Prelomnica! Prvič uradno dovoljeno v avtu!

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz je prehitel Teslo in postal prvi proizvajalec, ki je dobil odobritev za uporabo avtonomne vožnje stopnje 3.
Oglej si celoten članek

Iz Mercedes-Benza (in ne iz Tesle ...) je prišla novica, ki pomeni prelomnico glede uporabe avtomobilov in daje še neslutene možnosti razvoja s področja udobja. 

Nemški urad za transport (KBA) je na podlagi vloge preveril Mercedesovo tehnologijo avtonomne vožnje DRIVE PILOT v skladu s sprejetimi pravnimi normami UN-R157. Te so bile na mednarodnem nivoju sprejete na začetku letošnjega leta in pomenijo prvo pravno uokvirjanje avtonomne vožnje s pogoji, kdaj in kako je mogoče uporabljati tehnologijo ter kdo je odgovoren, če bi šlo kaj narobe. Nemčija je sicer prvo pravno podlago za samodejno vožnjo na svojih cestah začela pripravljati že leta 2017.

Foto: Mercedes-Benz Avtonomna vožnja

Mercedes je postal prva znamka avtomobilov na svetu, ki ima dovoljenje, da lahko voznikom omogoča uporabo avtonomne vožnje stopnje 3. Gre za vožnjo v razmerah, ko vozniku ni treba držati rok na volanu in spremljati prometa, ter lahko v tem času počne kaj drugega, na primer gleda film na zaslonu. Mora pa biti po opozorilu sistema voznik pripravljen spet prevzeti poln nadzor nad vozilom. Avtomobil v tem času samodejno vodi avto po cesti in spremlja promet, oznake in morebitne nenavadne situacije. Sposoben je tudi reagirati in neodvisno obvoziti oviro ali z zaviranjem preprečiti trk, so dokazali testi. 

Ko je avtonomni režim aktiviran, bo za krivdo v primeru morebitnega povzročenega trka odgovoren proizvajalec, torej Mercedes.

Avtonomni režim bo deloval v navezi z GPS in zalednimi prometnimi podatki ter podatki iz zmogljivih lidar in drugih senzorjev vozila.

Deloval pa bo le v določenih okoliščinah. Tako bo omogočen samo na odsekih avtocest, ki so za to primerni. Takšnih naj bi bilo v tem hipu v Nemčiji za dobrih 13 tisoč kilometrov. Drugi pogoj je, da se avtonomni režim lahko vključi le v razmerah gostega prometa pri hitrostih, ki ne presegajo 60 km/h. In tretji pogoj, DRIVE PILOT bo za zdaj lahko deloval le v Nemčiji. 

Foto: Mercedes-Benz Avtonomna vožnja

Prvi model z avtonomno vožnjo stopnje 3 bo razred S, ki bo v primeru vgrajene opreme lastnikom to lastnost začel omogočati v prvi polovici prihodnjega leta. Sistem bo deloval tudi v električnem bratu EQS.

Da imajo tudi njihovi avti možnost avtonomne vožnje nivoja 3, so že pred časom trdili tudi pri Audiju, podobno so o zmogljivosti lastnih sistemov samozavestni pri Tesli. Zdaj lahko oboji to neodvisno dokažejo in sledijo Mercedesu. 

Številni današnji avtomobili že omogočajo polsamodejno vožnjo druge stopnje, ko lahko držijo smer in razdaljo, a morajo vozniki obvezno držati roke na volanu. Naslednja velika prelomnica bo dosežena stopnja 4, ko bo lahko avto sam vozil v večini situacij, volan bo verjetno takrat pospravljen v armaturni plošči. Pri stopnji 5 bodo vozila izgubila volane.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 23:58 10. December 2021.

    Dobrodošli v najboljšem intimnem klubu - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m

  • 13:12 10. December 2021.

    Bi ga rad videl včeraj na AC, ko ni bilo pluženo in me je potegnilo na stran. Zna uloviti zanešeno …

  • 09:55 10. December 2021.

    no pa bo BMW šel v staro šaro... zdej pa japiji tako kupit mečko.. in bo mladenka na sospotnikovem sedežu …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.