Pozor, AEB v jesenskih razmerah lahko odpove!

Foto: bfu/bpa/upi
Foto: bfu/bpa/upi
Dokazi: v slabih razmerah se nikar ne zanašajte na ta asistenčni sistem.
Oglej si celoten članek

Študija delovanja samodejnega zaviranja v sili v praksi kaže, da so potrebne bistvene izboljšave pri delovanju tega asistenčnega sistema v dežju, megli in slabših svetlobnih razmerah. Torej ravno glede delovanja v razmerah, ki jim bomo pogosto priča v prihodnji polovici leta. 

Avstrijska in švicarska organizacija za prometno preventivo KFV in BFU sta izvedli 200 testov, kako se sistem samodejnega zaviranja v sili AEB obnese v realnih prometnih okoliščinah. Omenjeni pomočnik ob pravilnem aktiviranju lahko prepreči številne nalete v druga vozila, pri avtomobilih zadnjih letnikov pa tudi v pešce in kolesarje. V primeru voznikove nepozornosti na približevanje oviri je njegova naloga samostojne aktivacije zaviranja v sili.

Različni proizvajalci vozil glede AEB uporabljajo različen pristop uporabe kamer, radarja ali LIDAR sistema. Lahko uporabljajo le enega od teh sistemov ali pa za večjo zanesljivost kombinirajo po dva. Nekateri proizvajalci imajo pred očmi predvsem strošek proizvodnje in uspešno opravljeni test po znanem protokolu Euro NCAP.

Realnost slabih razmer

Test obeh organizacij je pokazal, da je AEB v suhem vremenu in pri svetlih razmerah pri testiranih avtih deluje dobro in da zna preprečiti trke ob šibkejše udeležence: odrasle pešce, otroke, kolesarje ali voznike e-skirojev. Avtomobili so pravilno in pravočasno odreagirali tudi, ko se je oseba pred avtom pojavila naenkrat. 

Povsem drugače pa se je dogajalo v simulaciji dežja, megle ali teme. AEB takrat velikokrat ni bil sposoben razpoznati osebe, zato je avto trčil v lutko.

Avtorji na podlagi dognanj ugotavljajo, da bi morali proizvajalci večjo pozornost nameniti odzivanju AEB sistema v slabših vremenskih okoliščinah, saj imajo ravno takrat vozniki in voznice lahko veliko težav pri pravočasnem razpoznavanju nevarnosti. 

Hkrati pa so s testom tudi opozorili vse voznike in voznice, naj se nikar ne slepo zanašajo, da jih bo pred trkom rešil njihov moderni avto. Še posebej ne v omenjenih razmerah.

In še ena ugotovitev: pri avtomobilih novejših letnikov AEB deluje bolje kot pri tistih, ki so nekoliko starejše izvedbe. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.