V uredništvu med testiranjem vozili pogosto pregledamo tudi pnevmatike. Nič nenavadnega ni, če merijo 21-, ali 22-palcev. Najpogostejše so na velikih in zmogljivih vozilih. Tudi sicer pa pnevmatika na popularnih SUV, ki jih imajo že praktično vsi proizvajalci, meri 20-palcev. Pnevmatike so po pravilu visokozmogljive, saj so tudi agregati in pogoni v tovrstnih vozilih prilagojeni za dobre pospeške, pojemke in veliko maso ter doseganje hitrosti krepko večjih od 200 km/h.
Kljub temu marsikateri voznik dragega in velikega vozila še vedno varčuje, ali pa se ne pozanima, zakaj morajo tako velike pnevmatike menjati specialisti.
Pri uporabi nepravilnih pnevmatik pride do težav med vožnjo. V praksi to pomeni, da avto ne pospešuje lepo oziroma enakomerno. Tudi prestavljanje menjalnika je bolj grobo, lahko pa pride tudi do črnega scenarija, ko se lahko vklopi rezervni program, ki omeji moč motorja, da prepreči poškodbo mehanskih delov.
Specialisti za pnevmatike so nas opozorili, da je treba v primeru okvare zamenjati dele menjalnika, ki razporeja navor na kolesa (VTG ventil), pri čemer je cena novega ventila tudi 2.500 evrov, obnovljenega pa 1000 evrov. Opozarjajo tudi na pazljivost pri zamenjavi oziroma poškodbi samo ene pnevmatike, in sicer na kateri položaj jo postavi vulkanizer oziroma, ali sploh lahko zamenjamo samo eno pnevmatiko.
Nasvet: Pnevmatike menjajte pri preverjenih vulkanizerjih s profesionalno opremo
Še posebej za SUV-je z visoko profilnimi pnevmatikami navadni stroji in nekvalificirano osebje niso primerni. Vedno več storitev specializirani vulkanizerji opravljajo na strojih, kjer uporaba kovinskega vzvoda (montirnega železa) ni potrebna. Tako preprečijo poškodbe platišč in pnevmatik. Prav tako pa so ti stroji bolj prijazni do hrbtenic vulkanizerjev. Za uravnoteženje visokozmogljivih pnevmatik uporabljajo centrirni stroj, ki obremeni pnevmatiko s takim pritiskom, kot je pnevmatika obremenjena med vožnjo in jo tudi centrirajo pod obremenitvijo. Tako lahko ugotovijo še radialne in aksialne (vzdolžne) sile in tudi morebitne nepravilnosti v zgradbi avtoplašča.
Pogosto smo na cesti, sploh pri dražjih in večjih vozilih, pozorni na kakovost pnevmatik. Opažamo, da večina voznikov dražjih vozil ne varčuje na pnevmatikah, saj vedo, da jim te zagotavljajo ustrezen oprijem in varnost. So tudi izjeme, ki želijo čim cenejše pnevmatike, kar pa je posledica tega, da ne vedo, kaj to pomeni za varnost. Običajno so to kupci, ki so izbrali starejši, a vseeno zmogljiv avto, za vzdrževanje in pnevmatike pa jim je zmanjkalo denarja.
Življenjska doba pnevmatik velikih dimenzij ni krajša od tiste manjših dimenzij. So pa nizko profilne pnevmatike bolj podvržene fizičnim poškodbam (prehod preko udarnih jam na cesti, prehod preko robnika in podobno), kot visoko profilne pnevmatike. Prav tako je razlika v obrabi zaradi vse bolj zmogljivih in težjih avtomobilov.
Katera pnevmatika je ustrezna, je odvisno od načina vožnje in pričakovanja voznika. Pnevmatika mora biti ustrezne dimenzije, imeti mora ustrezen indeks nosilnosti ter hitrostni indeks. Na trgu je vse več pnevmatik, ki jih že tovarna predvidi za točno določena vozila (MO – Mercedes original, * - BMW, N1 - Porsche …), kar kupcu prav gotovo olajša izbiro. Ni pa to nujno najboljša izbira, ki je odvisna od zahtev in pričakovanj. Najbolj mila posledica namestitve slabih pnevmatik na vozilo je hrupna vožnja in vibracije na volanu, v bolj črnih scenarijih pa je lahko tudi prometna nesreča. Nasvet je, da bodite pozorni na spoštovanje minimalnih zahtev proizvajalca vozila o »indeksu hitrosti in nosilnosti«, kakor tudi dimenziji.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Ni problema, moje so menjane pod inženirskim nadzorom ;-)
a dejte no reklama spet. par dni nazaj pa.. pet let stara pnevmatika iz skladfišča je pa super. zdej jo …