Plačujemo za boljše ceste, ki jih ni

Foto: Pixsell
Foto: Pixsell
Vsako leto vsak lastnik vozila ob podaljšanju registracije državi plača posebno dajatev za prometno infrastrukturo. A od te dajatve v zadnjih nekaj letih vse do lani ni šlo za vzdrževanje cest nič, zato je cestna infrastruktura nezadržno propadala. Rešitev morda na bencinskih črpalkah.
Oglej si celoten članek

Direkcija za ceste opozarja, da je trenutna ureditev financiranja vzdrževanja državnih cest neustrezna. Letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu so po zakonu o letnih dajatvah za uporabo vozil v cestnem prometu prihodek države, kar pomeni, da gredo vsa sredstva v državni proračun in se ne odvajajo posebej na račun upravljalca cest izključno z namenom vlaganj v ceste.

Od aprila 2010 do junija 2012 pa so bila vsa sredstva, zbrana s to dajatvijo, namenjena vlaganjem v železniško infrastrukturo, saj je to določal zakon o zagotavljanju sredstev za naložbe v javno železniško infrastrukturo. Šele z lanskim junijem, ko je stopil v veljavo zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v prometno infrastrukturo, je direkcija za ceste dobila možnost, da pridobi del sredstev, zbranih z letno dajatvijo za uporabo vozil v cestnem prometu. Sicer so ta sredstva namenjena infrastrukturi kot celoti (ceste, železnice, letališča, pristanišča), kako so dejansko razporejena, pa se določi ob vsakokratnem sprejemu državnega proračuna.

Lani se je tako iz naslova letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu v proračun steklo približno 108 milijonov evrov, od tega pa je direkcija za ceste za vlaganja v cestno infrastrukturo prejela približno tretjino teh sredstev, okoli 33,8 milijona evrov. Preostalo je znova šlo v tire.

Na direkciji kot skrajno nesprejemljivo ocenjujejo dejstvo, da so bila v preteklosti namenska sredstva, zbrana za vlaganje v ceste, povsem preusmerjena na železnice. S tem je bil, tako na direkciji, povzročen triletni izpad prihodka, ki ima danes za posledico propadanje in slabšanje lastnosti voziščnih konstrukcij na pretežnem delu cest v upravljanju direkcije.

"To občutijo prav vsi uporabniki državnih cest, s katerimi upravlja Direkcija RS za ceste," so poudarili na direkciji in pojasnili, da je v letošnjem proračunu za redno vzdrževanje namenjenega nekaj več denarja, in sicer 56,9 milijona evrov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 10:53 9. April 2013.

    postaja Hodoš, razširitev tovorne postaje Koper, dela se postaja Divača, obnavlja proga Koper Divača, celotno popravilo proge Kočevje Grosuplje in …

  • 10:46 9. April 2013.

    Zakaj pa se potem nebi cesta sama preživljala? Dajmo cestnine na km vsake državne ceste in boste vidli, da bomo …

  • 00:27 9. April 2013.

    Naj se ta zeleznica prezivlja z zasluzenim...zakaj naj bi avtomobili zalagali zeleznico iz katere ni bilo nikoli nic...sama zguba,nedelavnost, .....<br …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.