P+R: Dolgi most poln, Stožice prazne

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Z izgradnjo dodatnih P+R parkirišč (parkiraj in se pelji) na obrobjih Ljubljane naj bi kmalu še zmanjšali zasedenost parkirišč v centru mesta in tudi obremenitve v prometnih konicah, ocenjujejo na Mestni občini Ljubljana (MOL).
Oglej si celoten članek

Na ljubljanskih parkiriščih P+R, ki zaenkrat obratujeta na Dolgem mostu in v Stožicah, dnevno parkira okoli 300 avtomobilov. Večina voznikov nato za prevoz v središče mesta uporabi mestni javni promet, nekateri tudi Bicikelj. Zaradi tega se zmanjšujejo zasedenost parkirišč v centru mesta in tudi obremenitve v prometnih konicah, ocenjujejo na Mestni občini Ljubljana (MOL).

P+R tudi na Fužinah

V MOL sicer kmalu načrtujejo še več parkirišč P+R na obrobju mesta. Za letos je predvideno odprtje tovrstnega parkirišča na Rudniku, okoli novega leta pa bo po sistemu P+R začelo obratovati tudi 180 parkirnih mest v kleti trgovskega centra pri križišču Zaloške in Chengdujske ceste, ki ga gradijo v okviru javno-zasebnega partnerstva.

Ljubljanski prostorski načrt sicer predvideva več kot deset tovrstnih parkirišč. Kako kaže z njihovo ureditvijo, še ni jasno. Na MOL pojasnjujejo le, da preverjajo lastništva zemljišč, kjer so parkirišča predvidena.

Dolgi most poln, Stožice prazne

Zaenkrat je tako dnevnim migrantom v prestolnico, ki s parkirnino za parkiranje na obrobju mesta prejmejo tudi dve vozovnici za mestni potniški promet, na Dolgem mostu na voljo 217 parkirnih mest, garažna hiša v Stožicah pa vključuje 1.220 parkirišč. Za razliko od Dolgega mostu, kjer po podatkih Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) na dan parkira okoli 280 vozil, pa parkirišče v Stožicah čez dan ostaja bolj prazno – na njem dnevno parkira le med 20 in 30 avtomobilov.

Na MOL pojasnjujejo, da se je zaradi uporabe parkirišč P+R povečalo tudi število prepeljanih potnikov z javnim mestnim prometom, a po njihovih navedbah "ne gre za posebno velike številke". Parkirnina, s katero vozniki prejmejo tudi dve vozovnici za javni mestni promet, veljavni na dan plačila, na Dolgem mostu znaša 1,2 evra na dan, v Stožicah pa 2,4 evra na dan.

Z omenjenima parkiriščema – Dolgi most je začel obratovati leta 2001, Stožice pa leta 2010 – sicer upravlja LPT. Od parkirnin na Dolgem mostu so letos v prvi polovici leta zabeležili slabih 40.500 evrov prihodka, lani v celem letu pa nekaj manj kot 73.500 evrov. V Stožicah, kjer je sicer možno tudi kratkotrajnejše parkiranje, prihodek v prvih šestih mesecih leta znaša okoli 13.500 evrov, v preteklem celem letu pa so zabeležili slabih 31 tisoč evrov prihodka.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 14:24 20. Avgust 2012.

    LPT pomeni tudi Ljubljanska Parkirišča in Tržnice. :)

  • 11:09 20. Avgust 2012.

    "Stožice pa leta 2010 – sicer upravlja LPT"<br />Kdo pa še uporablja LPT pa COM porte. :) Že skrajni cajt, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.