Preskusili smo avtomobilski zvezdni žarek iz Kitajske

Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray Foto: Saša Despot Geely Starray
Ob imenu starray morda pomislite na Vojno zvezd ali kateri drugi dosežek na področju znanstvene fantastike, a tako ime lahko ima tudi avtomobil. Uporabili so ga Kitajci.
Oglej si celoten članek

Avtomobilov, ki prihajajo iz Kitajske, smo vajeni že nekaj časa in so si v tem času pridobili že precej spoštovanja. Če smo se pred dvema desetletjema ob kitajskih izdelkih še muzali, in se ob njihovih rezultatih na testnih trčenjih celo zgražali, to že dolgo ne drži več. Kljub temu pa so na našem avtomobilskem trgu kitajski avtomobili še precej novi, zato vedno z zanimanjem preverimo njihov napredek.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Seveda nas je zelo zanimal tudi geely starray, novi izdelek kitajske znamke Geely, ki je, kot je znano, lastniško povezana s švedskima Volvom in Polestarjem, kitajskim Lynk & Co in še nekaterimi zgodovinsko znanimi avtomobilskimi znamkami. Med drugim iz tega partnerstva izhaja tudi osnovna platforma, ki si jo starray deli z volvom XC40. Kakšna je torej "kitajska izvedba" priljubljenega šveda.

Pred dobrim letom in pol smo vozili njegovega prednika geely atlas pro in bili nad njim precej navdušeni, saj je za razmeroma ugodno ceno ponujal veliko udobnega avtomobila s solidno vozno tehniko. Ugotavljali pa smo tudi, da so leta naredila svoje in ne more zares dohitevati tekmecev. Geely starray je v tem pogledu povsem drugačen avtomobil, saj s prednikom nima nič skupnega., ampak je zasnovan na povsem aktualni tehniki in je torej povsem sodoben.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Zadržane karoserijske linije

"Obleka naredi človeka", radi pravimo, za avtomobile pa še toliko bolj velja, da jih najprej ocenimo po oblikah njihove karoserije. Geely starray vas s svojimi oblikami gotovo ne pusti hladnega. Sicer ni nastopač, kar bi lahko veljalo za njegovega manjšega brata coolraya, a povsem zadržan tudi ni.

Kljub zadržani celostni podobi ima namreč tudi nekaj elementov, ki mu zagotovijo, da na cesti ne ostane neopažen. Med njimi je gotovo najbolj učinkovita zajetna maska v kombinaciji z odbijačem, ki siceršnje zaobljene linije avtomobila zamenja za zelo zaostrene in jo v vzvratnem ogledalu svojega avtomobila gotovo opazite. Zanimive so tudi v več svetlobnih segmentov razdeljene sprednje luči, ki svetijo v led tehniki.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Presenetljivo pa Geely svoje identitete ne razglaša na veliko, saj je njegov logo kar nekako skrit v tankem prosojnem traku nad masko. Zadaj je napis GEELY sicer bolj opazen, ponovijo pa se tudi ostre oblike, ki so tokrat značilne za zadnje luči, ki bi jim še najlaže pripisali obliko bumeranga.

Raztegnjena platforma

Z nekaj opaznimi izjemami je geely starray torej oblikovno malce zadržan avtomobil  kar pa ne velja za njegovo velikost. Uradno se, tako kot volvo XC40, s katerim si deli platformo, uvršča v spodnji srednji segment C-SUV. A pri Geelyju so se ravnali v skladu z navadami svojih kitajskih kupcev, ki cenijo avtomobile z raztegnjenimi medosnimi razdaljami, zaradi česar jim denimo tudi nekatere evropske znamke svoje ključne modele ponujajo v podaljšani izvedbi.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Geely starray je zato zasnovan na zelo raztegnjeni platformi, zaradi česar se uvršča med največje predstavnike svojega razreda. To sem lahko zelo očitno videl, ko je za starraya nekdo parkiral škodo kodiaq prejšnje generacije. Čeprav je starray uradno tekmec karoqa, je bil skoraj tako dolg kot kodiaq. Kljub temu starray po zaslugi prijetno valovitih karoserijskih linij ne deluje razpotegnjeno, le občutek velikosti je poudarjen. Dolžina karoserije se seveda odraža v prostorni notranjosti, ki je zelo zračna, njeno svetlost pa poudarja tudi velika sončna streha.

Na sprednjih sedežih v avtomobilih tega segmenta kar nekako pričakujemo prostornost in te je več kot dovolj, a zelo prostorno je tudi zadaj. Pred zadnjo klopjo je namreč kar limuzinsko veliko prostora za kolena, dovolj prostora pa je tudi za glave odrasli potnikov. Tudi sedi se udobno, čeprav se bo marsikomu občutek zdel malce ležeč. Dodati pa velja, da je udobje zagotovljeno predvsem za dva potnika, saj bo srednji sedel na neudobni grbi, torej bo tam lahko le med krajšimi vožnjami, ko udobje niti ni pomembno, le da se pripeljemo na cilj.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Dovolj dolžine je ostalo tudi za prtljažnik, ki v osnovi razpolaga s 650 litri, povečati pa ga je mogoče na solidno prevozniških 1.610 litrov. Seveda tudi v povečan prtljažnik takšnega avtomobil ne bomo nalagali ravno drv ali peska, mar ne? Zato bo tudi 609 kilogramov največje dovoljene obtežitve, s katero razpolaga avtomobil, ki prazen tehta 1.571 kilogramov, povsem zadostovalo.

Kabina je sicer urejena precej zadržano in predvsem prečiščeno s solidnimi mehkimi pravimi ali umetnimi usnjenimi materiali, iz katerih izstopa trak iz zloščene plastike, ki ga prijetno prekinjajo navpični svetleči trakovi, na katere je lepo pogledati predvsem ponoči. V ta trak je brezšivno integrirana tudi digitalna instrumentna plošča, ki pregledno prikazuje podatke in jo je mogoče z gumbi na obvolanskih ročicah in volanu tudi precej prilagajati.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Nerodna digitalizacija

Lahko bi rekli, da so snovalci starrayeve notranjosti pri digitalizaciji šli celo malce predaleč. Fizična so dejansko ostala le stikala na volanskem obroču, obvolanskih ročicah in za upravljanje šip, vse drugo pa je bolj ali manj digitalno. Tudi upravljanje zunanjih ogledal, na primer, morate najprej vključiti preko zaslona in šele potem lahko za nastavitev uporabite fizični gumb na desni strani volanskega obroča.

S tem pa obvezno pogled malce odvrnete s ceste, kar sistem takoj kaznuje z nadležnim piskanjem zaradi nepozornosti, ki ga sicer prevečkrat slišite tudi ob drugih "manjših prekrških". A v tem pogledu starray ni prehuda izjema, saj gre za obvezne sisteme, ki vse proizvajalce še nekako begajo. Na velikem osrednjem zaslonu se sicer prikazuje tudi štiridimenzionalni pogled na avtomobil in njegovo okolico, ki vam lahko solidno pomaga predvsem med parkiranji v tesne prostore in podobno, pa tudi ločljivost same slike je solidna.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Žal pa se Kitajci ne dajo, ko gre za infotainment. Radio denimo še vedno ne omogoča sprejema signala DAB+ in tudi sprejem signala FM je precej nezanesljiv, zato bo dobro, da uporabite modrozobno povezavo in predvajate glasbo s telefona. Žal je tudi zrcaljenje pametnega telefona urejeno "bolj po kitajsko".

To ne velja za zrcaljenje Applovih telefonov, ki je dovolj solidno in direktno, tisti, ki imajo – tudi kitajske – telefone s sistemom Android Auto, pa ne bodo zadovoljni. Geely starray sicer ponuja aplikacijo za povezavo, vendar pa, ko se vam uspe prebiti preko vseh potrditev, tudi v kitajskih pismenkah, ugotovite, da dejansko gre za direktno zrcaljenje zaslona pametnega telefona. Vključno s tistimi funkcionalnostmi, ki jih Android Auto zaradi varnosti vedno onemogoči. Poleg tega pa je zaslon na voljo le, dokler ga telefon ne zaklene, njegovo odklepanje pa med vožnjo tudi ni varno, torej ostanete brez njega. Kar se tega tiče, lahko le upamo, da bodo pri Geelyju zadevo končno uredili v okviru kakšnih vmesnih nadgradenj.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Soliden pogonski sklop

Eden od zelo ličnih elementov v kabini je tudi ročica za upravljanje 7-stopenjskega dvokslopčnega menjalnika, ki je v testnem avtomobilu sodeloval s 128-kilovatnim 1,5-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom. Gre za šibkejši motor, poleg 175-kilovatnega 2-litrskega 4WD, ki v kombinaciji s prednjim pogonom povsem solidno poganja precej težak avtomobil.

Tudi menjalnik večinoma dobro deluje in gladko prestavlja, le pri speljevanju pogosto pokaže muhasto naravo te vrste menjalnikov, spelje z vrtenjem koles v prazno in noče popustiti nižje prestave. Tudi nenadnemu pospeševanju, denimo zaradi prehitevanja, ni naklonjen. Poraba goriva se med normalnimi vožnjami večinoma drži pri solidnih sedmih do osmih litrih na sto kilometrov, razen če pretiravate. Tedaj se hitro poveča.

Foto: Saša Despot Geely Starray

Podvozje, klasika z McPhersonovima vzmetnima nogama spredaj in stabilizirano poltogo premo s teleskopskimi blažilniki zadaj, dobro opravlja delo in avtomobil solidno zadržuje na cesti, po drugi strani pa tudi udobno gladi neravnine. Med kitajskimi tekmeci je starrayevo podvozje morda celo najbolj odrezavo, gotovo pa mu ni treba rdeti niti pred evropsko konkurenco.

Geely je s starrayem izdelal soliden avtomobil, ki ponuja nadpovprečno prostornost za svoj razred in je, z izjemo nekaj sitnosti z infotainmentom, ki mu jih lahko v upanju na nadgradnje odpustimo, tudi solidno zaokrožen avtomobilski paket. Cenovno sicer ni tako ugoden, kot je bil njegov prednik atlas pro, kar je glede na njegovo mladost in sodobnost tudi razumljivo, a tudi vsota 32.990 evrov, kolikor bi jih bilo treba odšteti za testni geely starray 1.5 TD 7DCT GK,  se nam ob cenah tekmecev ne zdi pretirana.

dezurni@styria-media.si

Foto: Saša Despot Geely Starray

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 17:22 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 08:08 16. Maj 2025.

    Zanimivo, Kitajci pa smejo leta 2025 prodajati avto brez DAB+. Novinarji se ob to nič ne obregnete, temveč klečeplazite denarju …

  • 07:04 16. Maj 2025.

    grdo brez emocije tako kot so ponavadi tudi kitajci !

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.