Serijska proizvodnja povsem novega električnega twinga e-tech electric v Novem mestu se še ni začela, mi pa smo na eni od dolenjskih cest že naleteli na zakriti predserijski primerek na preizkusnih tablicah.
Kot senca mu je sledil beli renault clio, ki jih tudi izdelujejo v dolenjski tovarni. Revoz je sicer tradicionalno med največjimi izvoznimi podjetji v Sloveniji.
Zakaj je bil twingo še vedno prekrit, če pa načeloma že marsikaj vemo o zunanjosti in notranjosti? Ker uradne dokončne različice še niso pokazali. Lani jeseni so na avtosalonu v Parizu javnosti kazali še koncept, ki pa naj bi bil po obliki "80 do 90 odstotkov" že tudi končna verzija twinga.
Vse teče po načrtih ...
Očitno se v Revozu že na polno pripravljajo na zagon serijske proizvodnje tega težko pričakovanega malega električnega modela, ki bo po obljubah iz Renaulta startal s ceno pod 20 tisoč evrov. Začetek prodaje naj bi stekel na začetku leta 2026, kar pomeni, da bo morala biti novomeška tovarna Revoz povsem pripravljena na zagon proizvodnje že nekaj mesecev prej.
V Revozu so že pred nekaj meseci napovedali, da bodo še pred poletnim kolektivnim dopustom izdelali prve primerke twinga na povsem novi proizvodni liniji, v katero je velik del sredstev kot naložbo v ohranitev proizvodnje v Novem mestu obljubila tudi slovenska država.
Predstavnica podjetja Nevenka Bašek Zildović je za Žurnal24 zdaj potrdila, da industrijski del projekta novega twinga v Revozu poteka povsem v skladu z načrti. "To pomeni, da že izdelujemo vozila za različna testiranja in preizkuse."
Po besedah visokih predstavnikov Renaulta je twingo eden ključnih avtomobilov za prodor električnih avtomobilov med širše množice, saj bo njegova cena dosegljiva, imel bo zelo nizko porabo energije, twingo pa bo tudi nadpovprečno notranje prostoren. Kupcem naj bi se hitro prikupil tudi zaradi oblike, ki močno spominja na podobo prve generacije twinga izpred več kot 30 let.
Zakaj bo novomeški twingo tako poseben? Več o tem je za Žurnal24 povedal njegov glavni oblikovalec.
Twingo
Ne le twingo, kmalu tudi Nissan in morda Dacia
Kot je znano, so Renaultu v rekordno hitrem procesu razvoja nove baterijske platforme s svojim prodornim znanjem pomagali kitajski partnerji. Na isti platformi naj bi v prihodnje izdelovali še druge modele iz Zveze Renault-Nissan, v prvi vrsti bo to novi mali model znamke Nissan. Pojavili so se zelo resni namigi, da bodo tudi tega malčka izdelovali v Revozu. Twingo in novi Nissanov model, ki za zdaj še nima komercialnega imena, si bosta delila 80 odstotkov sestavnih delov.
Kljub temu pa so v tovarni glede dodatne razširitve proizvodnje za zdaj še zelo skrivnostni. "Kar se tiče dodatnih modelov v Revozovi proizvodnji, ki bi bili izdelovani na enaki konstrukcijski osnovi, žal zaenkrat ne moremo podati nobenega komentarja," je na to temo odgovorila Bašek Zildovićeva.
Obetajo se svetlejša leta
Nova generacija malih električnih avtov naj bi Revoz znova vrnila med zelo pomembne Renaultove tovarne. Revoz je zlata leta doživljal konec prvega desetletja novega tisočletja, leta 2009 so izdelali rekordnih 212.680 vozil. Zadnja leta spopadal z veliko krizo v proizvodnji. Na nitki je visela celo usoda tovarne, dogajala so se odpuščanja.
Po opustitvi proizvodnje prejšnje generacije twinga in sorodnega smarta forfour danes v Revozu kot pomožni tovarni izdelujejo le še peto generacijo modela clio, ki pa se k sreči še vedno zelo dobro prodaja na evropskem trgu. Glavna tovarna za izdelavo clia je sicer v turški Bursi.
Vidi se, da jim ni čist nič jasno in da živijo v paralelnem svetu. Evropa kritično čaka na cenovno sprejemljiv …
Vau ker avto ,na cestah pri nas jih ni