Ni avto, ni skuter, tudi ni traktor

Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder Foto: Andrej Leban Qooder
Ima obliko skuterja, pa ni skuter. In štiri kolesa, pa ni avto. Lahko se ga vozi tudi na mokri podlagi, pa ni traktor.
Oglej si celoten članek

Rešitev za uganko je qooder, svež model mlade švicarske znamke Quadro. 

Pri Quadru si utirajo svojo pot in iščejo najboljšo kombinacijo različnih tipov vozil. Ime so si začeli ustvarjati z modelom quadro 3, ki je alternativa in konkurenca zelo uspešnega piaggia MP3, torej tricikla, ki ga je mogoče voziti z vozniškim izpitom B kategorije. Nato so kot prvi in še vedno edini proizvajalec na svetu dali na trg štirikolesni "skuter" za tiste, ki želijo še dodatno stabilnost in varnost. 

Qooder je v uradnih evidencah zapisan kot trikolesnik, saj sta zadnji dve kolesi dovolj skupaj, da se ju jemlje za enojno.

Zdaj pa je v Slovenijo že prišel naslednik, ki so ga poimenovali qooder kot skovanko poimenovanja za štirikolesnik in skuter. V primerjavi s predhodnikom je bil deležen številnih izboljšav, nov je tudi pogonski agregat. Posodobili so ITS sistem hidravličnega vzmetenja, ki dovoljuje varne nagibe do 45 stopinj, a ohranja stabilnost štirih koles. To pride prav predvsem v slabših vremenskih pogojih, pa tudi pri vožnji po slabih poteh. Parkiranega je mogoče blokirati v ravnem položaju v klančini. Ker ga je mogoče voziti z B izpitom, mora imeti nekaj netipičnih (nepotrebnih?) posebnosti - tudi ročno in nožno zavoro.

Qooder se zaradi svojih sposobnosti postavlja kot izzivalec več tipov vozil - skuterja, maksi skuterja, mikroavtomobilov in malih avtomobilov. Od prvih dveh skupin je varnejši, od drugih dveh agilnejši v mestni in primestni gneči. Mislili so tudi na hladnejši del leta, saj je mogoče štirikolesnik opremiti z zimsko opremo v obliki zimskih pnevmatik, tako da lahko voznik o ustrezni zaščiti brez težav vozi tudi po mrzlem spolzkem asfaltu in snežni plundri. Z dodatkiga je mogoče zaščititi pred padci s cevastim okvirjem ali dodati nanj tovorne škatle. 

Performance so spodobne, 400-kubični motor spravi prek jermena na zadnji kolesi 24 kW moči (32,5 KM). Povedano drugače, razmerje med močjo in maso je "podobno, kot bi vozili audi TT," pravijo pri znamki. Končna hitrost je sicer 125 km/h.

Foto: Andrej Leban Qooder

Proizvajalec zagotavlja visoko kakovost sestavnih delov. Kot se šušlja na trgu rabljenih, so imeli pri konkurenci z vzmetenjem trikolesnikov v preteklosti lastniki precejšnje (drage) težave.  

Med Slovenci, ki bi posegli po njem, pri znamki računajo predvsem na moško populacijo, starejšo od 40 let, ki bi rada ohranila občutek svobode klasičnih motorjev in se hkrati počutila varno. Cena je s popustom postavljena na 10.490 evrov, pooblaščenih serviserjev pri nas je skupaj pet. Na leto na trgu, ki je velik za 150 trikolesnikov, pričakujejo prodajo 10 qooderjev.

Foto: Andrej Leban Qooder

Quadro za prihodnje leto pripravlja še dve novosti - vstopni trikolesnik nuvion, namenjen mlajši publiki, in 100-odstotno električno različico qooderja. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 18:36 9. November 2019.

    To je motor, ki ga tudi z najvišjo A kategorijo ne smeš voziti. Zakaj ga z A kategorijo ne smeš …

  • 21:36 8. Oktober 2018.

    Hmm zanimivo ni samo za penizjoniste, tudi meni bi prav prišlo ker sem motorist po duši pa imam probleme z …

  • 15:17 7. Oktober 2018.

    To je vozilo za tiste ki so v penziji,super bo..

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.