Predstavljen leta 2010, danes pa med zmagovalci korona krize

Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster Foto: Dacia Dacia duster
Romunska Dacia praznuje. Njen SUV je doživel nov mejnik. Inženirji dusterja so pojasnili skrivnosti izza kulise.
Oglej si celoten članek

Romunska Dacia, v lastništvu Renaulta, je ena od največjih zmagovalk korona krize in krize polprevodnikov. Dacia je s sanderom in dusterjem prodajni uspeh doživela uspeh tudi v zahodni Evropi, pa čeprav gre za nizkocenovno znamko. Zdaj imajo nov razlog za praznovanje, saj je duster dosegel mejnik - dva milijona prodanih primerkov.

Foto: Dacia Dacia duster

V ta namen so pri Dacii predstavili dusterjevo zgodbo za kulisami. Duster je bil predstavljen šele leta 2010, danes pa je že ikonični model znamke. Daciin prvi SUV je z zasnovo robustnega vozila in cenovne dostopnosti ter zmogljivosti tudi izven utrjenih cest postal široko dosegljiv in priljubljen avtomobil. Uporabljajo ga vse od sibirskega mraza do maroške puščave. Njegov zaščitni znak je zmogljiv štirikolesni pogon. Dacia je do danes v dobrem desetletju od prve predstavitve dva milijona dusterjev prodala v skoraj 60 državah.

Tovarna Pitești (Mioveni), ki leži dobrih 130 kilometrov severozahodno od Bukarešte, je bila preurejena in posodobljena za začetek proizvodnje modela duster: vgrajene platforme, posebna območja za pripravo sestavnih delov (kitting), samodejno vodeni vozički (AGV), vsakemu delovnemu opravilu prilagojene ergonomične delovne postaje.

Poceni, a zmogljiv

H79 je bila šifra projekta prve generacije modela duster! Takratna naloga za produktno ekipo ni bila lahka: začeti so morali s praznim listom papirja in ustvariti avtomobil, kakršnega ni na nobenem trgu. Namenjen naj bi bil celotnemu svetu in zatorej zmožen voziti enako dobro v mrazu in snegu kot tudi v zelo vročem podnebju. In vse to naj bi zagotavljal ob dosegljivi ceni, neprekosljivi za tekmece. Pod črto, ustvariti so morali avtomobil z zmogljivostmi terenca s štirikolesnim pogonom, čvrst, zanesljiv in vsestranski, ter poceni.

Foto: Dacia Dacia duster

Leta 2009 se je pojavila oblikovalska študija dacia duster. V soju žarometov so jo razkrili na mednarodni avtomobilski razstavi v Ženevi. Inženirji danes poudarjajo, da ni manjkalo izzivov: šeststopenjski menjalnik z zelo kratko prvo prestavo, prenos moči s krmiljeno sklopko, oddaljenost od tal, ustrezna vstopni in sestopni kot. Vsega tega se v ekipah spominjajo še dandanes. Predvsem, ko je bilo treba s prvo prestavo doseči »polžjo« vožnjo, med katero se je avtomobil premikal s hitrostjo komaj 5,79 kilometra na uro pri 1.000 vrtljajih motorja na minuto. Podobno kot so vojaki med vojno hodili pred džipi, da so jim utirali pot, je Loïc Feuvray, produktni vodja prvega dusterja, uporabil tak protokol: »Hodil sem ob avtomobilu, da sem preveril, če smo dosegli dovolj majhno hitrost za potrebe vožnje po brezpotju.« To jim je povsem uspelo, kar je Duster kasneje dokazal z mnogimi vožnjami izven utrjenih poti.

Foto: Dacia Dacia duster

V Romuniji je duster postal predmet nacionalnega ponosa: duster za policijo, duster za vojsko, duster kot rešilno vozilo. Avtomobil so prilagodili za vse vrste državnih organov in za potrebe velikih podjetij.

Že prvi duster je dosegel prodajni uspeh, a drugi je prinesel še boljšo prodajo. Predstavljen je bil sedem let po prvem, leta 2017. Oblikovalci in inženirji so med nastajanjem morali izpolniti zelo jasna navodila: ohraniti gensko zasnovo, nadaljevati v njegovem duhu in ponuditi še boljši izdelek. Po mnogih internih natečajih in množico skic se je v ospredje prebil en predlog: bolj mišičasta oblika, višja bočna linija, zadnji stranski okni z vzpenjajočim se spodnjim robom ter prepoznavna in bolj odločna maska.

Foto: Dacia Dacia duster

Šnorkel kot zaščitni znak

Pri Dacii so med oblikovanjem drugega dusterja iznašli nove, zanesljive rešitve in hkrati zmanjšali stroške. To je sestavni del stroškom podrejenega oblikovanja (design to cost), ki ima pri znamki Dacia zelo pomembno vlogo. Za primer navajajo »šnorkel«; črn plastičen dodatek, na katerega je nameščen bočni smernik, in spominja na cev za zajem zraka na skrajnim pogojem prilagojenih terencih, je jasno prepoznavna značilnost SUV-ja. David Durand, vodja oblikovanja zunanjščine, je pojasnil ozadje tega dela: »Gre za rešitev povsem tehnične ovire. Kolesa segajo znatno onkraj površine vrat, izdelava blatnika potrebne oblike na stiskalnicah pločevine pa praktično ni mogoča. Zato smo ustvarili plastičen »šnorkel«, ki je umeščen med prednji blatnik in rob sprednjih vrat. Ta je zelo funkcionalen, saj bok karoserije odlično ščiti pred letečimi kamenčki in kosi blata, obenem pa omogoča namestitev bočnega smernika. Prihranili smo, ker ga ni treba lakirati, z golo površino te plastike pa je duster dobil edinstven del, ki mu daje še bolj čvrst videz!«

Foto: Dacia Dacia duster

Duster je od predstavitve prejel že več kot 40 priznanj: avtomobil leta v Romuniji, najboljši športni terenec v Združenem kraljestvu, najboljši družinski avtomobil v Nemčiji in Belgiji.

Duster ima še eno posebnost, ki je oblikovalci doslej niso omenili. Druga generacija je edini model znamke Dacia, ki ima na sredini armaturne plošče tri zračnike – namesto običajnih dveh. To ni naključje, ampak naklepna odločitev tako v prid estetike kot tudi ugodja, saj srednji zračnik poskrbi za dodaten dovod zraka k potnikom na zadnjih sedežih.

Foto: Dacia Dacia duster

Zanimiva statistika

Pri Dacii so v povezavi z dusterjem navedli nekaj zanimivih statističnih podatkov. Dusterja proizvajajo v Romuniji, v tovarni Mioveni. V Združenem kraljestvu je med kupci dusterja delež žensk največji. V Turčiji so kupci najmlajši (povprečno so stari 42 let) in je med njimi največji delež družin (62 odstotkov jih živi z otroki). Med kupci Dusterja v Franciji, Nemčiji, Združenem kraljestvu, Španiji in Italiji jih veliko ljubi gibanje v naravi: 23 odstotkov jih rado pešači in odhaja na pohode, 12 odstotkov jih rado kolesari in 9 odstotkov jih rado potuje. V istih petih državah 44 odstotkov kupcev živi na podeželju, 30 odstotkov v majhnih krajih, 10 odstotkov v srednje velikih ali velikih mestih, 11 odstotkov pa v predmestjih. Glavni razlogi, zaradi katerih ljudje kupijo dusterja, so njegova cena (56 odstotkov), njegov videz (20 odstotkov) in zaradi zvestobe (16 odstotkov).

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 18:52 9. Februar 2022.

    Predragooooo....

  • 12:17 9. Februar 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.