Revoz je ponos Podgurcev

Foto: Revoz Proizvodnja renaulta 4 v Revozu Foto: Revoz Proizvodnja renaulta 4 v Revozu Foto: Revoz Proizvodnja renaulta 4 v Revozu
S kombinacijo lastnega in tujega znanja je Revoz od skromnih začetkov prišel do odlične tovarne.
Oglej si celoten članek

"Na začetku je avtomobile v Moto montaži sestavljalo 45 zagnanih Podgurcev, sčasoma je številka narasla in Industrija motornih vozil (IMV) je zaposlovala tudi 6.500 ljudi," o začetkih in vzponu predhodnikov današnjega Revoza pravi Božidar Kočevar, danes predsednik Kluba prijateljev IMV, ki je v tovarni pod Gorjanci prehodil pot od konstruktorja dostavnih vozil in prikolic do direktorja tovarne avtomobilov.

Najprej dostavna vozila

Razvoj avtomobilske proizvodnje se je, kot navaja Kočevar, začel leta 1954 v delavnici Agroservisa v Žabji vasi: "Tam so zanesenjaki začeli sestavljati dostavna in osebna vozila DKW, zato so ime Agroservis kmalu zamenjali z Moto motažo, pozneje pa z IMV. Prvi jugoslovanski avtomobil je tako nastal leta 1958."

Med najpomembnejšimi mejniki v zgodovini podjetja so tudi: leta 1973 začetek proizvodnje renaulta 4, priljubljene katrce (na fotografiji), leta 1989 renaulta 5, leta 1993 clia 1, leta 2007 novega twinga in leta 2010 začetek proizvodnje winda. Zadnja dva proizvajajo izključno v Revozu za celotno evropsko tržišče.

Revoz danes

V Revozu je danes 2.600 zaposlenih, neposredno je z njihovo dejavnostjo povezanih še pet tisoč delovnih mest, posredno pri dobaviteljih delov in storitev pa še okoli 20 tisoč. "Edina slovenska tovarna avtomobilov ima nedvomno velik vpliv na našo regijo in državo. Izjemnega pomena je tudi to, da smo bili sposobni s kombinacijo lastnega in tujega znanja ter izkušenj narediti odlično tovarno, ki je s svojim načinom delovanja zgled številnim po svetu," pravi Franci Bratkovič, do nedavnega direktor Gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine, zdaj pa član uprave Revoza.
"Obseg proizvodnje si bomo v prvih treh mesecih prihodnjega leta prizadevali obdržati na trenutni ravni, ko delamo v dveh izmenah in pol. V mesecih, ki bodo sledili, pa bodo proizvodne količine odvisne predvsem od povpraševanja po modelih, ki jih proizvajamo," nam je povedala Nevenka Bašek Zildžović, vodja službe za odnose z javnostmi v Revozu.

Twingo v prenovljeni podobi trenutno predstavlja okoli 80 odstotkov celotne proizvodnje, poleg njega pa izdelujejo še wind in clio II.

Sledi nov zagon

Konec leta 2013 naj bi stekla serijska proizvodnja novih modelov – naslednika sedanjega twinga in širisedežnega smarta. Projekt Edison ter sodelovanje med Zvezo Renault-Nissan in Daimlerjem, ki obeta nov razvojni zagon in ne nazadnje nove zaposlitve, po besedah Bašek Zildžovićeve napreduje po načrtih: "Spodbudno je nanj vplivala tudi odločitev slovenske vlade, da mu nameni spodbudo za neposredne tuje investicije, kar pa mora odobriti še Evropska komisija."

Ustvarjanje novih delovnih mest je po mnenju Bratkoviča najzahtevnejši izziv prihodnosti: "V času, ko razmere v okolju niso najboljše, je podjetje, ki skupaj s številnimi dobavitelji zagotavlja delavcem redno izplačilo plač, še toliko pomembnejše. Takšno razmišljanje je gotovo vodilo tudi vlado, da je podprla razvoj tovarne."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.