Športni terenci so zelo priljubljeni tudi med kupci rabljenih avtomobilov, vendar pa bi morali biti pri njihovi izbiri previdni, pravijo pri TÜV. Njihovo poročilo za leto 2025 namreč odkriva, da najbolj priljubljeni avtomobili niso vedno tudi najbolj zanesljivi. Pri nekaterih so resne in drage okvare odkrili že po nekaj letih uporabe.
Statistika, ki so jo pri TÜV izdelali v sodelovanju z nemškim medijem AutoBild, razkriva sitnosti, s katerimi se spopada marsikateri lastnik. Te segajo od zarjavelih izpušnih sistemov in puščanja olja, do težav z zavorami in podvozjem nasploh. Resne težave se pojavljajo celo na razmeroma novih avtomobilih. Navedli so tudi SUV-e, ki izstopajo po velikem številu okvar v svojih kategorijah.
To sicer ne pomeni, da bi se morali zainteresirani kupci nujno odpovedati nakupu teh vozil, vendar pa je dobro, da poznajo tipične slabosti posameznega modela. Avtomobile, ki so nagnjeni h koroziji, izgubi olja ali težavam s podvozjem, je najbolje kupiti takoj po opravljenem tehničnem pregledu.
Če to ni možno, je nujen natančen pregled na dvigalu ob pomoči strokovnjaka. Kot alternativo lahko vedno zahtevate pregled avtomobila pri izvajalcih tehničnih pregledov. Tudi, če boste pregled plačali sami, bo to še vedno ceneje od morebitnih dragih popravil.
Dacia duster (prva generacija)
Dacia duster prve generacije je rekorder v številu okvar. Po osmih letih skoraj vsak primerek na tehničnem pregledu pade zaradi težav s podvozjem, izgube olja, težav z izpušnim sistemom ali zaradi okvar krmiljenja. Pogoste so tudi težave z zavorami in ročno zavoro ter z lučmi. Po 8 do 9 letih delež resnih okvar dosega 29,7 odstotka, po 10 do 11 letih pa naraste celo na 34,1 odstotka.
Nissan qashqai (J10)
Nekoč najbolj priljubljeni evropski SUV v starejših letih kaže resne znake utrujenosti. Po 12 do 13 letih na tehničnem pregledu pade 36,3 odstotka pregledanih qashqajev. Največje težave so z izrabljenimi deli podvozja (prečne vezi, stabilizatorji), izgubo olja, korozijo izpušnega sistema ter slabimi parkirnimi zavorami.
BMW X5/X6 (F15/F16)
Veliki bavarski par se lahko pohvali s tipično BMW boleznijo: iztrošenimi ležaji obes. Velika in potencialno draga težava je tudi uhajanje olja. Ta generacija ima tudi več težav na ekološkem testu celo od predhodnikov. V redkih primerih so bile za neopravljen tehnični pregled krivi celo zarjaveli zavorni vodi. Po 8 do 9 letih stopnja okvar doseže 23,6 odstotka.
BMW X1 (F48)
BMW X1 je specifičen primer. Čeprav je v osnovi zelo soliden avtomobil, na tehničnih pregledih redno pada zaradi bizarnega razloga. Servisi namreč redno pozabljajo zamenjati amortizerje aktivnega motornega pokrova za zaščito pešcev. Zadeva ni draga, saj zamenjava stane okoli 200 evrov, vendar lahko zaradi nje avtomobil pade na tehničnem pregledu. Delež neopravljenih tehničnih pregledov po 4 do 5 letih zato znaša 17,4 odstotka.
Kia sportage (EL/SL)
Sportage, ki so ga izdelovali med letoma 2010 in 2015 lahko skozi leta postane problematičen. Čeprav nima težav z izgubo olja ali z izpušnim sistemom, 4- do 5-krat pogosteje od povprečja pade zaradi okvar parkirne zavore, težave pa ima tudi z izrabljenimi kolesnimi ležaji, spoji na podvozju ter končniki. Tudi zavorni koluti se hitro obrabijo. Po 12 do 13 letih se stopnja resnih okvar dvigne na 34,7 odstotka.
Opel crossland X (P7)
Z 10.4-odstotnim deležem resnih okvar je opel crossland X najslabši SUV v svoji starostni skupini. Težave so številne, od kapljanja olja, težav na vzmeteh in amortizerjih ter celo do slabega izpušnega sistema. Kljub nizki povprečni kilometrini so zavorni koluti pogosto iztrošeni že po treh letih.
Dacia duster (druga generacija)
Čeprav je druga generacija dusterja občutno kakovostnejša od prve, tudi nabira negativne točke. Za težave so deloma krivi tudi lastniki, ki varčujejo pri vzdrževanju. Tehnični pregledi zato pogosto odkrijejo težave z volanom, kapljanjem olja in okvarami izpušnega sistema. Pogost vzrok za neopravljen tehnični pregled so pogosto tudi luči in zavore. Delež resnih okvar po 4 do 5 letih znaša 16,2 odstotka.
BMW X5/X6 (G05/G06)
Rako kot prejšnje tudi sedanjo generacijo BMW-jev X5 in X6 pestijo težave s podvozjem, ki se težko spopada z njuno veliko maso. Že na prvem tehničnem pregledu se pojavljajo tudi težave s kapljanjem olja, trikrat večkrat od povprečja pa ti avtomobili padejo tudi na ekološkem testu. Po 4 do 5 letih se stopnja okvar zato povzpne na 14,4 odstotka.
Škoda kamiq (NW)
Kamiq je v glavnem zanesljiv avtomobil, statistiko pa mu v glavnem pokvari ena težava: hitra izraba zavornih kolutov. Na pregledih to težavo zaznajo štirikrat pogosteje od povprečja. In to kljub temu, da je kamiq razmeroma lahek SUV. To vpliva tudi na splošno učinkovitost zavor in na 9,6 odstotka neopravljenih prvih tehničnih pregledov.
Ford kuga (III)
Tretja generacija kuge je od predhodnika nasledila vrsto težav. Seznam sega do uhajanja olja iz amortizerjev in počenih vzmeti do težav z izpušnimi plini in korozijo izpušnih cevi. Pogoste so tudi težave z zavornimi koluti in svetili. Stopnja resnih okvar po 2 do 3 letih znaša 9 odstotkov, kar je precej nad povprečjem.
Polovica delov je pri vseh s kitajske. Sem srecen da je moj nov Skodilak po 20k prevozenih se brez napak. …
Kot že miljonkrat povedano- ne kupujte evropskih avtov
Pogrešam še kakšne francoze in italijane !