Preskusili smo enega cenovno najbolj ugodnih majhnih križancev pri nas

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli
Je lahko avtomobil, ki je na cestah že dobro desetletje, še vedno aktualen? Da to tudi v času hitro spreminjajočih se modelov lahko še vedno drži, dokazuje tudi KGM tivoli.
Oglej si celoten članek

Ko so ga v začetku leta 2015 prvič predstavili, se je KGM tivoli imenoval še ssangyong tivoli in je na neki način predstavljal novi začetek znamke terenskih vozil Ssangyong pod vodstvom indijske skupine Mahindra. A ta je kljub obetavnim začetkom, kot že večkrat pred tem, zašla v slepo ulico, iz katere jo je popeljal korejski konglomerat KG Group, ki jo je tudi preimenoval v KG Mobility oziroma KGM na kratko.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Tivoli je uspešno preživel menjavo lastnika in kot najmanjši model nove znamke KGM doživel še drugo korenito prenovo, prva je bila leta 2020, ter postal tudi eden najbolj dolgoživih avtomobilov v sodobnem avtomobilskem svetu, v katerem se generacijske menjave načeloma dogajajo vsakih pet do šest let. Sicer lahko dodamo, da ni edini takšen primer, saj je kar nekaj avtomobilov, ki jim je uspelo prelisičiti starost. Po drugi strani pa jih tudi ni prav veliko, torej je to kar velik dosežek.

Uspešna pomladitev oblik

Zanimivo je, da na prvi pogled sploh ne opazite, da pred vami stoji avtomobil, ki ima za seboj že kar nekaj zgodovine. Ob prehodu pod novo znamko ga je namreč KGM-ovim oblikovalcem uspelo tako spremeniti, da deluje svež in bolj ali manj usklajen s trenutnimi pričakovanji. Največ razlik je predvsem spredaj, kjer je razčlenjeno masko zamenjala enotna brez odvečnih odprtin, s katero tivoli deluje precej bolj sodobno.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Z zunanjosti so izginili tudi simboli znamke Ssangyong, z izjemo kolesnih platišč, kjer jih še vedno najdemo. Zanimivo je, da na karoseriji ni mogoče najti niti imena nove znamke, le napisa TIVOLI sta spredaj in zadaj. Ime KGM pa pravzaprav predstavlja skupina treh barvnih ploščic, dveh rdečih za KG in črna za M, ki učinkovito poživijo sicer enobarvno kovinsko masko.

Z zunanjosti je identiteta prejšnje tivolijeve znamke torej bolj ali manj izginila, v notranjosti, na sredi volanskega obroča, pa še vedno najdete velik logo, ki ga je novinarski kolega nekoč v šali poimenoval "broj jedan". Spominjal ga je namreč na junaka iz stripov Alan Ford. To sicer ni vse, kar je na tivoliju ostalo od prej, saj je armaturna plošča skupaj z osnovno razporeditvijo kabine ostala enaka. A je tudi ta precej prevetrena.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Digitalizacija

Predvsem je tivoli postal popolnoma digitaliziran avtomobil, saj nima le osrednjega zaslona infotainmenta, ampak je tudi klasične merilnike pred voznikom nadomestila digitalna armaturna plošča. Čeprav so jo oblikovalci vgradili v prostor, ki je ostal za analognimi števci, je presenetljivo dobro vidna tudi v najmočnejšem soncu, predvsem pa je solidno prilagodljiva. Celo do te mere, da doložene funkcije avtomobila lahko upravljate preko nje in gumbov na volanu. Zanimiv pa je predvsem tridimenzionalni pogled, ki deluje kot v kakšni vesoljski ladji

Ena od pridobitev je tudi povečana prisotnost asistenčnih in varnostnih sistemov. Ta sicer ni posledica prostovoljnih odločitev v tovarni, ampak zakonskih zapovedi v Evropski uniji. Tivoli je sicer učinkovite asistenčne sisteme imel od vsega začetka, a so bili del doplačilnih paketov. Nenazadnje je tudi Euroncap testna trčenja tedaj opravljal dvakrat, z ali brez asistencami. Zdaj so ti sistemi preprosto postali serijski. So precej učinkoviti, a tudi malce nadležni. Tivoli je namreč eden od tistih avtomobilov, ki vas z veliko nadležnega piskanja opozarjajo na vsako malenkost, od malenkostne prekoračitve hitrosti do prekoračitve sredinske črte v ovinku in tako naprej.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Osrednjemu zaslonu se sicer pozna, da ni najnovejši, malce nerodna, a povsem pregledna, je tudi grafika. Po drugi strani pa je na voljo zrcaljenje pametnih telefonov obeh glavnih sistemov, ki se ga tako ali tako poslužuje vse več voznikov. Deluje učinkovito in tudi telefoni se hitro povežejo, vendar za zdaj le preko kabla. Ob zagoni avtomobila je zato potrebnega malce več dela, a po drugi strani je baterija telefona, ko zapustite vozilo, zagotovo polna.

Podrejenost udobju

KGM tivoli je udoben avtomobil. Solidno oblazinjena sedeža sta široka in mehka ter solidno podpirata telesi, enako pa velja tudi za zadnjo klop, kje ne bo pritožb nit glede prostora za kolena. S 423 do 1.115 litri je dovolj soliden tudi prtljažnik, le nakladalni rob bi lahko bil nižji.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Udobju je prilagojeno tudi podvozje, ki mehko blaži neravnine s ceste, če te niso prevelike, saj se potem avto zna neprijetno zazibati. To se odraža tudi v vodljivosti, saj tivoli, kar se tega tiče, ni najbolj natančen avtomobil. Športnih podvigov torej ne podpira, a ti navsezadnje niti niso njegov namen. Gre namreč za avtomobil, ki so ga Korejci naredili predvsem za uspešno premagovanje poti med vsakdanjimi opravki. Tem pa je povsem kos.

K čemur pripomore tudi kombinacija precej močnega 1,5-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, ki dovolj živahno razvija solidno moč 120 kilovatov (163 'konjev') in navor 280 njutonmetrov. Ta se sicer na tla lahko prenaša tudi preko samodejnega menjalnika ali štirikolesnega pogona, a testni tivoli je bil opremljen s "klasiko", prednjim pogonom, šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pravo mehansko ročno zavoro. S kombinacijo, ki je bila še nedavno najbolj pogosta, danes pa jo čedalje redkeje srečamo. Edini parameter, ki ga lahko spremenite z gumbom na sredinskem grebenu, je le malce bolj športni odziv motorja.

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Kombinacija se je na testu izkazala za solidno in povsem kos nalogam, tudi menjalnik deluje natančno, s kratkimi hodi in brez zatikanja, podvozje pa je tudi kos motorju, ki mu moči nikoli ne zmanjka in omogoči celo malo dinamike. Vendar pa vas, če ga priganjate, kaznuje tudi z visoko porabo goriva. Če pa se vozite normalno brez priganjanja, pa je poraba čisto solidna in se giblje v okolici sedmih litrov.

KGM tivoli je torej kljub modelni starosti še povsem aktualen avtomobil, po katerem bi se lahko ozrl marsikdo, ki išče solidnega vsakdanjega prevoznika po opravkih. Navsezadnje se uvršča med cenovno najbolj ugodne predstavnike priljubljenega razreda B-SUV. V osnovni akcijski različici je namreč na voljo za manj kot 19 tisoč evrov, v solidno opremljeni testirani je tudi stal natanko evro manj kot 20 tisočakov, za dodatek samodejnega menjalnika pa bi morali dodati še poldrugega tisočaka. Morda se nam takšne cene danes ne zdijo prav nizke, a gotovo so ugodne v primerjavi s tekmeci, ki so tudi postali dražji.

dezurni@styria-media-si

Foto: Anže Petkovšek KGM Tivoli

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 17:23 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 08:32 7. Maj 2025.

    Mašina je v redu vse ostalo pod povprečjem za tako ceno

  • 07:04 7. Maj 2025.

    Sosedin Ford focus, 3 generacija, kupljen 2013, nisem verjel ampak je precej bolj cenovno ugoden. Diesel, 316000 km, kaj boš …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.