Pri zaviranju v sili zadovoljil le nizek podplat

Foto: Saša Despot Test: Vpliv obuval na varno vožnjo Foto: Saša Despot Test: Vpliv obuval na varno vožnjo Foto: Saša Despot Test: Vpliv obuval na varno vožnjo Foto: Saša Despot Test: Vpliv obuval na varno vožnjo Foto: Saša Despot Test: Vpliv obuval na varno vožnjo
Preizkus. Na testu obuval zmagal športni copat. V dežnih škornjih najmanj varno.
Oglej si celoten članek

Zakon o pravilih cestnega prometa predpisuje le prepoved uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje in obvladanje vozila, ne pa tudi pravila oblačenja. Vožnja v visokih petah ali snežkah ni prepovedana in kaznovana, kljub temu pa ustrezna obutev predstavlja pomemben dejavnik na sposobnosti obvladovanja vozila.

Zadovoljili le dve

V AMZS Centru varne vožnje na Vranskem smo zato s pomočjo prostovoljke pod nadzorom inštruktorja varne vožnje Braneta Legana preizkusili zaviranje v sili s sedmimi različnimi obuvali.

“Obutev je tista, ki lahko odigra pomembno vlogo v kritičnih situacijah na cesti. Ko je treba pritiskati na plin, lahko to počnemo tudi z boso nogo, ko pa je treba v nepredvidljivi in kritični situaciji na hitro zavreti avtomobil in ga zaustaviti, pa bo imel voznik dober občutek in se bo hitro odzval le, če bo ustrezno obut. V kritični situaciji moramo zavoro uporabiti na polno, takrat občutka v nogi ne sme zmotiti obutev ali bolečina ob pritisku, ki bo onemogočila izvedbo takšnega manevra,” pravi Legan.

Inštruktor je ocenil, da sta med sedmimi obuvali na testu povsem zadovoljili le dve – športni copati in čevlji z nizkim podplatom. "Vsak premik noge s plina na zavorno pedalo je lahko kompliciran in pojavijo se ovire. Čevlji z nizkim podplatom niso težavni, saj ne povzročajo zapletov glede delovanja nog," pojasnjuje Legan in dodaja, da imajo pogosto ženske dober občutek tudi, ko so obute v visoke pete, a so visoki robovi čevlja in možnost zatikanja pete tisti, ki lahko povzročijo zapletanje, zato so neprimerne za vožnjo.

Dežni škornji najnevarnejši

Legan je za povsem neustrezne ocenil dežne škornje, snežke in čevlje z visokim podplatom. “Pozimi pogosto obujemo nepremočljive čevlje ali škornje z debelim podplatom, ki pa so široki in se hitro zataknejo za pedalo zavore ali plina. Priporočljivo je, da se za vožjo preobujete. Čevlji naj bodo udobni, z nizkim podplatom, še bolje je, če sega nad gleženj, da je noga trdneje v obuvalu,” pravi inštruktor AMZS.

Test: Vpliv obuval na varno vožnjo

1. Čevlji z nizkim podplatom
Dober občutek na pedalki za plin in zavori. Noga je pri zaviranju zaradi oprijema v gležnju stabilna, zavoro lahko pritisnemo na polno.

2. Čevlji z visoko peto
Pete v normalnih razmerah ne predstavljajo težav, v kritični in nepredvidljivi situaciji pa se petalahko v trenutku zatakne za tepih ali pedalko.


3. Športni copati
Najprimernejši. Vožnja lahkotna, tudi na daljši poteh. Najboljši občutek na zavori, najhitrejši odziv v kritični situaciji.

4. Čevlji z debelim podplatom
Slabši občutek na zavori in plinu. Na testu kritičnega zaviranja je noga zdrsnila z zavore, slab odzivni čas.

5. Pohodni čevlji
Zaradi teže vožnja neudobna, zaradi debeline podplata slabša odzivnost pri zaviranju v sili.

6. Snežke
V snegu udobno in toplo, v avtu pa za vožnjo povsem neprimerno obuvalo. Brez občutka že pri pritiskanju na plin, kaj šele na zavoro.

7. Dežni čevlji
Nevarna obutev. Voznik je brez občutka za vožnjo. Noga poplesuje v ohlapnem obuvalu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.