Rabljeni EV: certifikati za odpravo strahu pred baterijami

Foto: Polestar
Foto: Polestar
Številni kupci rabljenih električnih vozil so zaskrbljeni zaradi stanja njihovih baterij. Proizvajalci zato iščejo načine, da te strahove omilijo.
Oglej si celoten članek

Negotovost glede baterij zadeva tako nove kot tudi rabljene avtomobile. Da bi proizvajalci nagovorili to težavo, se vse bolj zanašajo na baterijske certifikate in jamstva, ki jih serijsko vključujejo tudi na rabljene avtomobile njihovih znamk.

Geelyjeva znamka Polestar je pred nedavnim za model polestar 2 uvedla baterijski certifikat. V okviru svoje prodajne mreže namreč kupcem ponuja tudi rabljene primerke. Certifikat kupcem zagotavlja pregledno poročilo, kakšen delež baterije je še uporaben. S testom baterije preverijo več kot 100 točk in tudi na rabljene avtomobile dajo jamstvo.

Foto: Emil Frey Emil Frey kompetenčni center za baterije

Testi baterij

Polestar pri tem sledi drugim proizvajalcem električnih vozil, ki so v ponudbo rabljenih električnih vozil že vključili teste in diagnostiko baterij. Strokovnjak iz nemškega združenja avtomobilske industrije ZDK Marcus Weller pravi, da stanje baterij postaja pomemben element in različne znamke že vključujejo svoje teste, vendar pa še ni prišlo do izčrpne standardizacije postopkov za celotno panogo.

Kupci sicer rabljene električne avtomobile še vedno sprejemajo z veliko dvomi. Poročilo E-Barometer, ki ga objavlja nemška zavarovalnica HUK-Coburg, kaže, da 60 odstotkov anketirancev bolj skrbi nakup rabljenega električnega vozila kot rabljenega vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Pri tem ne igra nobene vloge dejstvo, da so avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem tehnično bolj kompleksni od električnih.

Foto: Mahle Mahle test električnih baterij

Jamstvena nalepka 

Na dvome kupcev so se odzvali tudi pri nemškem združenju neodvisnih prodajalcev vozil  BVfK, kjer so oblikovali jamstveno nalepko "Turbo za rabljena električna vozila". Pri združenju sicer pravijo,, da posebna jamstva na rabljena električna vozila trenutno niso nujna, saj večina proizvajalcev na baterije zagotavlja šest- do osemletno jamstvo. Vsekakor pa bo neke vrste jamstvo nujno v prihodnosti, ko bodo električna vozila postala starejša, zaključi Weller.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.