Plin resna alternativa bencinu

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
LPG. Štiri tisoč lastnikov vozil se vsako leto odloči za predelavo vozila na plin. A vsak motor ni primeren.
Oglej si celoten članek

Ceneje. “Zaradi slabih izkušenj sami naknadno ne vgrajujemo sistemov za vožnjo na utekočinjen naftni plin (LPG), temveč strankam svetujemo, naj se odločijo za tovarniško vgradnjo. Težave pri dodatni vgradnji so se pojavile z motorji euro 5, ker mora biti pri teh motorna elektronika prilagojena za delovanje plina. Na drugi strani so manj primerni motorji s turbopolnilniki, saj je trenutna poraba plina pri pospeševanju za napravo prevelika,” pravi Igor Štibilj, produktni strokovnjak pri Avto Triglavu.

Foto: Gregor Prebil Fiar panda LPG Poleg tega lahko zaradi nezdružljivih ventilov na nekaterih motorjih nastane škoda, dodaja. Po njegovih navedbah so prednosti tovarniške vgradnje plinskega sistema tudi lažje in cenejše vzdrževanje ter veljavnost garancije. Vožnja na plin ima veliko prednosti. Čeprav avto med vožnjo porabi nekoliko več LPG, je ta skoraj polovico cenejši od bencina. Manjši je ogljični odtis, samo Petrol pa ima po državi že 64 polnilnic, tako da je zelo dostopen.

Serijski se množijo

Število tovarniško pripravljenih modelov za plin je vse večje. Pri Fiatu se bo puntu LPG in pandi LPG kmalu pridružil 500, prihajajo “plinske” alfa romeo mito in giulietta ter lancia delta in ypsilon. Pet modelov LPG poganja tudi pri Oplu.

Na daljši rok

Investicija. Kdaj se sistem na LPG povrne, je odvisno predvsem od cene vgradnje in števila na leto prevoženih kilometrov. Primer fiat pande 1,2 LPG kaže, da se investicija ob 15 tisoč prevoženih kilometrih na leto povrne po 35 mesecih (vir: Plinske-crpalke.si).

Alternativa: CNG se uveljavlja počasi

Foto: Gregor Prebil Fiar panda LPG Drugi plin. V nekaterih državah je že zelo uveljavljen stisnjeni zemeljski plin (CNG), ki ga ponekod imenujejo kar metan. Odlikuje ga izjemna čistost, zaradi plinskega agregatnega stanja pa je še varnejši od LPG. Zaradi višjega oktanskega števila je pojemek moči motorja opaznejši, prav tako naknadna predelava na CNG ni mogoča, število serijskih avtomobilov na CNG pa je za zdaj zelo omejeno. V Sloveniji sta trenutno polnilnici za ta plin le v Ljubljani in na Jesenicah, a Teo Bunta iz družbe TTD Sistemi napoveduje, da bo oktobra CNG komercialno na voljo tudi v Mariboru, medtem ko sta predvideni še polnilnici v Murski Soboti in Brežicah.

Foto: Osebni arhiv Igor Štibilj Intervju: Igor Štibilj, produktni strokovnjak pri Avto Triglavu
Plin je varnejši od bencina

Za koga je LPG?
Zelo pomembni so podatki o naših vsakdanjih poteh in načinu vožnje. Večje število prevoženih kilometrov na leto prej upraviči investicijo.

Kakšna je razlika, kadar motor poganja LPG in ne bencin?
Voznik v primerjavi s preteklostjo danes ne zazna več razlike, saj ni več upada moči. Tudi preklop med energentoma se izvede samodejno. Nobenih težav ni niti v vročini niti v mrazu.

So fizične spremembe na vozilu velike?
Še največja sprememba je v prtljažniku, kjer je rezervoar nameščen v prostoru za rezervno kolo, tega pa nadomešča set za krpanje.

Ali je življenjska doba avtomobila na LPG krajša?
Ne, ob pravilnem vzdrževanju je lahko celo daljša.

Kako pa je z varnostjo?
Menim, da je bencin precej nevarnejši. Jeklenka za plin je namreč zelo trdna. Tudi eksplodirati ne more, to so hollywoodske pravljice.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.