Razlika v ceni lastništva malega in srednje velikega avtomobila

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Primerjali smo stroške lastništva treh različno velikih osebnih avtomobilov. Še bolj kot sama velikost avtomobila na stroške lastništva vpliva moč pogonskega agregata.
Oglej si celoten članek

Kupci se pogosto ne zavedajo stroškov, ki jih prinese lastništvo avtomobila. Večji in zmogljivejši je avtomobil, višji so stroški vzdrževanja.

"Ljudje pozabljajo, da avto stane veliko, tudi mladi, ki prvič kupujejo avtomobil. Varčevanje in odrekanje za nakup vozila je eno, stroški z njim kasneje pa drugo. Vedno bolj pomemben je strošek parkiranje, nato je tu še cel kup stroškov, od goriva, zavarovanja, pnevmatik, servisov … Pomembno je, da ljudje pred nakupom izračunajo strošek lastništva avtomobila na dobo, ko bo avtomobil pri hiši,“ pravi Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Slovenci podcenjujemo najmanjše avtomobile

V Sloveniji še vedno kupujemo prevelike avtomobile. V tujini je trend že nekaj časa drugačen, predvsem kar zadeva razred najmanjših vozil, v katerega sodijo toyota aygo, renault twingo, VW up! in drugi. Ta razred je v Evropi v zadnjih letih v velikem porastu.

"Razred A0 vozil je pri nas neupravičeno podcenjen. Še posebej, če govorimo o drugem ali tretjem družinskem avtomobilu. Mali avtomobili so vse bolje opremljeni, varni, manj izgubljajo na vrednosti,“ pravi Okorn, ki opozarja, da se moramo vprašati, koliko bo avtomobil izgubil na ceni, ko ga bomo imeli v lasti: "Izguba vrednosti vozila je pri nas še zelo neraziskana. Treba se je vprašati, ali nam več pomeni nižji strošek lastništva ali znamka avtomobila. Bo naš proračun lahko to prenesel?“

Razlike v stroških v tisočih evrih

Izračunali smo stroške lastništva treh različno velikih toyot: ayga, yarisa in aurisa. Pri najmanjših dveh smo izračun naredili za vstopno različico trivaljnega bencinskega motorja, pri aurisu pa za zmogljivejši 1,6-litrski štirivaljni bencinski agregat, da smo lahko ustvarili sliko, kaj več kilovatov moči pomeni za stroške lastništva.

Med malim aygom in večjim yarisom z enakima pogonskima agregatom je največja razlika v stroških za gorivo. Mali in lahki aygo po tovarniških podatkih v povprečju porabi 0,6 litra goriva manj na 100 prevoženih kilometrov, kar pomeni letni prihranek v višini 86 evrov, oziroma dobrih 600 evrov v sedmih letih, če na leto prevozimo 10.000 kilometrov. Še večja razlika je v začetni ceni, saj je aygo tri tisoč evrov cenejši.

Tisti, ki želi imeti zmogljivejši in večji avtomobil, mora računati na bistveno višje stroške, ne le pri gorivu, pač pa tudi pri servisih, registraciji, zavarovanju in pnevmatikah. Če se odločite za nakup aurisa (kombilimuzina) z zmogljivim 1,6-litrskim bencinskim agregatom z 97 kilovati moči in ne ayga z enolitrskim bencinskim trivaljnikom z 51 kilovati moči, boste na leto zgolj za gorivo odšteli skoraj 260 evrov več, v sedmih letih pa kar 1800 evrov več. Letno kasko zavarovanje je v primeru mladega voznika dražje 380 evrov, registracija in osnovno zavarovanje pa 360 evrov.

Primerjava stroškov lastništva treh osebnih avtomobilov različnih velikostnih razredov:

Toyota aygo:  (1,0 VVT-i, 51 kW,  5-stopenjski ročni menjalnik, 5 vrat)
Toyota yaris:  (1,0 VVT-i, 51 kW,  5-stopenjski ročni menjalnik, 5 vrat)
Toyota auris: (1,6 Valvematic, 97 kW, 6-stopenjski ročni menjalnik, 5-vratna kombilimuzina)

Model

Toyota aygo

Toyta yaris

Toyota auris

* Cena vstopnega modela (v evrih)

8990

12000

16550

** Strošek nakupa pnevmatik (v evrih)

532

532

652

*** Strošek rednega servisa za sedem let (v evrih)

1202

1290

1481

**** Strošek za gorivo za eno leto in za sedem let (v evrih)

586,71 / 4106,97

672,57 / 4707,99

844,29 / 5910,03

***** Registracija in osnovno zavarovanje za eno leto (v evrih)

657,64

657,64

922,19

****** Kasko zavarovanje za eno leto (v evrih)

631,66

708,5

1012,72

  * Cena vstopnega modela po ceniku brez popustov.

  ** V dobi petih let lastništva nakup enega paketa zimskih in enega paketa letnih pnevmatik. Pri aygu in yarisu za velikost 165/60 R14, pri aurisu pa za velikost 205/55 R16.

 *** Izračun cene rednega servisa za dobo 7 let ali 105.000 prevoženih kilometrov.

  **** Strošek za gorivo za dobo enega leta in sedmih let. Upoštevali smo tovarniško porabo pri mešanem ciklu vožnje in povprečje 10.000 prevoženih kilometrov letno, oziroma 70.000 kilometrov v sedmih letih. Aygo (4,1 l/100 km), yaris (4,7 l/100 km), auris (5,9 l/100 km).

  ***** Izračun cene registracije in osnovnega zavarovanja za dobo enega leta ( v izračun smo vključili nič odstotkov popusta, AO-plus (nezgodno zavarovanje voznika) in da bo vozilo vozil mladi voznik).

  ****** Izračun cene kasko zavarovanja za dobo enega leta (v izračun smo vključili nič odstotkov bonitete in da bo vozilo vozil mladi voznik).

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.