Plavati proti toku se izplača

Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki Foto: Anže Petkovšek Suzuki
Bencinarja ali dizla? Večno vprašanje, ki navidezno muči tudi suzukija SX4 S-crossa. V realnosti pa odgovor ne bi smel biti pretežak.
Oglej si celoten članek

SX4 S-cross je lani prijetno poživil ponudbo japonske znamke pri nas, ki se resnici na ljubo zadnja leta ni izkazala ravno z atraktivnimi modeli. Med drugim je med njimi še model jimny, ki ga so ga v skoraj nespremenjeni podobi pričeli izdelovati že v minulem tisočletju, manjše modele so povsem povozili tekmeci in čas, vlečni konj je bil le SX4, ki je nastal v sodelovanju s Fiatom.

SX4 S-cross je seveda precej bolj novodoben, čeprav po zaslugi oblike ostaja zadržan in nepompozen. Računa na drugi ali tretji pogled, na več kot solidno kakovost izdelave in na prostornost, s čimer zadosti tako potrebam družin kot “mlajših” upokojencev, slednjim še posebej zaradi lažjega vstopanja in izstopanja. Tistim, ki gredo v “globino”, gotovo ne bo ušel podatek o precejšnji zanesljivosti modelov te znamke. Japonec pač, četudi ga izdelujejo na Madžarskem.

Počutje za volanom je prav spodobno, merilniki in večina gumbov jasnih in preglednih. Zgolj večina zato, ker bi Japonci pač lahko lepše uredili upravljanje s potovalnim računalnikom. Več o tem v okvirčku. Velikega zaslona na dotik si v s-crossu ni mogoče privoščiti, a avdio naprava in bluetooth svoje delo primerno opravita.

Pohvaliti velja prtljažnik, ki je po odstanitvi zadnjega dna res prostoren in uporaben. Polica pa se odstrani le z glasnim hreskom plastičnih zatičev, kar gotovo zmrazi lastnika. 

Katerega torej?

Tokratni testni avto je poganjal 1,6-litrski motor na bencin. Kakšna je razlika v primerjavi z enako velikim dizlom, ki smo ga testirali pred časom? Pravzaprav ne tako velika. Seveda je bencinar manj prožen in zato v želji po naglem speljevanju zahteva odločnejšo nogo, zamera gre tudi zgolj petim stopnjam menjalnika, a po drugi strani pozitivno preseneti poraba, ki jo je mogoče brzdati krepko pod sedmimi litri in to vključujoč vožnjo po avtocestah. Je pa dejstvo, da je takrat avtomobil zelo glasen, preglasen.

Vendar pa pogled na cenik odplakne vse pomisleke - dizelski motor je v isti konfiguraciji dražji za 2.600 evrov, kar ob ne tako veliko razliki v porabi in cenah obeh energentov govori močno v prid bencinarju. Če se vzame v ozir še manjše stroške vzdrževanja atmosferskega motorja, hitrejše ogrevanje pozimi in na kratke razdalje, potem dileme ni več. Z brezstopenjskim menjalnikom, vrednim dodatnih 1.600 evrov, pa po mojem mnenju ne velja izvajati dodatnega pritiska na ušesne bobniče, če kupec tovrstnega prestavljanja res ne potrebuje.

Vožnja s-crossa je nezahtevna, po drugi strani pa podvozje ni brez napak. Na vsak trzljaj volana se avto nemirno odzove, v ovinkih ESC hitro preseka željo po bolj dinamični vožnji.
Suzuki SX4 4wd elegance

Suzuki SX4 S-cross 1.6 elegance

Motor:1.596 ccm, 88 kW (120 KM), 156 Nm pri 6.000 vrt.


Poraba na testu:6,9 l/100 km (kombinirano), 130 g CO2/km


Zmogljivosti:175 km/h, 12,0 sek 0-100 km/h


Cena:od 17.800 evrov brez popusta

AvtoTest


Občutek dolgotrajnosti, enostavnot upravljanja, prostornost, poraba.


Len in glasen motor, nemiren na cesti.

Udobje.

V najbogatejši različici opremi mu pravzaprav nič ne manjka - ima dvopodročno klimo, brezstični zagon motorja, samozatemnitveno ogledalo, LED dnevne in ksenonske glavne žaromete … Spet pa najvišja stopnja opreme ne prinaša nič ekskluzivnega, dacia duster denimo ima infotainment, nissan qashqai napredno aktivno varnost ...

 
Pogon.

4x4 pogon zelo enostaven za uporabo, saj je premikanje med štirimi programi enostavno, omogoča tudi zaklenitev sredinskega diferenciala. Ni pa v pomoč kakšnih dodatnih pripomočkov, denimo sistema za plazenje, razmerja menjalnika tudi niso namenjena temu. A za občasno vožnjo po razmočenem terenu bi moralo zadostovati.

 
Konkurenti.

Dacia duster za 12.300 evrov pomeni vstop v razred 4x4 križancev/terencev, kar pa ne pomeni, da ni zmogljiv. Robusten navzven in navznoter ni namenjen nežni roki, zato pa se izkaže v zahtevnejših razmerah. Precej manjša je fiat panda 4x4, najbolj šik v druščini pa je nissan qashqai, ki pa seže prek magične meje dvajsetih tisočakov.

 
Vrednost.

Suzuki SX4 S-cross štarta pri ne tako majhnih 17.800 evrih, a različno od specifikacije popust sega med dva do kar 4.200 evrov. 19.900 evrov, kolikor je vreden testni bencinar z najbogatejšo opremo in 4x4 pogonom, na pogled ni malo. A avto te vrste vse svoje atribute izkaže šele na dolgi rok.

 

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.