Nissan X-trail je v skladu z znamkino politiko postal hibrid, a takšen, ki sukanje pogonskih koles povsem prepušča elektriki. Bencinski motor namreč skrbi zgolj za proizvodnjo elektrike, ki s posredovanjem generatorja in litij-ionske baterije poganja elektromotorja, ki dejansko skrbita za pogon avtomobila.
Nissan X-trail je torej, ko gre za pogonski sklop, predvsem električni avtomobil. Pravzaprav govorimo o hibridu, ki pa ni vzporeden, kot ga poznamo v večini hibridnih avtomobilov, ampak zaporeden. Med 1.498 kubičnim turbobencinskim trivaljnikom z močjo 116 kilovatov in navorom 250 ter dvema pogonskima elektromotorjema namreč ni nobene direktne mehanske povezave, ampak vse poteka preko električnih žic.
Za pogon tako skrbita elektromotorja s sistemsko močjo 157 kilovatov in navorom 330 njutonmetrov spredaj in 195 zadaj. Pogon se imenuje e-4ORCE, njegova nadzorna enota pa pogonsko moč brezčutno razporeja med obema premama, odvisno od potreb.
Voznik lahko sicer na delovanje sistema vpliva z izbiro programov, med katerimi sta, poleg običajnih normalnega, športnega in eko, tudi terenski in snežni. Predvsem slednji bi se morda lahko zdel odveč, a ob velikem navoru, ki ga razvijata elektromotorja, gotovo lahko na spolzki podlagi prepreči marsikatero neprijetno zdrsavanje koles. Enako pa lahko rečemo tudi za terenskega, ki X-traila sicer ne spremeni v klenega terenca, a mu pomaga, da tudi po slabi podlagi pride precej daleč. Pri spustu pa tudi pomaga pomoč, ki jo vključite preprosto s pritiskom na gumb na sredi regulatorja na sredinskem grebenu, kjer sicer izbirate vozne programe.
Hibrid z elektronskim pedalom
Zanimivo je, da se pri Nissanu niso odločili za dodatno polnjenje baterij s priključkom na električno omrežje. Pri Nissanu pravijo, da je priključek rezerviran zgolj za njihova baterijska električna vozila, hibrid pa je namenjen predvsem ljudem, ki si želijo vstopa v svet elektrifikacije, a še niso zares pripravljeni na spremembe, ki jih zahteva elektrika.
Naj bo odgovor kakršenkoli, se nissan X-trail s pogonom e-4ORCE na cesti vede predvsem kot električni avtomobil in tudi posegi bencinskega motorja v zvočno kuliso niso preveč invazivni. Med vožnjo na avtocesti je celo zelo tih. Kljub temu, da ima majhno litij-ionsko baterijo s kapaciteto vsega 2,1 kilovatne ure,pa predvsem v mestu po zaslugi solidne rekuperacije precej hitro ugotovite, da se dejansko veliko vozite na elektriko.
Zanimivo je, da sistem omogoča celo vožnjo s pomočjo e-pedala, tako kot Nissanovi električni modeli, vendar pa ni enak. Deluje namreč skoraj do ustavitve, tik pred koncem pa popusti pritisk in za zaustavitev avtomobila morate uporabiti zavorni pedal. Ustavi pa se, če uporabljate radarski tempomat in se pred vami ustavi avtomobil.
Po zaslugi štirikolesnega pogona s predvidljivimi in navorno solidnimi elektromotorji, je vožnja tako nevtralna kot v vsakem električnem avtomobilu, k čemur pripomore tudi solidno podvozje, ki zmore premagati tudi precej slabe terene, na cestah pa sploh nima težav. Težave mu malce delajo le velika kolesa, zaradi katerih je odzivanje na nenadne neravnine lahko male grobo. Za varno vožnjo pa X-trail poskrbi z obilico asistenčnih sistemov, ki omogočajo tudi veliko brezskrbne polavtomatizirane vožnja zgolj z držanjem volana tako na avtocesti kot tudi v mestnem okolju.
Udobna kabina
Udobje je na precej visokem nivoju, kar za Nissan ni nič nenavadnega. Občutek imate, da so pri določanju mer notranjih elementov oblikovalci uporabljali precej velike vatle, saj vse deluje precej zajetno. To je mišljeno predvsem v pozitivnem smislu, saj v kabini poskrbi za prijetno atmosfero, ki jo zagotavlja tudi solidno mehko oblazinjenje pomembnih predelov. Kabina pa ni le solidno opremljena, s poudarkom na digitalizaciji, ampak je tudi praktična.
Zadnjo klop lahko namreč izdatno vzdolžno pomikate in tako določate razmerje med solidnim prostorom za kolena potnikov ali velikostjo prtljažnika. Ta sicer v osnovi meri uporabnih 575 litrov, povečati pa ga je možno na 1.396 litrov. Morda je malce težaven ob tem le podatek, da lahko X-trail obremenite le z dobrimi 400 kilogrami, torej se jih bo veliko vozilo preobremenjenih. A to je žal težava velike večine sedanjih avtomobilov.
Za testni avtomobil, ki se je uradno imenoval nissan X-trail e-power e4ORCE N-trek, in se kot tak uvršča na sredino opremskih možnosti, bi bilo treba odšteti 47.200 evrov. Morda to ni malo, a v sedanjem slovenskem avtomobilskem okolju lahko rečemo, da za denar dobite kar veliko avtomobila, ki je, ne le solidno opremljen, ampak tudi solidno motoriziran. Nissanov hibridni pogon e-power se je namreč v svojih nekaj evropskih letih izkazal za zelo sposobnega.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Zaslužite PI kripto valuto z rudarjenjem preko telefona! 🤑💰💸 Brezplačno naložite aplikacijo in uporabite kodo, ki vam takoj doda 1 …
Kripto rudarjenje PI kovanca preko telefona. 👌 Brezplačno naložite aplikacijo in uporabite kodo, ki vam takoj doda 1 kovanec in …