Predori odprti tudi za druge radie

Foto: Žurnal24 main V predorih bo od turistične sezone mogoče poleg signala radia Val 202 ujeti še R
Predori. Danes je v njih slišen le Val 202, v dveh primorskih še Radio Koper. Zakaj? Ker slišnost stane 170 tisoč €.
Oglej si celoten članek

Radio. V prihajajoči turistični sezoni bodo popotniki med vožnjo skozi slovenske predore na avtocestah in hitrih cestah, ki jih upravlja Dars, lahko poslušali še javni Radio Slovenia International (RSI).

Proučujemo možnost, da bi namestitev dodatne opreme financiral Dars in nato storitev tudi tržil.
Marjan Koler, Dars

Danes je mogoče pri vožnji skozi slovenske predore ujeti le signal Vala 202, skozi dva predora primorskega kraka avtoceste pa še Radia Koper.

 

Nov prometni servis
"V fazi vzpostavitve slišnosti v predorih, ki jih upravlja Dars, je slišnost RSI – novega nacionalnega radijskega prometnega servisa, ki oddaja prometna obvestila v treh jezikih,” pravijo na Darsu. Stroške namestitve dodatne opreme v predorih bo kril nacionalni radio, ne Dars.

Zanimalo se je več radiev
Nameščanje dodatne opreme, ki v predorih omogoča sprejemanje tudi drugih radijskih postaj, posamezni radio stane okoli 170 tisoč evrov (za vse predore v upravljanju Darsa). Za zdaj se za to možnost (po vseh predorih) ni odločila še nobena od radijskih postaj, v preteklosti pa naj bi se zanjo zanimal Radio 1, smo izvedeli neuradno.

Neuslišana ideja
Strategija. Marca 2008 je bila oblikovana strategija razvoja radijskih in televizijskih programov (Apek). V njej je bilo zapisano: “Upravljalci naj v predorih omogočijo razširjanje vsem programom, ki so slišni na portalu predora.” Strategija ni bila sprejeta, v predorih pa še vedno slišimo le Val 202, tako kot takrat.

Svojo slišnost je v izbranih predorih omogočil Radio Koper. Financiral je namreč vse potrebne posege za predora Kastelec in Dekani na primorskem avtocestnem kraku.

Za oddajanje v predorih naj bi se po neuradnih podatkih poleg Radia 1 zanimali radii Antena, Center in Rogla. Na Darsu potrjujejo, da je nekaj postaj res izrazilo zanimanje, “vendar se potem, ko jim je bila posredovana ocena stroškov dodatne montaže opreme, za to niso odločili”.

Za varnost, ne zabavo
Na Darsu izpostavljajo, da je sistem, ki zagotavlja radijski signal v predorih, prednostno namenjen varnosti prometa v predorih: “Prek sevalnega kabla – omogoča spremljanje radijskega signala v predoru –, se lahko v program Vala 202 javi operater iz nadzornega centra predora. Tam je 24 ur na dan in nenehno spremlja promet na določenem odseku oziroma v predoru.” Ob nesreči, požaru ali kakšnem drugem izrednem dogodku lahko operater potnikom prek radijskega signala da navodila, kako se čim varneje umakniti iz predora.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.