Avto, ki ni le vroča žemljica, temveč kar vroča bageta

Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric
Ni vsak avto takšen, da bi ga kar pojedel. Renault 5 pa me je dejansko skominal. Prav moral sem kupiti tisto bageto.
Oglej si celoten članek

O renaultu 5 vemo že mnogo stvari. Evropski avto leta 2025 smo že testirali v zeleni barvi in z manjšo 40 kWh baterijo in ugotovili, da je v najcenejši verziji nove petice veliko vsebine, a z relativno omejenim dosegom vožnje. Prav tako smo se po stezi zapodili z na osnovi petke razvitim alpinom A290, ki je vrnil nado v preživetje malih cestnih raket tudi v električni dobi.

Zdaj je prišel čas še za rumeni testni avto iz pragmatične cenovne sredine in z najdaljšim dosegom. Gre za model z baterijo 52 kWh in motorjem s poskočnimi 110 kW moči.

Ne glede na različico pogona gre brez dvoma za enega najbolj vpadljivih avtov v zadnjih letih in nima smisla ponavljati fantastične oblikovne fuzije preteklosti s sedanjostjo, pa še s ščepcem GT začimbe povrh. Dovolj so mi ves čas sporočali pogledi pešcev in voznikov obeh spolov ter njihovo kazanje s prsti, če so bili v paru ali skupini. Če pregrešno dragi premijski športniki polarizirajo javno mnenje, pa je velika večina ljudi na cesti z vidnim odobravanjem opazovala 'ljudsko' petico.

Foto: Saša Despot renault 5 electric

Zanimivo mi je bilo predvsem dejstvo, da se zaradi avta niso obračali le mladi temveč v praktično enaki meri tudi starejši. In ko sem se ravno privadil tolikšne pozornosti, me je kar v trgovini nekdo pobaral, ali je tisti rumeni avto zunaj moj. Ter se takoj odpravil na ogled. Da, duh petke je doživel zelo uspešno reinkarnacijo, morda je nekaj primerljivega v zadnjega četrt stoletja uspelo le še fiatu 500. Vrnitev ljubezni do dobre oblike in vsebine.

Pa ne le od zunaj, avto se skuša od hočeš nočeš tudi od cenovnega povprečja dodatno odlepiti s svojo notranjostjo. 

Testnik v opremi techno že daje vtis, ki smo ga bili v manjših razredih še nedolgo nazaj deležni le pri premijskih znamkah - mehko obložena armatura, ki jo nadgrajujejo osvetlitev in napisi, pa rahlo prisekan volan, ki odlično sede v roke, sedeži s primerno dolgim sedalnim delom in bočno oporo, črn športno narebren strop, izbor fizičnih stikal, seveda tudi dva velika digitalna zaslona z zelo zmogljivim OpenR sistemom, pa razširjene možnosti nadzora avta na daljavo … Po avtu je tudi kar nekaj 'velikonočnih jajc', torej malih detajlov, s katerimi se poklanja predhodnikom. Originalen detajl je zunanji prikazovalnik napolnjenosti baterije na pokrovu motorja.

Zataknilo se mi le pri Renaultovem 'izumu', trem ročicam na desni strani volana, ki delujejo preveč nagneteno in zato dovoljujejo sporadične napake pri uporabi. Tudi odzivnost ročice menjalnika je včasih kar slaba in potrebuje dodatne gibe. 

Foto: Saša Despot renault 5 electric

Korekten, a ne pretirano prostoren

Renault 5 je seveda neprimerno večji avto od originala tudi od znotraj, a v današnji razvajenosti in v primerjavi z nekaterimi konkurenčnimi avti B segmenta ni tako radodaren s prostorom za zadnje potnike. Vendar je zavoljo ravnega dna in ozkih sedežev za povprečno rasle dovolj prostora za kolena in ramena. Rahel izziv bodo morda večji otroški stolčki. Prtljažnik se mi je zdel korekten po velikosti, ni pa velik. Če bi s seboj prevažali kable, bi se mu hitro zmanjševal volumen. 

Glede odlagališč petica korektno ponuja obvezno, medtem ko za dodano vrednost poskrbijo dodatki iz programa 3D tiska. Kot pomežik francoski ljubezni do baget je imel testni avto držalo zanje. Nisem se mogel upreti, da nisem preizkusil uporabnosti v praksi. Težava je le, da je dišeča bageta poleg voznika oziroma voznice lahko pravcata past za odmikanje oči in prstov.

Foto: Andrej Leban Renault 5 bageta

Dovolj enot kW, (z)manjka nekaj kWh

Osnovni namen testa je bila ugotovitev, koliko je izboljšan doseg z večjo baterijo in koliko GT občutka na cesti omogoča močnejši motor. Rezultat si zasluži dobro štirico. Za petico je tudi petici z 52 kWh baterijo nekoliko zmanjkalo, a to nikakor ne pomeni, da ne bi večina potencialnih kupcev zelo dobro shajala z njo. 

Povedano neposredno, pričakoval sem boljšo porabo oziroma daljši doseg. Sam sem imel s povsem napolnjenim avtom po računalniku obljubljenih okoli 350 kilometrov. Če bi vozil samo po mestu, bi jih morda celo presegel 400, ker pa sem imel tudi veliko avtocestnih voženj tipičnega dnevnega 'komuterja', je napovedani doseg hitro uplahnil. En dan sem izkoristil možnost in se z njim odpeljal iz Ljubljane do Kopra in nazaj po avtocesti, kar pa je bilo že kar blizu skrajne meje dosega brez postankov na zmogljivih polnilnicah ob poti. Ki jih še vedno zelo manjka na tem prometno najbolj obleganem slovenskem odseku.

Na mrzlo jutro pa me je presenetilo, da je delež napolnjenosti baterije prek noči uplahnil za 10 odstotkov. Vgrajena toplotna črpalka gor ali dol. Če sem avto vozil 'po bencinsko,' se je poraba vrtela pri 18 kWh na 100 kilometrov, kar se mi za avto te velikosti in mase zdi le povprečno dobro. Če sem začel voziti precej bolj predvidljivo in z spremljanjem merilnika trenutne porabe, potem sem ob nespremenjeni povprečni hitrosti porabo stolkel na okoli 16,5 kWh/100 km. 

Foto: Saša Despot renault 5 electric

Treba je vedeti tudi, da je maksimalna hitrost polnjenja na DC polnilnici 100 kW, kar je v redu, ne pa bliskovito. Ampak ponovno: če imate možnost, da avto vsak večer oziroma po potrebi priklopite na domači kabel, potem renault 5 ostaja izvrsten vsakodnevni vozni avto.

Izvrsten pravim zato, ker je tudi v civilno različico vsakodnevnega velikoserijskega avta uspel Renault vcepiti veliko tistega GT občutka vožnje. Trajanje med 0 in 100 km/h je kljub vsej dodatni masi le za pol sekunde slabše od legendarnega 5 GT turbo, volan je športno neposreden, zavore po potrebi odločno zagrabijo, kratko medosje in velika kolesa ter dobro uravnoteženo podvozje pa dovoljujejo doživeto (in varno) napadanje ovinkov.

Tu je še izbira različnih programov vožnje, ko v sport načinu avto postane dodatno napet in se hitro odziva na dražljaje ter za šalo lovi prometni tok. Medosna razdalja in omenjena 18-palčna kolesa sicer pomenijo tudi nekoliko bolj poudarjeno doživljanje neravnin, a na splošno mi je bila vožnja zelo všeč. Preglednost pomaga izboljšati vzvratna kamera sicer ne ravno vrhunske kakovosti, pri preglednosti naprej-vstran je treba biti pozoren na nagnjene in kar konkretne A stebričke.

Foto: Saša Despot renault 5 electric

Asistenčni sistemi od prilagodljivega tempomata do držanja smeri delujejo prav dobro, izredno praktičen je tudi hitri gumb, s katerim lahko v dveh pritiskih izključimo zakonsko obvezne, a v praksi lahko zelo moteče pomočnike. 

Podatki o vozilu (renault 5 E-tech electric 110 kW techno)

Pogon: električni, prednji 
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 3.922 x 1.744 x 1.498; 2.540
Prtljažnik v litrih: 326 - 1.106
Moč in navor: 110 kW (150 KM), 245 Nm 
Zmogljivosti: 150 km/h, pospešek 8,0 sek od 0 do 100 km/h
Baterija: 52,2 kWh 
Največja moč polnjenja: 11 kW (AC)/100 kW DC

Poraba na testu (kombinirana): 16,5 kWh/100 km
Cena vozila: 32.190 evrov (polna cena)

Ni dostopen, kot je bil original

Svoj čas je bil renault 5 najbolj prodajan avto v Sloveniji, saj je bil tudi eden bolj dostopnih po ceni. Z naslednikom ne bo tako. Cena renaulta 5 z močnejšo baterijo in motorjem je od osnovne različice z isto opremo (techno) višja za 2.500 evrov, kar je po mojem mnenju smiseln vložek, v kolikor bi bil avto dnevno namenjen še čemu drugemu kot nekaj kilometrom mestne ali primestne vožnje. Hkrati pa renault 5 v takšni konfiguraciji že konkretno prestopi prag 30 tisočakov.

Slovenske subvencije zmorejo za zdaj spustiti ceno za kupca na okoli 25 tisočakov, a po drugi strani gre za vrednost, za katero prodorna kitajska konkurenca lahko ponuja že za razred večja električna vozila. Vprašanje pa je, če zmorejo izzivalci vzbujati toliko pozitivnih čustev, užitkov v vožnji in opaznosti, za katero se zdi, da bo pri renaultu 5 trajala še vrsto let.

Vsaj meni osebno med električnimi avti podobne velikosti trenutno ni para, niti med preostankom bencinskih B kombilimuzin jih je bolj malo. Za dobre stvari pa so ljudje čustveno vedno pripravljeni nekaj malega primakniti.

Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric Foto: Saša Despot renault 5 electric

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.