Prihodnost je umetna

Foto: Žurnal24 VW bo po besedah Wolfganga Steigerja ponudil več različnih tipov avtomobilov z n
Šef razvojnega oddelka pri VW Wolfgang Steiger je za Žurnal24 spregovoril o prihodnosti znamke in okolja.
Oglej si celoten članek
 
 

Prioriteta je, znebiti se stoodstotne odvisnoti od zemeljskega plina.

Wolfgang Steiger

 
S kakšnimi izzivi se bo koncern Volkswagen (VW) srečeval v bližnji prihodnosti?
Predvsem z dejavniki, ki se kažejo že danes. To je s podnebnimi spremembami, energijskimi izzivi, urbanizacijo, staranjem prebivalstva in še s čim.

Kako bo to vplivalo na izdelavo in razvoj avtomobilov?
V naslednjih od 20 do 50 letih se bomo bolj kot s proizvajanjem ukvarjali s ponujanjem storitev mobilnosti končnim strankam, se pravi, področje našega delovanja bo širše.

Pa boste še naprej izdelovali avtomobile?
Seveda (smeh), razlika bo le v tem, da avtomobili mogoče ne bodo več primarno prevozno sredstvo in te spremembe bo treba vpeljati v proizvodni proces. Lahko, da bo vodilno vlogo prevzel skupinski prevoz javne narave ali kolo. Kdo ve.


Wolfgang Steiger je spregovoril za Žurnal24. © Dejan Mijović

 
Kakšne bodo torej spremembe, kaj nam lahko o razvoju pri VW poveste danes?
Koncern VW je že v preteklosti večkrat oral ledino na področju inovativnih okolju prijaznih tehnologij. Spomnim se 1992. leta, ko smo predstavili prvi TDI-motor, ali 2003., ko smo razvili DSG-menjalnik, samo leto pozneje pa tehnologijo TSI. Kombinacija teh treh je prinesla do 25-odstotne prihranke.

Kaj pa alternativna goriva? O tem je bilo veliko govora s strani vseh proizvajalcev. Malo pa je bilo do zdaj tudi realiziranega.
Do implementacije ideje v dejanja je potrebno veliko časa in vsi proizvajalci v razvoj alternativnih pogonov vlagajo veliko časa in energije. Razlog za to je tržen, saj to lahko pomeni ključno konkurenčno prednost v naslednjih letih. Pri VW se zavedamo, da je treba zmanjšati odvisnost od zemeljskega plina in čim prej preiti na obnovljive energijske vire. Mi razvijamo vozila, ki bodo to ponujala. Preskok na sintetična goriva se bo zgodil prvi, potekal pa bo postopoma. Težava je predvsem infrastruktura. Tu proizvajalci ne moremo narediti vsega sami. Veliko je odvisno od podpore Evropske unije.



 
 

Od nove vlade pričakujem predvsem pameten zakon o DMV in izpustih CO2.

Wolfgang Steiger

 
Kaj pa vozila z ničelnimi emisijami?
Sprva bomo ponujali le tako imenovana hibridna vozila, ki bodo kombinacija dveh ali celo več tipov pogonov. Raziskave, ki smo jih opravili, so namreč pokazale, da je 80 odstotkov poti vseh udeležencev v prometu krajših od 50 kilometrov, kar je idealno za vozila na električni pogon, ki imajo zdaj doseg med 50 in 200 kilometri.

Govorite o modelu twin drive?
Seveda. In o številnih drugih. VW bo ponudil več različnih tipov avtomobilov z ničelnim ali minimalnim izpustom škodljivih emisij. Prvi je ravno twin drive, za katerega smo prejeli že več naročil posameznih vlad evropskih držav.

Torej se dizelski in bencinski motor poslavljata?
Vsekakor ne. Vsaj za zdaj še ne.

Kako pa je (oziroma bi) na dogodke vplivala svetovna finančna kriza?
Zgolj pospešila bi določene procese. Preživeli bi (oziroma bomo) tako ali drugače.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.