Po treh letih še vedno lomi vratove

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 logotip znak Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5 Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5
Mazda CX-5 le po enem detajlu izdaja, da ni najnovejši predstavnik priljubljenega razreda.
Oglej si celoten članek

Mazda CX-5 je kot dobra violina uglašen športni terenec, v katerem vse deluje tako, kot bi moralo. Zaradi opreme, vgradne in zaznane kakovostnih je nekoliko dražji v razredu »ljudskih znamk«, zato pa kupec dobi avto, ki se dobro pelje večini pogledov primerjamo celo s premijskimi blagovnimi znamkami. A pojdimo po vrsti.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Klenka pod nadzorom Motor, ki klenka pod nadzorom

Kar zadeva zunanjo zasnovo, je mazda CX-5, ki z minimalistično izklesanimi linijami, detajli in ne glede na izbrano barvo, saj ji po mojem mnenju paše prav vsaka, očara številne. To je že tretja, ali četrta mazda CX-5, ki sem jo preizkušal v zadnji generaciji, na trgu je od leta 2017, pa se vseeno še danes lepijo oči mimoidočih nanjo. Japonci so bili pred časom. Več je manj, je očitno več vredno od pretiranega poudarjanja dinamičnosti in agresivnosti – in CX-5 je v prvi vrsti eleganten avtomobil. Saj poznate rek obleka naredi človeka, CX-5 nosi eleganten suknjič in kravato.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Ta vtis je posledica uravnotežene kombinacije ostrejših robov z "mehkejšimi" loki, povezava žarometov z rešetko hladilnika je popolnoma gladka, zato deluje monolitno, zgodba zase so izvrstno delujoče LED luči.

Avto Mazda veliko stavi na obliko

Če se za hip pomudimo pri zunanjosti, me znova in znova fascinira sprednji pokrov motorja, ki se visoko razteza proti A-stebričku. Na sploh avto, ko sem ga opazoval na parkirišču, deluje širši, kot je, ko se vanj usedemo.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5
 
In kabina pusti res dober vtis. Morda se bo komu zdela celo stroga in preveč minimalistično oblikovana. Vendar boste že po nekaj minutah vožnje začeli ceniti ta pristop, saj je gledano z ergonomskega stališča ti eden boljših avtomobilov. 

Z vozniškega vidika je zelo jasno, da boste vse osnovne funkcije osvojili v hipu - bodisi prek krmilnikov strojne opreme, bodisi prek preprostega in preglednega menija zaslona, ki se ga lahko dotikate, a le, ko avto miruje oziroma premika zelo počasi, ali pa menije upravljate s pomočjo vrtljivega gumba med sedežema. 

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Prepriča predvsem zaznavna kakovost. Poceni plastiko boste iskali zaman, ko vrtite gumb za upravljanje multimedije ali pritisnete na stikalo na volanu, je občutek enak kot v dražjih premijskih vozilih. Glede na izdelavo se lahko mazdo CX-5 brez težav primerja z bistveno dražjimi premijskimi avtomobili.

Centralno nameščen 8-palčni zaslon z informacijsko-razvedrilnim programom se v soncu ne blešči, vozniku je v pomoč informativen barven head-up zaslon, le kamera za vzvratno vožnjo ne postreže s kakovostjo kot bi si jo želeli od Japoncev. 

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Mazda po drugi strani še ni naklonjena popolni digitalizaciji. Merilniki so delno analogni, kar je danes že nekoliko nenavadno, multimedije še niso prilagodili za uporabo slovenskega jezika. Kar nenavadno je, da je zaslon le en, osrednji, samostoječ. Čeprav gre za moderen avtomobil, deluje v tem pogledu nekako «old school« stara šola – v dobrem pomenu besede.

Avto Na prodaj avtomobili iz 70., 80. in 90. let s skoraj nič kilometri

Da ni zastarel avtomobil, smo se prepričali ob preizkusu in opazovanju delovanja številnih sodobnih tehnologij, ki jih pri Mazdi ne poudarjajo po nepotrebnem. Odvisno od opreme imate lahko že omenjen barvni head-up zaslon, prilagodljiv tempomat, brezkontaktno odpiranje prtljažnika, prilagodljive LED žaromete, ogrevane in prezračevane sedeže, odličen Bose audio sistem z desetimi zvočniki ter podporo za Android Auto in Apple CarPlay ter predvsem izjemno zmogljivo varnostno opremo s številnimi različnimi polavtomatskimi in samodejnimi pomočniki, na katere Mazda stavi skoraj toliko kot na pregovorno zanesljivost.

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Glede notranjega prostora nismo imeli večjih pripomb, udobno so sedeli spredaj in zadaj. 500 litrski prtljažnik je povsem dovolj velik tudi za družinsko uporabo, ni pa največji v razredu. Nekoliko zmoti visok nakladalni rob.

Avto Roadster za zanesenjake in uživače angleške šole

Tokrat se je pod motornim pokrovom vrtel izjemno uglajen in netipično dizelsko tih 2,2-litrski štirivaljni dizelski agregat s 110 kilovatov moči (150 KM), ki je moč na le prednji kolesi prenašal s pomočjo natančnega ročnega šeststopenjskega menjalnika. Torej neka začetna kombinacija za tiste, ki na leto delate večje število kilometrov, a ste še vedno za neko klasiko – torej ročni menjalnik, ki pa je odličen – kratka prestavna razmerja, ki kar kliče tudi po bolj dinamični vožnji. Zato pa kombinacija z ročnim menjalnikom zahteva nekaj več dela, beri: prestavljanja. 

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Mazda 3 Razkritje: Mazda ponovno preseneča

Dizelski motor je na izbiro tudi v bistveno zmogljivejši izvedenki s 135 kilovatov moči (184 KM), a je 110-kilovatni motor varna in dobra izbira. Moči je še vedno dovolj in to že v nižjih vrtljajih, zvezno pospešuje vse do visokih vrtljajev. V povprečju je bila poraba dizla šest litrov na 100 prevoženih kilometrov. CX-5 ni športni avtomobil, podvozje je bolj udobno, a je tudi glede na višje težišče nadstandardno stabilen tudi v ostrejših ovinkih. 

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Hvalimo odličen volan, ki je zelo odziven, natančen za to vrsto kompaktnih športnih terencev, avto pa tudi zaradi tega neverjetno obvladljiv in lahkoten za vožnjo.

Premijski vonj Nov električni avto pri nas pod 30 tisočaki

Vožnja ni nikoli preglasna, tudi pri 130 km/h in več boste lahko uživali v čisti reprodukciji zvoka iz ozvočenja s podpisom Bose in 10 zvočniki, tudi zaradi odlične izolacije, in vgrajenih materialov. Vožnja je tudi zaradi tega zelo uglajena.  

Foto: Anže Petkovšek Mazda CX-5

Čeprav je na trgu od leta 2017, je to še vedno eden najbolj varnih in tehničnih naprednih avtomobilov, mankom trendovske digitalizacije, ki z vsem naštetim in pogonom na dve kolesi seže čez 36 tisočakov. Ni malo, a z vso napredno varnostno opremo in matričnimi led žarometi še vedno ugodno, glede na to, da se lahko kosa tudi z veliko dražjimi premijskimi izdelki na trgu.

Podatki o vozilu. (Mazda CX-5 CD 150 2WD, revolution)
Motor: 2.191 cm3, dizelski, štirivaljni
Moč: 110 kW (150 KM)
Navor: 380 Nm med 1.800 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.550 × 1.840 × 1.680, medosna razdalja 2.700 Prtljažnik (v litrih): 506
Poraba na testu: 6,0 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 151 g/km
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 23.990/36.190/37.350(osnovni/testni)

Plusi: Dizajn, motor, poraba goriva, tehnika, materiali;

Minusi: Preklapljanje med radijskim postajami, brez slovenskega jezika, vzvratna kamera;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.