Razkritje: Renault 5 turbo je nazaj!

Foto: Renault renault 5 turbo 3E Foto: Renault renault 5 turbo 3E Foto: Renault renault 5 turbo 3E Foto: Renault renault 5 turbo 3E Foto: Renault renault 5 turbo 3E
Renault na ceste vrača legendarno turbo petico. Renault 5 turbo 3E je moderna in električno gnana interpretacija legendarnih modelov renault 5 turbo in turbo 2 iz osemdesetih let.
Oglej si celoten članek

Pri Renaultu so pojasnili, da je električna turbo petica podprta s strokovnim znanjem na področju razvoja električnih športnih in ekskluzivnih modelov znamke Alpine. Tudi električna turbo petka je po zagotovilu tovarne "športna raketa", tako s pogonom kot obliko in namensko konstrukcijsko osnovo. Renault 5 turbo E namreč prinaša inovativna elektromotorja v kolesih z močjo 2 x 200 kW (sistemska moč 540 KM).

To je najmočnejši in najbolj zmogljiv Renaultov cestni model vseh časov. 400 kW oz. 540 KM zagotovi pospešek z mesta do 100 km/h v manj kot 3,5 sekunde. Nosilni deli karoserije so izdelani iz kompozita z ogljikovimi vlakni.

Foto: Renault renault 5 turbo 3E

Zunanjost modela renault 5 turbo 3E je oblikovana v slogu super-športnih vozil. Obliko zaznamujejo zajetna odbijača in nadvse široka zadnja blatnika. Oblika se seveda zgleduje po izvirnikih renault 5 turbo in turbo 2. Nekaj potez in elementov je prepoznavno prevzetih iz svežega modela renault 5 E-tech electric, kot so zadnje luči in zunanji vzvratni ogledali, toda vodilna zamisel projekta je bila obuditev izročila obeh legendarnih modelov iz osemdesetih let z uporabo modernih tehnologij, ki omogočajo usidranje vozila v njegovo obdobje in optimizacijo zmogljivosti. 

Elektromotorja vgradili v kolesi

V zadnji kolesi vgrajena elektromotorja (arhitektura pogona zadaj) prinašata štiri prednosti: Gargantovski navor 4.800 Nm, še bolj naglo podajanje moči kot pri klasičnem elektromotorju – za učinek, ki precej spominja na pomoč turbo polnilnika v nekdanjih časih, vendar brez takrat značilne zamude oziroma »turbo luknje«. Znaten je prihranek pri prostoru in teži na zadnji osi, hkrati pa so povečali okretnost z možnostjo ločenega upravljanja vsakega elektromotorja posebej.

Foto: Renault renault 5 turbo 3E

Z umestitvijo baterije v pod vozila ima to nižje težišče, kar je inženirjem Alpine za razvoj podvozja in uglaševanje obes omogočilo več možnosti za razvoj njihovih zamisli v korist kar največji okretnosti, zmogljivostim, in zmožnostmi driftanja (s posebno namensko funkcijo »drift assist« in pokončno ročno zavoro po vzoru avtomobilov za reli).

Dinamične lastnosti so zagotovili tudi z majhnim razmerjem med dolžino in širino, zato je tudi po tej plati podoben super športnim avtomobilom, čeprav ostaja v okvirih kompaktnega športnega vozila hot hatch.

S pogonskim sklopom z močjo 2 x 200 kW (540 KM) se ponaša z izjemnim razmerjem med pogonsko močjo in težo, ki je 2,7 kg/KM, kar je podobno razmerje kot pri ikoničnih super športnih vozil. Ob tem pričakovan pospešek z mesta do hitrosti 100 km na uro znaša manj kot 3,5 sekunde,

Foto: Renault renault 5 turbo 3E

800-voltna arhitektura

Športna električna petica je postavljena na 800-voltno arhitekturo, s katero so vozilu zagotovili večjo zmogljivost polnjenja baterije. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC) je 350 kW, kar pomeni, da se baterija napolni od 15 do 80 odstotkov zmogljivosti v 15 minutah. Polnjenje prazne baterije do njene polne zmogljivosti z vgrajenim polnilnikom za izmenični tok moči 11 kW traja približno osem ur.

Renault 5 Turbo 3E z baterijo zmogljivosti 70 kWh vred tehta okoli 1.450 kilogramov. Doseg na cesti je po zagotovilih tovarne več kot 400 kilometrov (po kombiniranem ciklu WLTP, podatek še ni homologiran). 
Renault 5 turbo 3E bo naprodaj v letu 2027 v omejenem številu 1980 posebej oštevilčenih primerkov. Rezervacije bo možno oddati v roku nekaj tednov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 20:21 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 06:48 18. Marec 2025.

    EV in turbo...japajade

  • 06:39 18. Marec 2025.

    Ta petka nima niti sence od T-ja

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.