Pri uvozniku za tovornjake znamke Mercedes-Benz, podjetju Autocommerce, so zapisali, da gre za pomemben mejnik na poti k trajnostni prihodnosti cestnega transporta v Sloveniji. Dodajajo, da novi eActros 600 predstavlja prelomnico v razvoju električne mobilnosti za težki tovorni promet. Z dosegom do 500 kilometrov z enim polnjenjem, učinkovitostjo in inovativno tehnologijo baterij je vozilo zasnovano za dolge razdalje in hkrati za zmanjšanje emisij CO₂ v logistiki.
Prvi vozili je prejelo podjetje Kobal Transporti. Prva električna tovornjaka mercedes-benz eActros 600 imata nalogo dostavljati blago v vseh 93 trgovin Hofer po Sloveniji. Rasto Oderlap, direktor podjetja Autocommerce, je ob tem deja: »Primopredaja prvih dveh električnih tovornjakov eActros 600 v Sloveniji je za nas izjemno pomemben trenutek. Ponosni smo, da lahko skupaj s partnerjema Kobal Transporti in podjetjem Hofer postavljamo nove standarde v trajnostnem transportu." Oderlap je prepričan, da je električni pogon pripravljen tudi za najzahtevnejše naloge tudi v logistiki.
Podjetje Kobal Transporti svojo vizijo trajnostne prihodnosti gradi sistematično in strateško. Aktivno namreč vlagajo v lastno sončno elektrarno ter optimizacijo logističnih poti. V podjetju verjamejo, da je prihodnost transporta v energetski neodvisnosti, zmanjšanju okoljskega odtisa in v tihem, nemotečem delovanju, ki spoštuje lokalne skupnosti.
Kaj vemo o električnem tovornjaku eActros 600?
eActros 600 ima tri akumulatorske sklope s kapaciteto po 207 kWh. Skupna kapaciteta nameščenih akumulatorskih sklopov je 621 kWh. Akumulatorji temeljijo na tehnologiji litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Razvojni inženirji družbe Mercedes-Benz Trucks so vozilo zasnovali tako, da izpolnjuje enake zahteve glede trpežnosti vozila in komponent kot primerljivo običajno težko vozilo Actros za daljinski promet. To pomeni do 1,2 milijona prevoženih kilometrov v desetih letih uporabe. Po tolikšnem času uporabe mora biti stanje akumulatorja (»State of Health«) še večja od 80 odstotkov. V nasprotju z drugimi tehnologijami akumulatorskih celic se lahko pri tehnologiji LFP uporabi tudi več kot 95 odstotkov nameščene kapacitete. To omogoča večji doseg pri enaki nameščeni kapaciteti akumulatorja. Vozilo je tehnično zasnovano za kombinirano skupno maso priklopnega vozila do 44 ton. S standardnim polpriklopnikom ima eActros 600 v EU nosilnost približno 22 ton. V nekaterih primerih lahko nacionalna zakonodaja dopušča višjo nosilnost.