Renault trem modelom obul škornje in jih nagnal na teren

Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila Foto: Andrej Leban Renault terenska LGV vozila Foto: Renault Renault terenska LGV vozila
Renault je podrobneje predstavil tri tipe pogona za zahtevnejše stranke med lahkimi gospodarskimi vozili (LGV), s katerimi bodo potnike in tovor lahko dostavili dlje ali višje od večine tekmecev. Extended grip je sicer že znan, novost pa je x-track z delno zaporo diferenciala, ki bo prav tako na voljo za modele kangoo, trafic in master. Slednji bo odslej lahko tudi klasični zelo zmogljivi 4x4.
Oglej si celoten članek

Vožnja po makadamski cesti, vsej perforirani od dežja, po gozdni poti s številnimi štrlečimi ovirami, po strmih klancih z zaplatami asfalta ali brez ter celo po območjih, kjer cesta ne obstaja - vsem tem scenarijem so namenjene novosti v programu Renault Pro+, ki pokriva trg lahkih gospodarskih vozil. To še zdaleč niso le tovorne različice, namenjene gasilcem, gozdarjem, gorskim kmetom, skrbnikom za daljnovode in drugo infrastrukturo, marveč imajo številne kupce tudi v potniških različicah in sicer tako za posel kot zasebno uporabo, denimo pri predelavah v bivalna vozila.

Bolj zmogljive različice pogonov v tem razredu niso novost, nenazadanje je bila prva generacija kangooja že na voljo kot 4x4, tudi trafic je bil svoje čase že med hribolazci. Današnji tekmeci, kot VW ali Mercedes-Benz, imajo na tem področju veliko izkušenj. Tudi pri koncernu PSA so že prisotni v tem segmentu, medtem ko je Renault kot vodilni na trgu LGV vozil v Evropi pri zdajšnji generaciji svojih vozil zaostajal oziroma so bile predelave njihovih izdelkov možne le na poprodajnem trgu. To pa je stranki prinašalo dodatno izgubo časa in tudi dodatne stroške zaradi logistike, ločenih servisov …

Z letošnjim letom Renault stvari na tem sicer odstotkovno sicer nišnem, a za imidž in celostno zaokroženo ponudbo zelo pomembnem delu prodajnega programa prevzema v svoje roke, pri čemer se je povezal z znanima podjetjema za tovrstne rešitve, Poclain Vehicules (program X-track) in Oberaigner Automotive (program master 4x4). Osnovni cilj te povezave je, da bi zainteresirane stranke odslej celoten servis od nakupa do vzdrževanja vozil za zahtevne terene opravila na Renaultovem predstavništvu in bi torej odpadla potreba po dodatnem delu in izgubi časa. Hkrati s strani tovarne potrjene in usklajene spremembe na podvozju, elektroniki in še nekaterih sestavnih delov zagotavljajo precej boljšo trajnost in delovanje. 

Extended Grip omogoča vrtenje

Prva stopnja pomočnika za bolj zaostrene pogoje je pri Renaultovem LGV programu serijska. Extended grip je tudi v Sloveniji serijska oprema vseh kangoojev, traficov in masterjev. Gre za možnost, da z aktivacijo prek stikala ob volanu voznik na malce manj ugodnih podlagah, denimo slabšem makadamu, ki pelje tudi navkeber, omogoči drugačno delovanje nadzora nad zdrsom prednjih pogonskih koles. Slednji ob normalnem delovanju zavira tisto kolo, ki se skuša zavrteti v prazno in ob tem celo omejuje motorno moč.

Pri aktiviranem extended gripu pa sistem motorju med prečenjem zahtevnejšega dela poti prepreči pojemanje vrtljajev, hkrati pa kolesu, ki se želi zavrteti v prazno, to do določene mere omogoča in s tem preprečuje, da bi se avto v kritičnem trenutku ustavil.

Extended grip sem poizkusil na peščenem poligonu s kangoojem. Seveda je bil odsek prilagojen zmogljivostim avta, vendar je bila jasno vidna razlika, ko avto med vzponom dopusti motorju in kolesom vrtenje. Kangoo je brez večjih težav prikobacal na cilj. Za pogosto rabo izven asfalta je zelo smiselno doplačilo za dodatno zaščito podvozja pri kangooju in masterju, kangoo pa je na voljo tudi z zvišanim podvozjem za pet milimetrov. Morda še bolj pomembna pa je izbira M+S celoletnih pnevmatik, saj njihov dezen skrbi za učinkovito vodenje vode in blata in boljši oprijem.

X-track ponuja večino tistega, kar zna klasični 4x4

X-track je novost v ponudbi Renaulta, ki se že precej bolj resno spogleduje s terenskimi sposobnostmi.  Pri Renaultu so se v ta namen povezali z družbo Poclain Vehicules. Pascal Bernard, direktor družbe, je za žurnal24 povedal, da so glavni ciljni kupci X-tracka gasilci, kmetijci, gozdarji in vsi tisti, ki potrebujejo zanesljivo vozilo za dostavo na zahtevnih terenih.

X-track je na voljo za vse tri modele, torej kangoo, trafic in master. Osrednja tehnologija je delna zapora diferenciala. Z znatno manj stroški predstavlja dobro alternativo klasičnemu 4x4 pogonu, saj zagotavlja, da je sposoben avto peljati tudi čez težje terene, denimo zelo slabe poti z globokimi kolesnicami, blatnimi ali zasneženimi klanci.

Sam sistem predelave in delne zapore diferenciala tehta le dobrih 10 kilogramov več kot pri klasičnem modelu, zato ni vpliva na skupno maso ali višjo porabo. Vozniku ni potrebno storiti popolnoma ničesar, ker sistem deluje samostojno. Ko avto zapelje na območje, kjer prihaja do zmanjšanega oprijema, v delčku sekunde prenese do 25 odstotkov navora (oziroma tri četrtine vsega) na prednje kolo z boljšim oprijemom. Obenem imajo X-track modeli serijsko zaščito podvozja, serijsko dvignjeno podvozje (kangoo in trafic za 30 mm, master za 40 mm), nameščene pa M+S pnevmatike.

Zapeljal sem vse tri modele z X-track tehnologijo in se prepričal o učinkovitosti. Strmi vzponi čez peščene klance so ob upoštevanju pravil (stabilen in pravočasen navor, vztrajnost kljub poskusom podrsavanja …) zlahka “padali”, tope udarce v podvozje sem mile volje preslišal, prečenje globokih kolesnic je minevalo zabavno, pa čeprav zgolj po treh pnevmatikah. 

Master 4x4 bi pošto pripeljal pod Triglav

Tretja, najvišja stopnja samozavesti na terenu, pa je rezervirana za masterja 4x4, ki je v tej različici prilagojen za najtežje, prave off-road dostavniške izzive. 4x4 pogon je delo družbe Oberaigner Automotive, ki je znano po svojih rešitvah za mercedes-benz sprinterje, ki so bili doslej edini tako veliki dostavniki z možnostjo 4x4 pogona. Pogoj za masterja je, da mora biti osnova v konfiguraciji z zadnjim pogonom, z enojnim ali dvojnim kolesom, pri čemer pride v poštev tako klasična tovorna različica ali zgolj izvedba s sašijo. Voznik vklapljanje 4x4 pogona nadzoruje prek gumba na sredinski konzoli, lahko ga priklaplja tudi pri nižjih hitrostih, medtem ko se ga na običajni cesti pri višjih hitrostih ne uporablja. 

Ob vklopljenem 4x4 pogonu se prenos zaklene v razmerju 50:50 in iz masterja ustvari presenetljivo sposobnega plezalca. Da zlahka opravi s speljevanjem v strmini ali spusti strmo navzdol, pa gre zahvala možnosti dodatnega vklopa reduktorja, ki prestavno razmerje spremeni na 1:1,42. Podvozje in deloma vzmetenje je zaščiteno z debelo pločevino, celoten kombi pa dvignjen za do 65 milimetrov, kar omogoča znatno povišane kote vstopanja in izstopanja. Preizkus na poligonu v bližini Barcelone je dokazal, da tehnologija služi namenu. Master 4x4 je med drugim zlahka opravil s speljevanjem v najstrmejšem klancu ter prečenjem previsov in terasastih predelov.

Igor Meseldžija iz nemško-avstrijske družbe Obereigner nam je razložil, da je uporabljena tehnoloigja ista kot pri Mercedesovem sprinterju, le nekatere nastavitve so drugačne. Celoten 4x4 pogon k skupni masi doda okoli 180 kilogramov, ne izključujejo pa možnosti, da bi v prihodnje 4x4 ponujali tudi za masterje s prednjim pogonom. 

Slovenski uvoznik za program Renault Pro+ bo novosti, torej vozila z X-track tehnologijo in masterja 4x4, pri nas pričel prodajati v drugi polovici leta, cene pa ta trenutek še niso določene. Extended grip pa je, kot že omenjeno, serijski del Renaultovega LGV programa.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.