Predlog: Izpit bi šestnajstletnikom "častila" država

Foto: Anže Petkovšek Zastoj na štajerski avtocesti.
Foto: Anže Petkovšek Zastoj na štajerski avtocesti.
Slovenski prevozniki so na današnjem zboru v Celju na vlado naslovili nekaj zahtev, za katere pričakujejo, da jih izpolni do decembra oz. do marca 2026. V nasprotnem bodo decembra pripravili protest, za marec pa so napovedali zaprtje pomembnih cest v Sloveniji. Gre za zahteve s področja zelenega prehoda, digitalizacije, birokracije in kadra.
Oglej si celoten članek

Kot je na zboru, ki sta ga organizirala sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) in združenje za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, povedal predsednik sekcije pri OZS Peter Pišek, so opredelili 40 težav, od katerih bi jih bilo treba 18 takoj rešiti.

Zeleni prehod, digitalizacija, vložki v infrastrukturo

Kot je opozoril, država od prevoznikov terja zeleni prehod, ki je ključen za trajnosti razvoj, a so okolju prijaznejše tehnologije za sektor prevozništva trenutno finančno in tehnično težko dostopne. Po njegovem mnenju je nujna priprava strategije prehodnega obdobja in uvedba finančnih spodbud za nakup okolju prijaznih vozil.

Med ključnimi področji je izpostavil tudi digitalizacijo, ki bi po njegovih besedah lahko zmanjšala administrativne obremenitve in povečala varnost v cestnem prometu. A je napredek pri tem počasen, ker ni enotne strategije, zlasti ne za manjša podjetja, je dejal.

Opozoril je tudi na dodatne administrativne zahteve, med njimi vodenje evidenc o delovnem času voznikov, čeprav so ti podatki že zabeleženi v tahografih.

Prevozniki se po njegovih besedah soočajo tudi z zastoji na cestah in v Luki Koper, kar povzroča velike gospodarske izgube, zato predlaga pospešitev infrastrukturnih projektov, digitalizacijo orodij ter vzpostavitev zalednih logističnih skladišč in varovanih parkirišč za potrebe luke.

Reševanje kadrovske krize

Sektor se po njegovem mnenju spopada tudi s hudo kadrovsko krizo, saj primanjkuje več tisoč voznikov. Država bi morala pospešiti postopke za izdajo delovnih dovoljenj tujim voznikom, je menil in ob tem opozoril tudi na zapletenost postopka za pridobitev obrazca A1 za mednarodne prevoze, ki ga po njegovih besedah podjetja pogosto ne morejo izpolniti, zato pričakuje spremembo zakonodaje.

Izpostavil je, da ima Slovenija strateško lego, ki bi omogočala razvoj logistike, a se ta potencial zaradi zapletenega umeščanja logističnih objektov v prostor ne izkorišča, zato se zavzemajo za hitrejše postopke na tem področju.

Predlagajo tudi, da se dijakom omogoči opravljanje vozniškega izpita pri 16 letih na stroške države, s čimer bi spodbudili zanimanje mladih za poklic voznika.

Glede napovedanega obveznega izplačila božičnice pa se je zavzel za neobdavčeno božičnico z zgornjo mejo in petletnim prehodnim obdobjem, preden bi postala obvezna.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 06:40 19. Oktober 2025.

    Pisek je itaq sdsov simpatizer….vojni dobicnez (pes)…tko da sploh ni nic cudnega da je termin do decembra…zapora pa marca mesca …

  • 19:22 18. Oktober 2025.

    Kaj ko bi pa mi, vozniki osebnih avtov, državljani v LJ, naslovili na g.Piška ne peticijo, zahteve. Najprej vožnje tovornjakov …

  • 19:19 18. Oktober 2025.

    bravo podjetni podjetnik- država naj plača vozniške.. lepo. mogoče pa naj še država plača PLAČE. podjetni podjetnik- plačaj ti lepo …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.