Preskusili smo Škodinega pomlajenega električnega starosto

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80 Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80
Je Škodina električna uspešnica iz pionirskih dni elektromobilnosti lahko še boljša? Preskusili smo pomlajeni Škodin enyaq.
Oglej si celoten članek

Ko je Škoda na prvi šolski dan leta 2020 predstavila svoj prvi pravi električni avtomobil, smo bili še v poznem pionirskem obdobju elektromobilnosti. Električni avtomobili so že preboleli otroške bolezni, nismo pa še bili čisto tam, kjer smo danes, ko lahko že skoraj pri vsaki znamki izbiramo med električnimi avtomobili v različnih segmentih.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Tudi enyaq je vmes dobil najprej kupejevsko različico enyaq coupe, potem pa še manjšega brata elroqa. Morda se je zdelo, da je še vedno enako mlad, kot je bil v začetku, a po petih letih je bil čas za prenovo, ki mu je predvsem spredaj precej spremenila značaj.

Umirjena doba

Če je imel enyaq doslej precej agresiven nastop, je po novem bolj umirjen in lahko bi tudi rekli, da po zaslugi mehko zaobljenih oblikovnih linij deluje celo malce bolj imenitno. Izstopajo predvsem štirje segmenti led dnevnih luči, prav tako led žarometi pa se, ko niso prižgani, kar uspešno skrijejo v razgibanih površinah spodnjega dela.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Novi časi so enyaqu prinesli še nekaj, kar morda Škodinim tradicionalistom morda ne bo najbolj všeč. S prednjega dela – ter zadka in volanskega obroča – je izginila Škodina krilata puščica, nadomestil pa jo je stilizirani napis ŠKODA. To so bolj ali manj vse spremembe, ki jih je bil enyaq deležen na zunanjosti, vendar, ko ga gledate, imate občutek, da gre za novi avtomobil.

Morda še manj pa je sprememb v potniški kabini, a tudi v njej novi volanski obroč in še nekaj novosti poskrbijo za drugačen, bolj imeniten občutek, kot smo ga bili vajeni prej. Ureditev kabine je sicer bolj ali manj ostala enaka kot doslej, kar gotovo ni slabo, saj je že doslej bila dovolj ergonomska in tudi prostorna. In tudi precej konvencionalna, morda najbolj med vsemi električnimi modeli Volkswagnove skupine.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Zaslon instrumentne plošče je denimo pred motečimi svetlobnimi odsevi zaščiten s solidno globokim zastorom, kar nekaj pa je ostalo tudi analognega upravljanja. Tudi velik osrednji zaslon, ki še najbolj izstopa, pa je dovolj intuitiven z okoliškimi površinami, ki zagotovijo dovolj opore za roko.

Odlagalnih površin je več kot dovolj, vključno z obveznim prostorom z dežnikom v prednjih vratih, prav tako pa je na solidni ravni tudi prostornost. Ne le spredaj, kjer se voznik in sovoznik ne moreta nad ničemer pritoževati, ampak tudi na zadnji klopi, kjer ne znamka prehitro prostora niti za noge niti za glave potnikov.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Prtljažnik v osnovi razpolaga z razredno solidnimi 585 litri, povečati pa ga je mogoče na že prevozniških 1.710 litrov. Prevozniški so sicer le litri, saj lahko avtomobil, ki že porazen tehta 2,250 tone, obtežimo le z dobrimi 400 kilogrami.

Preskušena tehnika

Električni pogon žal zahteva svojo maso, a se izkaže tudi za učinkovitega. Škoda je zasnovana na Volkswagnovi koncernski platformi MEB, ki je v avtomobilskem svetu še dobro leto dlje od enyaqa, ko jo je prvi predstavil volkswagen ID.3. Gre torej že za dodobra preskušen izdelek, ki se je v teh letih neprestano razvijal in postal tudi vsako leto bolj učinkovit.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

V primeru testnega enyaqa 85 je šlo za kombinacijo baterij z uporabno kapaciteto 77 kilovatnih ur in elektromotorjem motorjem v zadku, ki razvija stalno moč 89 kilovatov in največjo trenutno moč 210 kilovatov ter solidni navor 585 njutonmetrov. Moči je za vsakdanje potrebe več kot dovolj, trenutno povečanje moči na 210 kilovatov pa po odločnem pritisku na pedal plina poskrbi tudi za "odločno brco motorja v zadek", da enyaq postane lahko tudi dinamičen avtomobil, če si voznik tega zaželi.

Enyaq se namreč zdi bolj zadržan avtomobil, ki mu nekako bolj ustreza mirna vožnja po avtocesti, kjer lahko tudi pride precej daleč. Tovarna v skladu s ciklusom WLTP obljublja doseg do 537 kilometrov, a je ta odvisne od marsičesa, predvsem pa od polne baterije. S kolegom sva se s približno 70 odstotki baterije enkrat denimo odpeljala na vožnjo iz Ljubljane v Zagreb in nazaj in tudi po približno 250 kilometrih je v bateriji še ostalo dovolj elektrike, da se ni bilo treba takoj odpeljati do polnilnice.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Za osnovni enyaq 60 je pri nas treba odšteti najmanj 41.043 evrov, testirani enyaq 85 pa v osnovi stane 45.243 evrov, s še nekaj dodatne opreme, med katero je tudi učinkovita toplotna črpalka, pa se cena dvigne na 56.274 evrov, kolikor bi morali odšteti za testni primerek. To sicer ni malo, a tudi ni preveč za to, kar prenovljeni enyaq še vedno lahko ponudi.

dezurni@styria-media.si

Foto: Anže Petkovšek Škoda Enyaq 80

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.