Renault megane RS prihrumel na slovenske ceste

Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS
V deželi pod Alpami že brbota in rjove povsem novi renault megane RS.
Oglej si celoten članek

Kako sploh preseči vse tisto, kar je v razredu športnih kombilimuzin pomenil prejšnji megane RS? Očitno tako, da narediš novega, še boljšega. Renaultov športnik je v svoji tretji generaciji udobnejši in prijaznejši za vsakodnevno vožnjo, a kot obljubljajo nič manj zmogljiv. 

Morda bo ljubitelj katerega od kakih desetih konkurenčnih nabritežev pihnil, ker RS še nima nagnetene tristoglave konjenice pod motornim pokrovom, kot to že zmorejo leon cupra, golf R, civic type-R ali focus RS, a naj kar takoj zapišemo, da Renault še ni rekel zadnje in da je še močnejša različica trophy že v zadnji fazi priprav. Pa tudi 205 kilovatov (280 KM), kolikor jih zmore Renaultov novi osnovni 1,8-litrski turbo motor, je vse prej kot malo, še posebej če takšni moči v širokem razponu vrtljajev družbo dela konkretnih 350 Nm navora. V praksi se to izkaže s pospeškom 5,8 sekunde do prve stotice, medtem ko digitalni merilnik hitrosti pokaže celo številko 255.

Foto: Andrej Leban Renault megane RS

Megane RS je prvič doslej petvratnik, kar je logično, saj civilnih trivratnikov ne izdelujejo več. Tudi poslej pa ne bo na voljo kot karavan. Na cesti ga, če za to ne poskrbi že kateri od specialnih barvnih odtenkov, hitro izda nabuhel športni videz postave in podvozja, ki sta širši in nižji. Motorna maska, boki in zadek z difuzorjem pa svojstveni. Ostal je eden najbolj markantnih detajlov prejšnje generacije, rombast sredinski izpuh, v katerega se zlivata dve cevi. In pozor, iz te votline prav resnično prihaja zvok, ki mu ekološki standard še ni zmogel docela uničiti dirkaških baritonov, basov in tenorjev. Platišča so 18- ali 19-palčna, kolesa ustavljajo največji diski doslej, ki so lahko tudi dirkaške izvedbe.

Tako kot pri cliu RS so meganova posebnost spredaj po tri diode, ki nakazujejo karirasto zastavico. V resnici nimajo samo oblikovne vloge, saj hkrati služijo kot svetila v megli, v ovinku ali kot pomoč za LED žaromete, saj podaljšajo dolgi snop za skoraj petino.

Foto: Andrej Leban Renault megane RS

Notranjost megana RS prinaša tisto, kar smo od njega pričakovali - školjkaste sedeže, alkantara usnje na volanu, aluminijaste stopalke in veliko rdečih detajlov. Kompromisa glede menjalnika ni potrebno sklepati, saj sta na voljo tako ročni kot EDC dvosklopčni, oba s po šestimi prestavami. Avto ohranja vsakdanjo "družinsko" prostornost in uporabnost klasičnega megana, seveda za razliko tršega podvozja. Kot smo že vajeni, to prihaja v standardni sport in še ostreje nastavljeni, 10 odstotkov trši ter sedem milimetrov nižji cup različici s serijsko mehansko zaporo diferenciala.

Marsikaj pri meganu RS ostaja očem skrito, a skrbi za vrhunsko vožnjo v razmerah, ki nimajo z običajnim prometom nobene povezave več. Edini v razredu ima štirikolesni volan, ki mu zagotavlja boljšo stabilnost in lego. Tudi megane RS je po vzoru clia RS dobil tehnični sladkorček v obliki hidravlične blokade hoda amortizerjev, ki progresivno ublaži močne udarce s ceste (oziroma robnikov ali udarnih jam) in tako ohranja stabilnost in udobje. Proti volanskemu navoru pri pospeševanju pa se uspešno bori neodvisna prema krmiljenja. Seveda ima RS tudi launch control za hitro izstrelitev z mesta, dirkaška je tudi funkcija "multishift down", ko menjalnik EDC pri močnem zaviranju samodejno prestavlja navzdol in pri tem ohranja ustrezne vrtljaje.

V primerjavi s klasičnim meganom ali meganom GT je RS v notranjosti bogatejši za dvostopenjsko tipko RS, ki preklopi na športni ali dirkaški režim delovanja avtomobila. Posodobljen je RS monitor, ki je dobil nove funkcije za beleženje dogajanja na zaprti progi, z njegovo nadgradnjo pa je mogoče povezati kamero ali telefon, ob čemer se slika na videoposnetku sproti dopolnjuje s telemetričnimi podatki.

Kaj je pokazala krajša prva vožnja v okolici Lesc?

Na običajni cesti poleg zvoka motorja in prestav nasmeh riše s hitrim in glasnim pospeškom ter silovitimi pojemki ob zaviranju, ki jih karoserija prenaša kot na kakšnem turističnem izletu brez najmanjšega sledu drame.

Kako bi se megane RS obnesel, če ga vržemo v scenarij napete ovinkaste kriminalke, pa bo potrebno počakati na primerno priložnost zaprte piste.

Cena za primerek avtomobila, ki zagotavlja vrhunski dirkaški adrenalin in opaznost na cesti, je brez vštetega popusta od 29.290 evrov naprej.

Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS Foto: Andrej Leban Renault megane RS

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:52 13. Junij 2018.

    In kje se lahko voziš s takim avtom pri vseh omejitvah, razen če ne kršiš predpisov.

  • 10:13 13. Junij 2018.

    Še mal pa bodo naredil avto ki je že bil na cesti pred dvajsetimi leti.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.