za trdoživost.

Napredne tehnologije: i-cockpit, IR kamera za nočni vid, novi 8-stopenjski menjalnik, ...

Motorji: za začetek bencinski in dizelski, prihodnje leto še močni priključni hibrid.

Kdaj pride v Slovenijo: leto se bo obrnilo že v drugo polovico.

Avto Podoživite avtomobilske novosti v Ženevi skupaj z nami!

Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Presenetilo me je, da je na zunaj avto skoraj cel decimeter krajši od predhodnika in v višino meri vsega 1,4 metra, kar je kake štiri centimetre manj od večine konkurence. Tu so številni detajli, ki pričajo o premišljenem dizajnu z veliko dodane vrednosti - nazobčan motorni pokrov, globoka “zalizca” iz dnevnih LED svetil, vrata brez okvirjev in monumentalen zadek, na katerem LED svetila lahko poustvarjajo pravo igro rdeče svetlobe. 508 bo na cesti zelo opazen avto.

Kvalitetno in prav po nemško narejen

"Še nekaj let nazaj ne bi mogli izdelati takšnega avta," mi je ob njem pojasnjeval Pierre-Paul Mattei, vodja dizajna pri novem 508. Potrebovali so namreč povsem nov pristop pri zagotavljanju trdnosti karoserije, zato so morali že od samega začetka oblikovalci tesno sodelovati z inženirji, kar ni ravno običajna praksa. Tako pa so dizajnerji dosegli svoje in utelesili idejo drzne kupejevske oblike, tehniki pa z nekaterimi novimi pristopi pri vpetju koles in sestavljanju karoserije kljub obliki dosegli njeno visoko togost.

Kakšen preobrat Kakšen preobrat! Pri Volkswagnu prepričani, da se bodo dizli vrnili

Skok v notranjost je enostaven in brez pretiranega zviranja hrbtenice, kar gre zasluga oblikovnemu triku, da je kljub nizki postavi rob strehe potisnjen proti notranjosti. V oči takoj pade dokaj širok A-stebriček, ki je posledica zagotavljanje trdnosti ob manku vratnih okvirjev. Digitalni i-cockpit z majhnim volanom je pričakovana lastnost vsakega novega peugeota, je pa 508 naredil evolucijski korak naprej pri zasnovi sredinskega dela s proti vozniku obrnjenimi komandami in posodobljenim dizajnom stikal. Občutek, kot da bi sedeli za krmilom vesoljske ladje, vse skupaj nadgradi 10-palčni zaslon.

Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018

Zelo hitro so možgani zapopadli občutek, ki je značilen za premijske avte - izbor materialov in način izdelave v novem 508 več kot zadovoljita tako vid kot otip. Voznika in potnike vse te lastnosti takoj preselijo v nek višji, bogatejši svet. Presedel sem se še v bolj vstopno različico z manjšo raznolikostjo materialov, a tudi tam občutek ni kaj dosti zbledel.

Čeprav je 508 krajši, pa je dejanski občutek v notranjosti obraten. Spredaj ni pripomb glede prostornosti, nizko sedenje v stoječem avtu pa je kar vabilo, da bi lahko leva zagnal čez ovinek. Bojda bo tam zelo domač.

Na premieri Na premieri: Ford nam je pripravil hollywoodsko presenečenje

Zadnji sedeži nudijo dovolj prostora za noge, bo pa bržkone nizka streha tista, ki bo preprečevala sproščeno vsakodnevno rabo za prevoz odraslih zadnjih potnikov. Če naj bo 508 flotni avto, potem bo namenjen predvsem vozniku, ostali z družinami vred bodo morali počakati še kakega pol leta dlje na karavana. Prtljažna vrata, ki jih odpira elektrika, se razpno visoko.

Foto: Saša Despot Avtomobilski salon v Ženevi 2018 Da bo peugeot 508 postal eden od prvakov po kakovosti med (premijsko) konkurenco, pa so skušali zagotoviti z obsežnim programom napornih testiranj materialov in predprodukcijskih avtomobilov. Pri 508 ni nič prepuščenega naključju, produktni vodja Hesse pa ni nič slepomišil glede primerjave - želijo biti vsaj tako dobri, če ne boljši kot nemci. Tisti iz premium razreda.

Hesse pričakuje, da bo novi 508 zelo dobro ohranjal ceno, zato bo poleg nizkih stroškov za gorivo in obdavčitev za onesnaževanje zraka zelo primeren za poslovne kupce. Da s 508 niso skakali na glavo v prazen bazen, govori samo zase dejstvo, kako so že v času razvoja večkrat sklicali skupaj velike lizinške hiše za flotne nakupe in jim predstavili prednosti novinca. Na leto jih nameravajo izdelati kakih 35 tisoč, kar je na ravni VW arteona. Povsem dovolj za dobičkonostnost in krepitev dobrega imena, pravijo Francozi.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 08:07 7. Marec 2018.

    Z lune se vidi Kitajski zid in odpad od Francoskih jajc.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.